• A-
    A+

ТИМОШЕНКО КАТЕРИНА ОЛЕКСАНДРІВНА

вчитель зарубіжної літератури школи І-ІІІ ступенів № 132 міста Києва

Педагогічний стаж: 6 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст другої категорії.

Освіта: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2015 р.

Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації на базі Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка (2019 р.).

Педагогічне кредо: «Навчити критично мислити та гостро відчувати» (І. Мегедь).

Педагогічна ідея

Формування полікультурної компетентності особистості на засадах розвитку критичного мислення 

Культурна традиція – потужний механізм, який упливає на наше сприйняття світу. Культура – це лінза, через яку ми дивимось на світ. Вона визначає, що ми бачимо, як ми інтерпретуємо те, що бачимо, і як ми репрезентуємо себе.

Розуміння літератури – це творчий процес співпереживання й інтерпретації, що має діалогічний характер. Діалогічне засвоєння культури дозволяє сприймати світ як ціле, осмислюючи зв’язок із теперішнім, минулим і майбутнім, свою приналежність до цілісної духовної культури.

Мені видається, що невід’ємною частиною вивчення літератури є формування критичного мислення учнів. Адже, за влучним висловом І. Мегедь, література покликана «навчити критично мислити та гостро відчувати». Тому найчастіше на уроках я використовую комунікативні методи, вдаючись до евристичної бесіди, а також – до варіацій дискусії.

Прийоми та методи розподіляю відповідно до етапу уроку. На етапі евокації використовую такі методичні прийоми: кластер, «таймлайн», «дерево асоціацій», «мозковий штурм», «хмарки слів», «запитання до автора», що сприяють активізації когнітивних процесів.

Під час роботи над темою звертаємось до таких прийомів як коментар, «поріг твору», «читання думок», «терези», сократична бесіда, «літературні кола», «діалог культур». Аналізуючи текст проблематизуємо навчання, вдаємося до «мозкового штурму», складання анкети твору та героя, методу проєктів. Упроваджуємо техніки розвитку латерального мислення Едварда де Боно. Серед найулюбленіших учнями такі прийоми: «Плюс-мінус-цікаво», «Перший з пріоритетів», «Погляди інших зацікавлених людей», «Розглянь усі фактори».

Для творчого осмислення матеріалу працюємо над есе, фанфіками та сенканами. Обов’язково проводимо брейн-ринги та вікторини.

Сучасний урок неможливо уявити без мультимедійного супроводу. Ми з учнями створюємо презентації, інтелект-карти, буктрейлери; переглядаємо освітні відеоролики з Youtube; організовуємо читацькі флешмоби. 

Посилання на відеорезюме:

https://www.youtube.com/watch?v=5c-Hyw1iVZs

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux