• A-
    A+

СМЕТЮХ ОЛЬГА ВАСИЛІВНА

вчитель української мови і літератури та зарубіжної літератури навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня -дитячий садок» с. Здомишель Волинської області

Педагогічний стаж: 18 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Педагогічне звання: старший учитель.

Освіта: Володимир-Волинське педагогічне училище імені А. Ю. Кримського, 2001 р.;

Волинський державний університет імені Лесі Українки, 2004 р.,

Рівненський державний гуманітарний університет, 2007 р. 

Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації на базі Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти (2016 р.);

онлайн-курси: «Лайфхаки з української мови», «Лайфхаки з української літератури», розроблені викладачем Ігорем Хворостяним, студією онлайн-освіти EdEra та ГС «Освіторія» (2018 р.);

обласні семінари: «Конкурс «Учитель року» як засіб творчої самореалізації педагога» (2020 р.), «Особливості викладання української мови і літератури, зарубіжної літератури, мов національних меншин (російська мова) у 2019-2020 н.р.» (2019 р.), «Реалізація наскрізної лінії «Громадянська відповідальність» на уроках словесності» (2019 р.), «Сучасні тренди в освіті: новий урок у новій українській школі» (2018 р.);

районні семінари: «Сучасний інструментарій учителя-словесника (2019 р.), «Сучасне освітнє середовище нової української школи» (2018 р.), «Формування творчого інноваційного середовища – запорука успішної реалізації учнів у житті» (2018 р.);

вебінари на освітніх порталах «На урок», «Всеосвіта».

Педагогічне кредо: «…Найдосвідченіший педагог ніколи не повинен спинятися на досягнутому, бо якщо немає руху вперед, то неминуче починається відставання» (В. О. Сухомлинський).

Педагогічна ідея

Пріоритетним завданням освітнього процесу в сучасній школі є всебічний розвиток особистості. І найефективнішим засобом досягнення цієї мети, на мою думку,є інноваційні технології навчання.

Саме тому я працюю над науково-методичною проблемою «Розвиток творчої особистості на уроках зарубіжної літератури через використання інноваційних технологій навчання».

У своїй педагогічній практиці застосовую інтеграцію окремих елементів таких сучасних технологій навчання: біоадекватна технологія, вітагенна технологія, технологія розвивального навчання, технологія розвитку критичного мислення.

Біоадекватна технологія. Ця методика орієнтована на розвиток цілісного мислення учнів – одночасної двопівкульної роботи мозку, яка дає змогу застосовувати одночасно логіку й уяву. Для активізації уваги, покращення успішності та здоров’я дітей використовую такі прийоми і методи: REAL-метод (навчальна релаксація),  метод проєкту, артпедагогіка, робота з образоном.

Вітагенне навчання («vita» – лат. життя; ген, генний – грец. genes– народжений) ґрунтується на актуалізації життєвого досвіду особистості. Воно надає учням можливість вільно висловлювати свою думку, творчо підходити до розв’язання проблем, розвиває навички ведення дослідницької роботи. Застосовую такі прийоми вітагенної технології:

- прийом стартової актуалізації життєвого досвіду: пряма постановка запитання «Що ви знаєте про…», постановка проблемного запитання у вигляді опису певної життєвої ситуації, пояснення епіграфа. Для актуалізації застосовую різні вправи. Досить цікавими є «Амфора мудрості», «Невже це правда…», «Поза очі», «Літературні пазли», «Про них говорять», «Хто я»,  «Переплутаний ланцюжок», «Мотиваційні цитати чи картини»;

- прийом випереджувальної проєкції: створення презентацій, плейкастів, скрапбукінга, кроссенса, каліграми до твору, спічу в малюнках, ФБ-сторінки героя твору чи письменника, театралізація, діалог з автором;

- прийом вітагенних аналогій: порівняння життєвих ситуацій, дій, вчинків героїв із своїм життям, сьогоденням, аналіз і висновки з ситуації. Цей прийом активно використовую під час розгляду картин, перегляду фільмів чи вистав. Застосовую вправи «Психологічний вітраж», «Мелодія душі», «Кольорограма», «Піраміда твору», «Відеоопитування», «Інтелект-карти»;

- прийом вітагенного натхнення, який передбачає олюднення об’єктів живої і неживої природи. Досить цікавими є твори за темами «Подорож осіннього листочка», «Про що розповіла б рукавичка», бесіди на природі, складання казок. Застосовую цей прийом на пленерних уроках, наприклад, під час складання хоку;

- прийом зведення вітагенних знань з освітніми використовую при підбитті підсумків занять. Застосовую такі творчі завдання: «Асоціативно-живописний диктант», «Намалюй літературознавчий термін»; вправи: «Смачні парасольки», «Дзвіночки», «Рожеві окуляри», «Займи позицію», «Букет настрою», «Млин, смітник, валізка», «Браслет напам’ять», «Кораблик»  тощо.

Технологія розвивального навчання. Використання креолізованих текстів допомагає не лише візуалізувати інформацію, а й сприяє активізації читацької діяльності здобувачів освіти, створенню для кожного з них «ситуації успіху». 

Перш за все я застосовую у своїй роботі наступні типи текстів: комікси, меми, буктрейлери, буклети, постери, мудборди. Цікавими формами роботи є лепбук, антибук, фотоколаж, дудл. За допомогою мнемотехніки та інфографіки створюємо ейдосконспекти. А ще діти люблять робити оригінальні книжкові інсталяції.

Технологія розвитку критичного мислення. На уроці шляхом інтеграції вказаних вище технологій прагну розвивати критичне мислення учнів. На мою думку, дієвими методами для розвитку критичного мислення є: «Запитання Квінтіліана», «Запитаймо в автора», стратегія «РАФТ», «Модель 6W», «Прогнозування за ілюстрацією», «Драматичні ролі», «Алфавіт», «Діаманта», «Придумування історії з шостим словом», «Шість капелюхів мислення».

До того ж часто використовую медіатехнології – різні інтерактивні вправи (вікторини, тести, ігри «Перший мільйон», «Знайди пару», «Хмарки тегів», колаж), створені на сервісах Learning Apps, Сhild develop, Collage та ін.

Вивчення художнього твору не закінчується на уроці, а продовжується і  в позакласній роботі. Разом з дітьми створюємо проєкти, тематичні та ювілейні газети, готуємо літературно-музичні композиції, різноманітні конкурси, проводимо тижні зарубіжної літератури. Неодноразово діти є призерами олімпіад та конкурсів з мови і літератури, а також – міжнародної гри «Sunflower».

Пам’ятаю, що література – це Храм. Тож даю можливість нашим учням у цьому величному Храмі відчути Таїну Слова, завмерти перед його Тишею, насолодитися його Музикою. Прагну не загубити Літературу в самій Літературі.

Посилання на відеорезюме

https://youtu.be/g377ZVYhF3k

Посилання на інтернет-ресурси, де конкурсант представлений:

https://olyasmetyukh.ucoz.ua

https://naurok.com.ua/profile/14520

https://vseosvita.ua/user/id944

https://www.schoollife.org.ua/395-2018/

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux