• A-
    A+

МЕНДУСЬ ТЕТЯНА ПЕТРІВНА

вчитель української мови та літератури, зарубіжної літератури ліцею № 7 м. Гайсин Вінницької області 

Педагогічний стаж: 11 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст другої категорії. 

Освіта: Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини (2009 р.).

Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації вчителів української мови, літератури, зарубіжної літератури та російської мови (2018 р.);

школа неперервного науково-методичного зростання освітян «Формування компаративістської компетентності учнів на уроках словесності» (2019 р.).

Педагогічне кредо: «Учень – це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який треба запалити».

Педагогічна ідея

Що потрібно сучасній людині, щоб не загубитися в бурхливому інформаційному світі, активно співпрацювати з оточенням, бути успішним? Велике значення у вирішенні цієї проблеми покладаємо на літературну освіту. Саме робота із художніми творами має необмежений потенціал у формуванні необхідних для життя цінностей та ключових компетентностей особистості.

Моя методична тема  – «Розвиток ключових компетентностей на уроках словесності в контексті технологій інформаційного суспільства» – зумовлена рекомендаціями Європейського Парламенту та Ради «Про основні компетенції для навчання протягом усього життя», ключовими завданнями освіти XXI століття, які висвітлені ЮНЕСКО у доповіді «Освіта: прихований скарб», вимогами закону «Про освіту», чинними навчальними програмами для освітніх  закладів.     

У роботі керуюсь компетентісно-діяльнісним підходом і використовую таку структуру літературної освіти: «Вивчати + знаходити + думати + співпрацювати + адаптуватися».

Компонент «вивчати» включає: володіння державною мовою, спілкування іноземними мовами, оволодіння літературознавчими поняттями, уміння орієнтуватися у світі художньої літератури й культури (загальнокультурна компетентність), уміння знаходити користь у досвіді.

Складова «знаходити» містить: уміння працювати з інформацією і класифікувати її, комунікативна компетентність, розуміння впливу науки й техніки на природний світ (компетенція у природничих науках), уміння вчитися впродовж життя.

Компонент «думати» охоплює: уміння пов’язувати минулі й сучасні події, критичне сприйняття інформації, розуміння небезпек та потенційних можливостей обміну інформацією, уміння відстоювати свою позицію в дискусії, власне ставлення до соціальних звичок, пов’язаних із оточенням та довкіллям (екологічна грамотність і здорове життя), уміння оцінювати літературний твір (читацька компетентність).

Складова «співпрацювати» містить: емоційний інтелект ― уміння залагоджувати конфлікти; уміння працювати у групі, робити внесок у спільну справу; здатність брати відповідальність за свої рішення (ініціативність і підприємливість).

Компонент «адаптуватися» включає: уміння використовувати нові технології інформації та комунікації (інформаційно-цифрова компетентність), наявність гнучкості мислення, уміння пропонувати вирішення проблем, здатність визначати «слабкі» й «сильні» позиції, пропонувати якісні зміни (математична компетентність).

Мета застосування такої освітньої стратегії – успішний, компетентний випускник, адаптований до вимог суспільства, національно свідома особистість.

Ефективне впровадження моделі літературної освіти можливе через поєднання технологій критичного мислення, особистісно орієнтованого та проблемного навчання. Уроки словесності будую за алгоритмом: здивування,  зацікавлення, захоплення, пізнання, застосування знань на практиці, готовність до життя. У педагогічній діяльності використовую методи особистісно орієнтованого навчання:

- організації пізнавальної діяльності (налаштування на тему уроку за допомогою сервісу Google Arts & Culture або зображень AirPANO);

- організації практичної діяльності (спрямування на практичне застосування знань, формування потреб і цінностей учнів на основі гуманістичного сприйняття світу);

- організації творчо-пошукової діяльності (застосування алгоритму таксономії для навчання, викладання та оцінювання для вибору учнями можливих якісних шляхів розвитку героїв та подій твору, перенесення їх у площину сьогодення);

- організації ціннісно-смислової діяльності (розвиток вольової сфери школярів, їх емоційного інтелекту через впровадження методу ненасильницького спілкування);

- інтерактивної взаємодії (залучення учнів до дискусій, активного спілкування за допомогою технік та прийомів критичного мислення).

Методи проблемного викладу застосовую для максимальної активізації інтелектуальних, творчих та мотиваційних можливостей учнів.

Для створення зони найближчого розвитку використовую онлайн-презентації Sway, Office, завдання у QR-кодах, вправи на платформі LearningApps (вікторини, кросворди, встановлення відповідностей, робота з ілюстраціями, змагання, пазли), командні ігри на основі тестових завдань освітнього сервісу ClassTime, середовище Google-Classroom.

Уроки літератури – це спілкування із книгою, розуміння її глибинного змісту, але опрацювання творів стає цікавішим та більше захоплює дітей, коли працювати доводиться в мережі Інтернет. Застосування  комп’ютерної техніки  для пошуку, оцінки, зберігання, поширення, представлення та обміну інформацією, для спілкування та групової роботи відкриває нові можливості під час роботи із текстами творів, наближує навчання до життя.

Визначаю своїм завданням: засобами зарубіжної літератури формувати творчу, всебічно розвинену, компетентну особистість, чутливу до проблем оточення.

Посилання на відеорезюме:

https://youtu.be/WVSXV_FBH5Y

Посилання на інтернет-ресурси, де конкурсант представлений:

https://movatatianamendus.blogspot.com/

https://naurok.com.ua/profile/32243

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux