КУРАВСЬКА ЛЮДМИЛА МИКОЛАЇВНА
вчитель зарубіжної літератури Снятинського ліцею «Інтелект» Снятинської районної ради Івано-Франківської області
Педагогічний стаж: 4 роки.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст другої категорії.
Освіта: Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича (2014 р.).
Самоосвіта: семінари, майстер-класи; курси підвищення кваліфікації вчителів зарубіжної літератури на базі Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Педагогічне кредо: «Бережи свої переконання і вдосконалюй свій шлях» (Конфуцій).
Педагогічна ідея
Мобільне навчання зарубіжної літератури
Одна з вимог до сучасного педагога – шукати нові можливості підвищення ефективності навчання кожної дитини. Реалізувати це завдання допоможе мобільне навчання. Його використання на уроці зарубіжної літератури дає можливість учителю йти в ногу з часом, розвивати в учнів інтерес до читання та зарубіжної літератури, підкреслити цінність навчання для сучасної людини, розкрити потенційні можливості інформаційного простору у розвитку літературної освіти, зрозуміти читацькі мотиви, потреби та інтереси здобувачів освіти. Упровадження мобільного навчання робить урок сучасним і цікавим, адже сучасні учні практично не уявляють свого життя без смартфона. Мобільне навчання на уроці літератури – компонент змішаного навчання, електронних тестових технологій, технічний та інформаційний ресурс.
Мобільний інструментарій, який я використовую на уроках і в чому його переваги:
- - онлайн-ресурси: електронні підручники, електронні книги для читання та аналізу художніх творів, пошукової роботи;
- - словники: літературознавчі, тлумачні, філософські, синонімів, іноземної мови;
- - навчальні програми та додатки: «Google Форми» для опитування учнів, мобільний додаток «Сканер QR і штрих-коду»; соціальну мережу «Instagram» для створення реклами митця і його книг, онлайн генератор для створення мемів, мобільний додаток «Патефон» для роботи з аудіокнигами, мобільні додатки для аналізу поетичних творів;
- - календар подій: розклад уроків, запис нотатків та домашнього завдання в мобільний щоденник;
- - фотокамера на смартфоні – копіювання малюнків, схем, цитат письменників; можливість «скріплення» мініпроєктів, створених на уроці;
- - сервіс «Kahoot» (на дошці висвітлюються питання з зарубіжної літератури з варіантами відповідей – учні за допомогою мобільних пристроїв на швидкість обирають вірну з запропонованих);
- - генератор пазлів – можливість швидко і легко підготувати матеріал до уроку у формі гри (учні мають виконати завдання і скласти картинки);
- - відеокамера – запис виконаних учнями творчих завдань: рольової гри, виразного читання, читання за ролями;
- - зручність і доступність: усі учні мають мобільні телефони і добре володіють системою навігації на власному або іншому пристрої (ПК, планшет);
- - швидкий доступ до інформації (особисті файли на пристрої, Інтернет-ресурси);
- - персоналізація даних, миттєвий зворотний зв’язок, можливість навчатися учням з особливими освітніми потребами;
- - економія часу на уроці: менше пояснень, більше вправ та виконаних завдань завдяки мобільності учнів та використанню QR-кодів: закодовані посилання на екранізації художніх творів, на відеоресурси із вивчення біографії письменників, малюнки із QR-кодами навчальних питань та завдань («вклеюю» на сторінки підручника і роблю його інтерактивним, на географічних картах розміщую QR-коди з інформацією про життєвий та творчий шлях письменника; зашифровую питання й завдання для самостійного опрацювання, миттєвої перевірки знань школярів; відеофрагменти уроку, епіграф заняття, навчальні ігри-квести із завданнями в QR-кодах).
Використання інтерактивних мобільних програм та додатків на уроках зарубіжної літератури – це можливість створення сприятливих умов для підвищення інтересу до художньої літератури та ефективного навчання кожного учня-читача, розвитку його мислення.
Сучасні учні люблять успішних учителів, тому вчитель має постійно вчитися і вдосконалюватися. У житті та роботі притримуюсь педагогічного кредо: «Бережи свої переконання і вдосконалюй свій шлях» (Конфуцій).
Посилання на відеорезюме:
https://www.youtube.com/watch?v=CqCnb6Q3fJ4
Посилання на інтернет-ресурси, де конкурсант представлений: