КРАВЧЕНКО АЛЬОНА СЕРГІЇВНА
вчитель зарубіжної літератури та англійської мови комунального закладу «Петрівське навчально-виховне об'єднання «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія» Петрівської селищної ради Петрівського району Кіровоградської області
Педагогічний стаж: 12 років.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст першої категорії.
Освіта: Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка (2009 р.).
Самоосвіта: очні курси підвищення кваліфікації вчителів англійської мови (2016), вчителів зарубіжної літератури (2019);
дистанційний курси підвищення кваліфікації:
«Критичне мислення для освітян» на платформі Prometheus (2017), «Як спланувати навчальний проект» (2018), «Стратегії роботи з текстом» (2019) на платформі для дистанційного навчання комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»;
обласна науково-методична конференція «Модернізація та технологізація сучасного уроку: інноваційний потенціал» (2016).
Педагогічне кредо: «Себе не знаходять – себе створюють» (Макс Кідрук).
Педагогічна ідея
Завдання сучасного вчителя зарубіжної літератури – виховання учня-читача. Наш предмет дає можливість наблизитися учням до європейських цінностей та одночасно презентувати світу свою, українську культуру, про що писав Іван Франко: «… мета мого життя й деяких моїх товаришів полягає в тому, щоб підтримувати життєві духовні зв'язки української інтелігенції з високорозвинутими націями Європи, а, з іншого боку, ближче познайомити ці нації з духовним життям українського народу».
За концепцією «Нова українська школа», випускник – це особистість, здатна до критичного мислення, це патріот з активною позицією, це інноватор, який здатний змінювати навколишній світ. Сучасного учня ми маємо розвивати за допомогою сучасних методів. Тому я обрала методичну проблему: «Розвиток творчої особистості учня-читача шляхом використання інноваційних методів і прийомів роботи». Традиційні засоби навчання ефективні у світі, який не змінюється. Інноваційне навчання – це зорієнтована на динамічні зміни в навколишньому світі освітня діяльність, яка ґрунтується на розвитку різноманітних форм мислення, творчих здібностей, високих соціально-адаптаційних можливостей особистості. Джон Дьюї писав: «Дитина пізнає нове не заради знань, а заради діяльності».
Інновація означає зміну діяльності вчителя та учнів на уроці, яка має привезти до позитивних результатів. Вибір інноваційних технологій – це завжди вибір стратегії, прийомів та методів, стилю роботи вчителя з учнем.
Я використовую технології традиційні та інноваційні. Серед традиційних: навчальний діалог, інтерактивне навчання, проблемне навчання. Інноваційні: критичне мислення, інформаційно-комунікаційні технології, ігрові (гейміфікація), проєктна (STEAM-освіта).
Для успішного та комфортного навчання надаю перевагу таким методам і прийомам:
- «Передбачення по заголовку». Під час використання цієї стратегії учні розвивають свої вміння прогнозувати зміст тексту. Також таке завдання мотивує їх до прочитання твору, адже цікаво, чи справдяться їхні прогнози. Іноді я використовую англійську мову: подаю назву твору мовою оригіналу, пропоную побути перекладачем і віднайти власний варіант перекладу назви. Запропонована стратегія дозволяє вчителю ввести учнів в простір художнього твору на етапі передтекстової роботи.
- «Читання за ілюстрацією». Використання цієї стратегії спонукає учнів до вдумливого читання. Я підбираю ілюстрації до уривків твору, акцентую увагу на найважливіших і найцікавіших моментах для обговорення (портрет, пейзаж, інтер’єр, художні деталі). Це допомагає під час аналітичної роботи над твором.
- «Літературний крос». Учні доповнюють незавершені твердження необхідною інформацією. Такий прийом дозволяє побачити рівень сприйняття та розуміння тексту на етапі післятекстової діяльності.
Мої учні дуже вимогливі до вчителя. Тому потрібно бути в тренді, бути вчителем, який відповідає вимогам сучасних учнів. Кожен урок – це творча співпраця, яка пробуджує у вчителя та учнів бажання мислити і творити, досліджувати й аналізувати, самовдосконалюватися і досягати успіху.
Посилання на відеорезюме:
https://www.youtube.com/watch?v=wlplh3qgCwc
Посилання на інтернет-ресурси, де конкурсант представлений:
https://urok-ua.com/urok-dlya-7-klasu/
https://urok-ua.com/konspekt-uroku-pozaklasnogo-chitannya-dlya-6-klasu/
https://urok-ua.com/konspekt-uroku-dlya-8-klasu-za-temoyu-nevigadaniy-dzhonatan-chayka-yakiy-zhive-v-kozhnomu-z-nas/