ДЯКІНА ІННА ПЕТРІВНА
вчитель англійської мови та зарубіжної літератури Кам'янець-Подільської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 6 Кам’янець-Подільської міської ради Хмельницької області
Педагогічний стаж: 15 років.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.
Освіта: Кам’янець-Подільський державний університет імені І. Огієнка (2004 р.).
Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників для вчителів англійської мови, зарубіжної літератури, мистецтва (2018 р.);
курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників для вчителів інклюзивних класів (2019 р.);
онлайн-курси: «Вчимося жити разом», «Робота вчителя з дітьми з особливими потребам», «Актуальні питання початкової освіти», «Особливості викладання іноземної мови у Новій українській школі», «Участь батьків у організації інклюзивного навчання»;
дистанційний тренінг «Типи аналізу художнього тексту, адаптовані до шкільної практики».
Педагогічне кредо:
«Не забороняти, а направляти;
Не керувати, а співкерувати;
Не примушувати, а переконувати;
Не командувати, а організовувати».
Педагогічна ідея
Метою сучасного навчання є формування особистості з гнучким розумом, з швидкою реакцією на все нове, з повноцінними, розвинутими потребами подальшого пізнання та самостійної дії, з добрими орієнтувальними навичками й творчими здібностями. Учитель сьогодні – це той, хто допомагає знайти власну правду, допомагає розвивати самосвідомість, рефлексію. Головне – це побудова взаємодії вчителя і учня, спільної діяльності зі створення й реалізації програми освіти школяра. Мені близькі саме ці ідеї, вони покладені в основі тьюторської педагогіки.
Тьюторство – така педагогічна технологія, що дозволяє мені працювати з інтересами кожного учня, допомагати їм освоювати способи знаходження нових знань, відповідати на конкретні запити. Здійснення технології тьюторського навчання в корені міняє роль вчителя в освітньому процесі.
Вчитель – це:
- ентузіаст (підвищує мотивацію учнів, підтримуючи, заохочуючи і направляючи їх у бік досягнення мети);
- спеціаліст (володіє знаннями та вміннями в кількох сферах);
- консультант (організатор доступу до ресурсів);
- експерт (дає чіткий аналіз результатів виконаного проєкту);
- партнер (співпрацює з учнем).
Моя педагогічна мета – розвиток внутрішніх сил і здібностей учня і подолання перешкод на шляху до мети. В такій ситуації вчитель – це помічник, а учень – співавтор, активний учасник навчального процесу. Мотив вчителя - відкритість, співпраця, підтримка особистої ініціативи учня. Мотив учня - творення особистого досвіду, пізнання, співробітництво.
Сповідуючи компетентнісний підхід до освіти, я приділяю велику увагу формуванню та розвитку надпредметних компетенцій:
- дослідницьких (проєкти, досліди, експерименти);
- мовних (аргументувати свою позицію, точку зору);
- розумових (виділяти головне, робити висновки);
- ціннісно-смислових (ставити цілі, відповідати за свої рішення);
- загальнокультурних (стежити за своїм здоров'ям, слухати і чути, проявляти толерантність, пізнавати себе та інших.
Для реалізації поставленої мети я використовую інтерактивну та пошукову діяльність учнів практично на всіх етапах роботи з літературним твором. У своїй роботі обираю модель уроку, яка включає три компоненти і дозволяє вчителю виконувати роль тьютора: активізація (очікування, окреслення мети), усвідомлення (змістово-пошукова діяльність), рефлексія (системно-узагальнююча діяльність).
Результатом роботи є створення учнями міні-проєктів, головна мета яких – розвиток креативних здібностей, самостійне вирішення проблемних питань. Це можуть бути збірки сенканів, листи до героїв, щоденники, репортажі, інтерв‘ю, створення малюнків, «життєвих позицій» героїв, твори-характеристики, пошук афоризмів, лепбуки.
Результатом роботи є створення учнями міні-проєктів, головна мета яких – розвиток креативних здібностей, самостійне вирішення проблемних питань. Це можуть бути збірки сенканів, листи до героїв, щоденники, репортажі, інтерв‘ю, створення малюнків, «життєвих позицій» героїв, твори-характеристики, пошук афоризмів, лепбуки.
Для старших підлітків є характерним фокусування уваги учня на проблемних питаннях і шляхах вирішень. Тому зростає значущість пошукової діяльності. Завдання вчителя – консультувати учня при виконанні завдання, при цьому він самостійно знаходить вирішення проблеми. Вважаю доцільним метод компаративного аналізу.
Місія сучасного вчителя і школи – навчити дітей бути гнучкими у змінах, легко адаптуватися і вміти навчатися впродовж усього життя. Щоб це вдалося, самому треба бути зразком. Вчитель має постійно навчатися, щоб відповідати часу і вимогам суспільства.
Посилання на відеорезюме:
https://drive.google.com/file/d/1DijRIl6x9RYYdRNCF6N2iTJSGLYv9iCT/view?usp=sharing