• A-
    A+

ДОБРОГОРСЬКА ІРИНА АНАТОЛІЇВНА

вчитель російської мови та зарубіжної літератури Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 26 Криворізької міської ради Дніпропетровської області 

Педагогічний стаж: 24 роки.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Педагогічне звання: учитель-методист. 

Освіта: Криворізький державний педагогічний інститут (1994 р.).

Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації на базі Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти: «Педагогічний дизайн мультимедійного уроку літератури», «Соціальні сервіси Web-2.0 у навчально-виховному процесі» (2017);

онлайн-курси «Додатки Google в професійній діяльності викладача» (2018);

курси «Протидія та попередження булінгу в закладах освіти» на платформі «Prometheus» (2019), «Додатки Google в освітній діяльності» (2019), «Педагогіка партнерства. Забезпечення співпраці у навчальному процесі через інтеракцію» на освітній платформі «Критичне мислення» (2019), «Методика розвитку критичного мислення учнів у викладанні різних предметів» та «Методика розвитку критичного мислення учнів. Як навчити аргументації та ефективного обговорення» на освітній платформі «Критичне мислення» (2019),  «Кроки до порозуміння» в рамках Всеукраїнського проєкту «Долаємо прірву» на базі Дніпропетровської академії неперервної освіти (2019);

вебінари «Вчимося навчати на засадах компетентнісного підходу» (2019), «Шляхи взаємодії з улюбленим фаховим виданням» (2019), «Актуальні питання викладання російської мови, літератури та зарубіжної літератури» (2018, 2019), «Як не стати занудою на уроці» (2018), «Особливості викладання російської мови, літератури та зарубіжної літератури» (2017);

семінари «Формування соціальної позиції учнів на уроках російської мови, літератури та зарубіжної літератури шляхом впровадження наскрізних ліній» (2018), «Перлини культури ідиш» (2017), «Вивчення класичної та сучасної літератури зарубіжних країн у просторі: вітчизняні традиції й нові підходи» (2017), «Сучасні технології та методи навчання як засіб формування культурологічної компетентності» (2017), «Інноваційні підходи до проведення уроків позакласного читання та літератури рідного краю» (2017);

участь у Всеукраїнському фестивалі натхнення «Вчительська Тухля» (2018), Всеукраїнському педагогічному форумі EdFest. Осіння подія-2018, обласному фестивалі педагогічних інновацій освіти Дніпропетровщини «EduFestDnipro-2019», Всеукраїнському педагогічному форумі EdFest. Осіння подія-2019 «Творчий пошук – шлях до НУШ», Другій методичній НЕ-конференції «Академія ігрових технологій» (2019).

Педагогічне кредо: «Закохати дітей у літературу і навчити мислити. Лише уміння мислити робить коротшим шлях до мети, наділяє здібністю умілого спілкування з оточуючими, завжди зупиняє перед невиваженим кроком, дає можливість аналізувати свої помилки і не повторювати їх, змушує залишатися у будь-якій ситуації людиною, створює життєвий успіх, а любов до літератури навчає мислити і наділяє умінням «вдягати» свої думки в слова».

Педагогічна ідея

Вже більше 20 років працюю вчителем і на сьогодні у мене склалася своя модель викладання літератури, як відповідь на питання: як інтегрувати технології, щоб покращити викладання та навчання. «Використання Педагогічного колеса А. Каррингтона для створення моделей уроків зарубіжної літератури» − така моя педагогічна ідея. Педагогічне колесо дозволяє сьогодні орієнтуватися в цілях та технологіях навчання, які забезпечують результат. Всім відомо, що само по собі використання сучасних методик та технологій не гарантує успіху. А от саме розуміння, яких результатів ми у такий спосіб хочемо досягти, і обумовлює створення сучасного уроку.

Починаючи підготовку до уроку, я розкручую Педагогічне колесо і обираю кращі методи, технології, прийоми, інструменти, додатки, сервіси, виходячи із завдання і мети, які стоять переді мною. Незмінним залишається центр кола: якості випускника ХХІ ст. Тому перед будь-яким уроком ставлю собі обов’язкові питання: як все, що я роблю, сприяє формуванню якостей майбутнього випускника; яким чином я можу, застосовуючи певні види діяльності та проєктуючи зміст уроку, допомогти учню досягти кращих результатів. І, спираючись на наступний шар Педагогічного кола, я ставлю мету. В цьому мені допомагає таксономія Блума. Тепер для кожного етапу уроку легко обрати форму роботи і інструменти. На етапі мотивації я спираюся на форми, які пропонує А.-М. Богосвятська. Під час актуалізації беру форми, які дають можливість пригадати, визначити, відтворити: хмари слів, порушену хронологію, малюнки з помилкою, власноруч створені відеовікторини, тексти для швидкочитання тощо. Під час конструювання найбільшого етапу уроку, роботи над темою, застосовую евристичні методи, систему ейдетики, методи критичного мислення, пошуковий і дослідницький методи та інші. Після занурення в тему підходимо до етапу підсумків, аналізу, і тут на допомогу приходять анкети, чек-листи, таблиці, інтелектуальні карти, акрослова, сенкан, тести тощо. На етапі рефлексії (в одній статті побачила, що цей етап можна називати «святкування») важливо почути судження з теми, власну оцінку, тому активно використовую нестандартні форми, які зібрала і описала А.-М. Богосвятська.

Я активно використовую додатки Google в своїй педагогічній діяльності. Мною створені віртуальні класи, в яких учні мають можливість доопрацювати матеріал, отримати додаткову інформацію, долучитися до виконання нестандартних домашніх завдань: створення спільної презентації, рекламного постера, за допомогою Google-форм перевірити свої знання з теми і одразу побачити, над чим ще потрібно попрацювати, висловлювання власної думки в коментарях під час роботи з ілюстраціями чи репродукціями тощо. При такій роботі постійно відбувається зворотний зв’язок.

І от продзвенів дзвінок. Урок закінчено. Але завтра буде новий урок. Найприємніше для мене, коли діти кажуть, що їм сподобався урок і дякують за його проведення. Головним своїм педагогічним досягненням вважаю те, що мої учні ЧИТАЮТЬ! Але я твердо впевнена, що це невипадкова вдача, не щасливе везіння, це систематичний, кропіткий пошук і праця, іноді вони супроводжуються не тільки відкриттями, а ще й невдачами. Але я завжди собі повторюю: «Тільки вперед! Тебе мають бачити тільки щасливою та успішною». Адже я переконана, що в освіті повинно з’явитися гасло для всіх: «Від щасливого та успішного педагога до щасливого та успішного учня».

Посилання на відеорезюме:

https://youtu.be/UI38JNIeny8

Посилання на інтернет-ресурси, де конкурсант представлений:

https://irintolevna8.wixsite.com/mysite

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux