• A-
    A+

ДАНШИНА ЛЮДМИЛА ЛЕОНІДІВНА

вчитель російської мови і літератури Запорізької спеціалізованої школи фізичної культури I-III ступенів № 18 Запорізької міської ради Запорізької області

Педагогічний стаж: 17 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Педагогічне звання: старший учитель.

Освіта: Запорізький державний університет (2002 р.).

Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації  при Запорізькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти (2018-2019 рр.);

курс методичного модуля програми «Міські методичні навчання» від НМЦ;

навчання в міській Школі філологічних наук;

вебінари «Як «загасити полум’я» конфлікту, або Розв’язуємо конфлікти у закладі загальної середньої освіти» (2018), «Інтерактивні технології в освіті: залучаємо учнів у процес навчання за допомогою інтернет-ресурсів» (2018),

«Стратегії вивчення сучасної зарубіжної літератури. 5-9 класи (за новою програмою)» (2018), «STEM-освіта на уроках літератури: особливості впровадження» (2018);

лінгвостудія «Розвиток інтелектуальних та творчих здібностей учнів шляхом використання інноваційних технологій» та для студентів ЗНУ;

участь в І Всеукраїнському Форумі «Асоціації молодих освітян», ІХ Міській виставці педагогічних технологій в номінаціях «Філологія» та «Дидактичне наповнення» з колективною роботою «IQ чи ЕQ: феномен емоціонального інтелекту, його формування на уроках філології засобами сучасних педтехнологій», у Першій Всеукраїнській конференції в форматі ТОП «Модератори освітніх реформ», Міському методичному конгресі (сертифікат тренера за проведення авторського майстер-класу в рамках програми «Міські методичні навчання» (2016-2017)), авторському семінарі «Рецепти подолання функціональної неграмотності», тренінги з підготовки вчителів шкіл (класів) з навчанням мовами національних меншин, «Вебінструментарій вчителя-мовника».

Педагогічне кредо: «Якщо ми будемо навчати сьогодні так, як ми навчали учора, то ми ризикуємо відібрати у наших дітей завтра» (Джон Дьюї).

Педагогічна ідея

Предмет «Зарубіжна література» допомагає учню реалізувати одні з основних потреб людини – спілкування та самореалізація, розвиватися духовно, сприймати та розуміти навколишній світ, формулювати свої думки та розуміти інших людей. Ці завдання вирішуються на уроках зарубіжної літератури при реалізації загальнокультурної компетенції, яка спрямована на розвиток культури особистості та суспільства.

Гра – це не тільки природна потреба дитини, а ще й найбільш вдалий варіант моделювання життєвих ситуацій та реальної дійсності. Тому саме в школі діти повинні навчитися грати серйозно та з користю. Технологія «Едьютеймент» якнайкраще може в цьому допомогти, адже ця технологія робить можливим навчати через розваги. Сутність цієї технології в тому, що знання мають подаватися в зрозумілій, простій та цікавій формах, а також у комфортних умовах.

Організувати заняття та заходи в форматі технології «Едьютейнмент» можна в парку, музеї, на природі, що дає можливість дітям отримати інформацію з будь-якої теми в невимушеній атмосфері. Нам така форма роботи відома як «навчання поза межами класу». Під час таких занять учитель й учні ведуть діалог, який вимагає активності учня. Така форма більше підходить для позашкільної роботи з учнями.

На уроці використовую наступні засоби едьютейнмента:

традиційні: книги, музика, фільми, виховні ігри, телепрограми, аудіо-записи та вільні лекції;

сучасні, які в свою чергу можна поділити на: електронні (електронні книги, енциклопедії та посібники, інтерактивні музейні виставки, екскурсії); персональні гаджети (комп’ютерні або відеоігри, електронні тренажери); вебтехнології (електронна пошта, вебквести, вікі, блоги, чати, відеоконференції).

Діти з великим інтересом відгукуються на сучасні засоби, але самостійне виготовлення лепбука, дудла, кластера додатково допомагає розвивати дрібну моторику дітей, яка безпосередньо впливає на мову, світосприйняття, емоційне та психічне здоров’я учнів і відображається на розвитку загальнокультурної компетенції, а також з’являється емоційний зв’язок з предметом і, як наслідок, підвищується інтерес до його вивчення. Постійно грати на уроках, звісно, ми не можемо. Тому вважаю доцільним робити ігровими якісь етапи традиційного уроку.

Серед труднощів розвитку загальнокультурної компетенції є відсутність у більшості сучасних школярів інтересу до читання художньої літератури. Пам’ятаючи про дитячу потребу в розвагах та зацікавленість інтернет-можливостями, слід звернути увагу на креолізований текст як засіб активізації учнів на уроках.

Креолізований текст – це складне текстове утворення, у якому вербальні та невербальні елементи утворюють одну візуальну структурну цілісність: бук трейлер, комікс (манга), постер, буклет (брошура), фото колаж, логотип, «дудл», скрапбукінг, кардмейкінг та інші. Ці види креолізованого тексту добре сприймаються учнями 5-8 класів.

У старшій ланці у якості креолізованого тексту використовуються уривки з кінофільмів, виступів з наступними завданнями: проаналізувати текст, засоби виразності (вербальні і невербальні), лексику, структурні елементи тощо.

Позитивні результати спостерігаються при використанні на уроках кроссенсів, різних видів кросвордів (філвордів, чайнвордів, класичних кросвордів тощо).

Цікавим і продуктивним є використання прийому психолого-педагогічної методики МАК (використання метафоричних асоціативних карт, метою яких є розкриття внутрішнього світу дитини, корегування їх поведінки та допомога у сприйнятті цілісної картини світу. Цю методику використовують у психології, тому доречним буде долучення психолога на такі уроки для подальшого аналізу результатів.

Таким чином технологія «Едьютеймент» – це баланс між сучасними технологіями, психологічними особливостями учнів та мультимедійними продуктами. 

Посилання на відеорезюме:

https://www.youtube.com/watch?v=K1kgrsfD8lU&feature=youtu.be

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux