ЮРИСТОВСЬКА ІРИНА МИХАЙЛІВНА
вчитель початкових класів Червоноградської загальноосвітньої школи І ступеня № 11 Червоноградської міської ради Львівської області
Педагогічний стаж: 24 роки.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.
Освіта: Волинський державний університет імені Лесі Українки, 1998 рік.
Самоосвіта: Всеукраїнський семінар професора С. Якименко «Використання інтегрованої освітньої технології в дошкільному навчальному закладі та загальноосвітній школі І ступеня: кроки до професійного зростання» (2017);
курси підвищення кваліфікації та спецкурс «Фінансова грамотність» на базі Комунального закладу Львівської обласної ради «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» (2018);
міський семінар вчителів початкових класів «Ідеї творчої спадщини В.О. Сухомлинського в умовах НУШ» (2018);
онлайн-курс для вчителів початкової школи на платформі EdEra (2019).
Педагогічне кредо: «Основне – віра в дитину, повага до її особистості, бажання допомогти їй у досягненні успіху».
Педагогічна ідея
Час не стоїть на місці. Змінюється світ, змінюється світогляд теперішніх молодших школярів. Розвиток суспільства, бізнесу, підприємництва ставить перед ними свої вимоги. Діти стикаються з реальністю, у них виникає багато питань, пов’язаних з фінансами. Це потребує від особистості постійного вирішення життєвих ситуацій, самовдосконалення і самоосвіти.
Тому моя педагогічна ідея звучить так: сформувати у молодших школярів фінансову грамотність та вміння використовувати її у реальному житті можна, якщо вчити дітей мислити й діяти за законами економіки з раннього віку.
Розвиваю цю ідею шляхом оновлення форм і методів організації освітнього процесу, під час вивчення основ наук і в позаурочний час.
Ефективною у моїй роботі є інтеграція фінансових понять зі змістом матеріалу навчальних предметів математика, природознавство, трудове навчання, літературне читання та ін.
Не залишаю поза увагою і факультативні курси, одним з яких є курс «Фінансова грамотність». Його я впроваджую третій рік. На заняттях учні отримують базові фінансові знання, формуються навички фінансової культури. Яскравим прикладом став міні-проєкт «Компанія моєї мрії». Учні складали бізнес-план майбутньої компанії, придумували назву, емблему, слоган, обирали керівника. На завершення – презентували результати командної роботи.
Зрозуміти поняття ощадливого використання природних ресурсів, учні змогли працюючи над проєктом «Ціна краплі води». Школярі дослідили використання води у їхніх сім’ях за місяць і зробили висновок, що економне користування збереже запаси води в природі та зменшить видатки із бюджету сім’ї.
У рамках проєкту «Успішна людина» з вихованцями відвідали відділення банку нашого міста. Діти дізналися про перелік послуг, що надають клієнтам, види валют, навчилися користуватися терміналом.
Під час екскурсії на хлібозавод учні мали можливість спостерігати за дотриманням технологічного процесу, переконатися скільки праці вкладено у випікання хліба, яка його ціна, у необхідності бережливого ставлення до нього.
Під час роботи над проєктами школярі мали можливість краще пізнати себе, здобути більше соціальних навичок та навчилися працювати в команді, практично застосовувати фінансові знання.
Робота на уроках, заняттях факультативу «Фінансова грамотність» має продовження й у позакласних заходах. У позаурочний час мої вихованці – активні учасники шкільних благодійних ярмарків. Кожен з них може продати виготовлений власноруч виріб і отримати за нього гроші. Участь у таких заходах сприяє практичному усвідомленню, що гроші можна обміняти на товар, отримати дохід. Зароблені кошти діти спрямовують на благодійні цілі. Це виховує благородність, милосердя. Здобуті навички збагачують життєвий досвід дітей.
Участь школярів у природоохоронній акції «Збережи життя ялинці» продемонструвала можливість економії ресурсів. Разом з батьками вони виготовляли ялинки із пластикових пляшок. Це зекономило сімейні кошти, зберегло життя ялинкам. Всі учасники отримали задоволення від спілкування у родині.
Раціонально використовувати ресурси, отримувати доходи учні вчаться під час акцій збору макулатури. Вихованці за отримані кошти поповнили класну бібліотечку, придбали саджанці та висадили їх біля школи, засіяли насіння та висадили розсаду квітів на клумбі тощо.
Щорічно у нашому місті відбувається фестиваль «Мода і стиль», провідною ідеєю якого є збереження ресурсів. Мої учні не просто гості на цьому фестивалі, а й активні учасники. Юні моделі демонструють одяг із вторинної сировини, виготовлений ними разом з дорослими.
Учні та їх батьки набували досвіду спільної колективної діяльності, беручи участь у міському конкурсі громадських проєктів у 2019 році. Разом з дітьми ми створили мотиваційний відеоролик про потребу нової огорожі школи, а батьки взяли участь в онлайн-голосуванні. Спільна робота дала результат – школа має нову огорожу. Такі заходи практично вчать ощадливості, грамотної фінансової та споживчої культури.
Варто згадати про участь школярів та їхніх батьків у реалізації проєкту «Заміна вікон на енергозберігаючі», що був організований Львівською обласною радою у 2017 - 2018 роках. Вони набули практичних навичок фінансової грамотності, роботи в команді. Учні заробляли гроші на шкільному ярмарку. Маленькі школярики відчули себе причетними до вирішення важливої справи для школи і громади. У класних кімнатах були встановлені пластикові вікна. Дітям стало тепло і затишно працювати в такому приміщенні.
Завдяки участі вихованців та батьків у Всеукраїнському шкільному конкурсі «Крейдою на дошці», ми отримали нову магнітну класну дошку.
Ці та інші подібні заходи вчать грамотної ощадливої фінансової культури як дітей, так і їх батьків.
Переконана, що фінансова грамотність має стати надбанням кожного учня. Початкові економічні знання допоможуть моїм вихованцям стати фінансово відповідальними, успішними особистостями та продовжити вивчення основ економіки в основній та старшій школі. Адже рівень сформованості фінансової грамотності визначає поведінку особистості під час різних проблемних ситуацій, вчить здійснювати успішну діяльність, планувати власні життєві події, раціонально формувати й використовувати бюджет, впливає на здоров’я, зрештою – і на щастя.
Посилання на відеорезюме:
https://drive.google.com/open?id=1vhDNwoYkwpHksaJdml2P88VUqbLhxemT
Посилання на інтернет-ресурси, де представлений конкурсант: