ЯНКОВСЬКА ІВАННА ІВАНІВНА
вчитель початкових класів Стужицької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Великоберезнянської районної ради Закарпатської області
Педагогічний стаж: 12 років.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст першої категорії.
Освіта: Педагогічне училище Мукачівського гуманітарно-педагогічного інституту, 2007 рік;
Мукачівський державний університет, 2010 рік.
Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації на базі Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти (2018);
онлайн-курс для вчителів початкової школи на платформі EdEra (2018);
майстер-клас «Дидактичні особливості уроків з інтегрованих курсів «Українська мова та читання» та «Я досліджую світ» (2019).
Педагогічне кредо: «Будь майстром, поетом, художником у справі, яку ти робиш» (В.О. Сухомлинський).
Педагогічна ідея
Сьогодні, в період реформування української школи вчитель повинен йти в ногу з часом, бути творчим, незалежним, конкурентоспроможним. Наставник нового покоління має бути психологічно та емоційно компетентною та успішною людиною; лідером і менеджером; гарним професіоналом, вільним від стереотипів; ефективним комунікатором та фасилітатором; повинен володіти презентаційними навичками, формувати знання та навички, потрібні у сучасному світі. Працюючи в школі, намагаюся якомога більше та ближче наблизитися до всіх вищевказаних вимог.
Існує думка, що маленька сільська школа не може конкурувати з великими міськими школами. Саме тому, я, як вчитель 2 класу Нової української школи, хочу довести протилежне.
Сільські учні дуже допитливі, саме вони спонукають мене до постійного пошуку нових методів та прийомів навчання. Мої маленькі здобувачі освіти багато працюють на уроках за методами критичного мислення, виконують короткотривалі та довгострокові проєкти, такі як: «Теплиця на моєму підвіконні», «Добра справа для природи», «Як налагодити гарні стосунки». Колективна робота спонукає дітей до науково-дослідницької роботи, школярі вчаться працювати з технологіями QR-кодів, вдало працюють в групах, а також ознайомлені з різними видами тестування на інтерактивних платформах Kahoot та Plickers. У власній педагогічній роботі впроваджую інтерактивні методи, комп’ютерні технології, проєктне навчання.
У час реформування освіти постало питання: «Як в сільській школі гірської місцевості зробити так, щоб йти в ногу з сучасністю?». Саме тому моя педагогічна ідея: «Впровадження сучасних методик і технологій навчання в Новій українській школі, формування ключових компетентностей молодших школярів». Я шукаю найкращі способи та методи вирішення питань: «Гратись навчаючись, навчатися граючись» та «Як розвивати логічне мислення школярів на уроках математики шляхом впровадження новітніх методик та технологій навчання з LEGO».
У своїй педагогічній діяльності використовую сучасні форми і методи навчання, зокрема інтерактивні, що активізують розумову діяльність учнів, сприяють підвищенню в них інтересу до навчання, забезпечують активну взаємодію всіх учнів. Користуюся інструментами реалізації діяльнісного підходу навчання через гру, а саме: тренувати пам’ять, розвивати моторику і творчо мислити учням допомагають вправи з LEGO 6 та Lego Play Box, Палички Кюїзенера, Блоки Дьєнеша, геоборд, Танграм тощо. Вживаними є методи критичного мислення: «Кубування», «Асоціативний кущ» «Мозковий штурм», методика «Прес», «Сенкан», «Кола Венна», «Мікрофон», «Фішбоун», «6 капелюхів», «Паркан думок», технологія Джигсоу. На уроках української мови практикую технологію «Щоденні 5/Daily 5», на уроках математики – «Щоденні 3/Daily 3».
Практикую з учнями вправи «Так чи ні», «Оплески», «Плюс, мінус, цікаво», суть яких полягає в тому, щоб оцінити представлені твердження, погодитися з ними або заперечити. Такі вправи розвивають критичне мислення, яке вважають найпотрібнішою навичкою майбутнього. Це допомагає учням аналізувати інформацію, вони вчаться висувати власні припущення, ставити влучні запитання і розрізняти факти та сумнівні гіпотези.
Для мене моя професія – це можливість самореалізації, джерело задоволення і визнання. Люблю посміхатися і цікавитися всім тим, що мене оточує, поєдную в собі любов до справи і до учнів, намагаюся не тільки вчити дітей, але і сама здатна вчитися новому та ділитися досвідом. Ніколи не зупиняюся на досягнутому, а обов'язково йду вперед, адже робота педагога – це прекрасне джерело для безмежної творчості.
Посилання на відеорезюме: