• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

ВОЛНИЦЬКА ВАЛЕНТИНА ВОЛОДИМИРІВНА

вчитель початкових класів комунальної установи Сумської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 23, м. Суми, Сумської області

Педагогічний стаж: 22 роки.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Освіта: Лебединське педагогічне училище імені А. С. Макаренка, 1992 рік, Глухівський державний педагогічний університет, 2007 рік. 

Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації на базі Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (2019);

курси підвищення кваліфікації щодо навчання учнів перших класів відповідно до Концепції НУШ (2019);

експрес-курси «Компетентнісно орієнтована освіта як інструмент формування конкурентоспроможного випускника нової української школи» (2018);

онлайн-курси для вчителів початкової школи на платформі EdЕra (2019), «Вчимося жити разом» (2018);

вебінари: «Читати модно: як заохотити школярів до читання» (2019), «Ранкові зустрічі як засіб розвитку соціальних навичок та створення позитивного настрою» (2019), «Безпека в інтернеті» (2019), «Формувальне оцінювання як засіб підвищення ефективності освітнього процесу» (2019), «Інтерактивні ігри як ефективний освітній інструмент сучасного вчителя» (2018), «Практичні прийоми розвитку навичок критичного мислення в учнів початкової школи» (2018), «Візуалізація в освітньому процесі: скрайбінг, скетчноутінг, інтелект-карти та інші інструменти» (2018), «Актуальні напрями в освіти. STEM в умовах сучасної школи» (2018), «Електронні освітні ігрові ресурси - нові можливості для інклюзивної освіти» (2018), «Медіаграмотність: соціальні мережі у розвитку і саморозвитку вчителя» (2018), «Інструменти для розвитку критичного і креативного мислення дітей» (2018), «Кейс-технологія як форма інтерактивного навчання молодших школярів в умовах НУШ» (2018);

семінари Тренінгового центру СУТО: «Змішане навчання: від теорії до практики. Інтерактивна дошка – ефективно та яскраво» (2018), «(Не)інтегроване навчання: обговорюємо проблему» (2019);

участь у конкурсі «Територія творчості» (2017), Педагогічних читаннях з Гуманної Педагогіки «Полюбіть майбутнє – крила виростуть» (2017).

Педагогічне кредо: «Дитина – це сонце, навколо якого мають обертатися всі засоби навчання. Учитель повинен створювати лиш атмосферу, в якій дитина має можливість висловлюватись» (Ш. Амонашвілі).

Педагогічна ідея

Замислюючись над тим, заради чого необхідно вчитися, як формується особистість, який він, учень ХХІ століття, прагну навчити дітей мислити, активно діяти в будь-якій життєвій ситуації. Мету своєї діяльності насамперед вбачаю у вихованні людини, здатної творчо мислити, приймати рішення, мати свою позицію. З першого класу вводжу в активний словник дітей фрази «Я вважаю», «На мій погляд», «Я з вами не згодний» тощо. Це є тренінгом комунікативних навичок, а також яскраво демонструє результати багатогранної роботи з формування зв’язного мовлення, сприяє виробленню власних цінностей, створює атмосферу співробітництва. Саме тому працюю над методичною проблемою «Формування комунікативної компетентності молодших школярів шляхом упровадження інноваційних технологій».

Здійснюючи формування комунікативної компетентності, враховую індивідуально-психологічні особливості учнів при виборі методичних прийомів, способів подачі теоретичного матеріалу, виконанні різних видів завдань.

З метою втілення методичної проблеми поєдную індивідуальні та групові форми роботи, елементи ігрової, інтерактивної, особистісно орієнтованої, інформаційно-комунікаційної технологій, створюю «ситуацію успіху», що дає змогу значно підвищувати ефективність уроків та поліпшувати якість знань здобувачів освіти. Широко використовую в професійній діяльності технології критичного мислення «Сторітеллінг», «Кубування», «Рафт», «Шість капелюхів». Особливого значення надаю реалізації інтегрованого підходу. Змістовні та цілеспрямовані інтегровані уроки вносять у звичайну структуру шкільної освіти новизну, оригінальність, сприяють формуванню цілісної картини світу, розгляду предмета з різних боків, дозволяють систематизувати знання, створюють сприятливі умови для реалізації особистісно орієнтованого, розвивального навчання молодших школярів.

Удосконалюючи власні напрацювання, застосовую інтерактивні форми й методи навчання, що заохочують дітей, переводять їх у стан активного пошуку в здобутті інформації, розвивають уміння аналізувати й приймати рішення, формують комунікативні навички й уміння. Перевагу надаю таким, що спонукають до самовираження: «Гронування», «Золоте колесо», «Снігова куля», «Абетковий суп», «Незакінчене речення». Використовую ігрові методи  «Розвідники», «Побудуй павутинку», «Пройди лабіринт», «Передай естафету», «Чарівна скринька», «Пазли», «Я назву і не зіб’юся», «Антивірус», «Двійнята», «Фантазуємо разом», «Поєднай непоєднуване», «Дерево почуттів», «Вправний кореспондент», «Пінг-понг» та інші. Рольові ігри, театралізації сприяють пізнанню світу, бажанню фантазувати, відкривати таємниці й прагнути до прекрасного. На різних етапах уроку застосовую кросворди, ребуси, загадки, дидактичні та мовні ігри.

Формуючи комунікативну компетентність здобувачів освіти, упроваджую такі прийоми контролю та самоконтролю, як взаємоопитування й самоопитування, проводжу різні види диктантів (словниковий, пояснювальний, малюнковий, вибірковий, розподільний тощо), для перевірки яких застосовую метод взаємоперевірки або самоперевірки, використовую картки самооцінювання.

Високу результативність формування вибраної компетентності дає проведення нестандартних уроків: урок-квест з теми «Україна – європейська держава», інтегрований урок «Складання тексту-опису за змістом малюнка. Значення вибору художньої техніки для створення виразного художнього образу. Синій туман», урок-подорож «Склад Сонячної системи. Сонце». Вони активізують творчий потенціал учнів, дозволяють розвивати в них уміння самостійно одержувати знання й творчо використовувати їх, вирішувати соціально-етичні проблеми.

Велику роль у формуванні комунікативної компетентності відіграє позакласна робота. Намагаюся, у разі необхідності, тільки керувати процесом, давати дітям доручення, виконувати роль менеджера. Прагну, щоб учні відчували себе вільною, активною особистістю. У моєму доробку – такі позакласні заходи: «Ярмарок професій», «Українські вечорниці», родинні свята тощо.

Результатом такої діяльності є певні успіхи вихованців у Міжнародному природничому інтерактивному конкурсі «Колосок», Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», Всеукраїнській українознавчій грі «Соняшник», Всеукраїнській інтернет-олімпіаді освітнього онлайн-порталу «На Урок», перемоги в міських конкурсах виховного спрямування.

Перед собою, як учителем, зацікавленим у результатах своєї праці, ставлю такі завдання: постійний творчий пошук, системна робота, апробація нових, нетрадиційних форм та прийомів навчання й, водночас, удосконалення та відшліфування давно відомих, традиційних. Однак ніколи не забуваю п’ять основних правил: Люби дитину! Вір у дитину! Знай дитину! Поважай дитину!  Розумій дитину!

Посилання на відеорезюме:

https://drive.google.com/open?id=1-uKqYVai7DGPf41gwQgUrns81x4BPy35

Посилання на інтернет-ресурси, де представлений конкурсант:

chmydi.blogspot.com

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux