ЩЕРБАКОВ ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ
вчитель початкових класів товариства з обмеженою відповідальністю «Ліко-школа» м.Києва
Педагогічний стаж: 14 років.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.
Освіта: Донецький педагогічний коледж, 2004 рік;
Донецький національний університет, 2008 рік.
Самоосвіта: онлайн-курс для вчителів початкової школи» на платформі EdEra (2018);
Microsoft Innovative Educator Expert (2018-2019);
сертифікація вчителів Classtime (2018);
курси підвищення кваліфікації за освітньою технологією «Росток» (2019).
Педагогічне кредо: «Не навчайте дітей так, як навчали вас, – вони народились в інші часи».
Педагогічна ідея
Глибоко переконаний, що найголовніша риса у вчителя – це любов до дітей, вміння бачити та підтримувати у кожному особистість. Навчаються у того, кого люблять.
Не менш важлива риса – здатність відійти від авторитарного формату і вміти бути демократичним педагогом. Я завжди повинен мати ресурс вислухати кожного, почути та зрозуміти кожну думку.
Пошуки найактуальніших форм навчання дозволили мені сформулювати мою педагогічну формулу: 3+3+3.
Її ідея полягає в поєднанні трьох пристрастей дитини: жага до розвитку, жага до дорослішання, жага до свободи; трьох ключових сил людини: сили розуму, сили серця, сили волі, що ґрунтуються на важливіших людських цінностях: вірі, надії, любові.
Саме любов до дітей, вміння бачити та підтримувати у кожному особистість, віра у високе призначення кожного мого учня і сформували мене як вчителя.
Мій урок – урок демократичний, на ньому немає місця тиску і примусу. Мій урок – урок не для учнів, а разом з ними. Тому і надаю переваги активним формам навчання: дослідженню, проєктам, пошуку відповідей на проблемні питання.
Мої учні вчаться критично мислити, брати на себе відповідальність за результати своєї діяльності, обирати способи навчання і взаємодії, вчаться розуміти себе та інших. Так і створюється атмосфера співтворчості вчителя і учнів, де кожна дитина здатна розкрити свій потенціал і бути успішною тут і зараз.
Кожен мій урок служить формуванню цілісної картини світу через інтеграцію навчальних дисциплін і розв’язування конкретних життєвих задач.
Бути цікавим для своїх учнів мені дозволяє поєднання найсучасніших педагогічних технологій та новітніх інформаційних інструментів.
Мій урок – сучасний та технологічний. На сьогодні я маю досвід ефективного використання інформаційних технологій у початковій школі. Зараз інформаційні технології проникли в усі сфери життя, у тому числі в освіту. Але це не означає, що впроваджуємо ІТ заради ІТ. На мою думку, це має бути інструмент, який повинен полегшити роботу вчителя та зацікавивши учнів отримати максимальну продуктивність у їх навчанні.
Для мене IT – це потужне знаряддя розвитку головного – інтелекту молодших школярів. Використання ІТ дозволяє мені розробляти різні форми засвоєння, закріплення та перевірки знань учнів. Передусім – це онлайн-ресурси для оцінювання та стимуляції активності молодших школярів через захопливі завдання, колаборативну роботу в класі, домашню роботу онлайн. Як сучасний український вчитель я люблю навчання, інакше яке моральне право вимагати вчитися у учнів має вчитель, який сам не навчається?
Як вчитель я мотивую учнів до розвитку, до знання предмета, до пізнання світу. Це можна зробити лише тоді, коли я сам вмотивований, не втратив ентузіазм до праці, коли я сам відповідальний і відкритий до світу. Без особистої праці та розвитку вчителя не буде результату у учнів.
Моє завдання допомогти дітям зрозуміти себе, навчитися максимально ефективно використовувати свій час і ресурси для отримання знань, адаптуватися до сучасного, мінливого світу, стати для них надійним помічником та орієнтиром у пізнавальних активностях.
Посилання на відеорезюме:
Посилання на інтернет-ресурси, де представлений конкурсант: