• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

ОНІЩЕНКО ІРИНА ВАЛЕНТИНІВНА

вчитель початкових класів Бахмутського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 11 – багатопрофільний ліцей» Бахмутської міської ради Донецької області 

Педагогічний стаж: 21 рік.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Педагогічне звання: старший учитель. 

Освіта: Слов’янський державний педагогічний університет, 2004 рік.

Самоосвіта: Школа тренерів НУШ (2018);

онлайн-курси для вчителів початкової школи «Нова українська школа» на платформі EdEra (2018), «Вчимося жити разом» (2019);

тренінги з теми «Освіта на основі життєвих навичок в контексті Нової української школи» (2018), для регіональних тренерів, які проводитимуть навчання та супервізію в умовах НУШ у Донецькій області «Супервізія в умовах НУШ» (2018, 2019), для вчителів початкової школи «Ігрові діяльнісні методи навчання в початковій школі» (2019), для тренерів «Методика навчання інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 1-2 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентісного підходу» (2019);

курси підвищення кваліфікації на базі Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти «Оновлення діяльності методичної служби на шляху до Нової української школи (предметна підготовка: початкові класи)» (2019);

участь у Міжнародному освітньому форумі «NewEdu» (2018), ІV серпневому конгресі освітян Донеччини «Нова українська школа Донеччини: освіта для життя» (2018), ІV всеукраїнській науково-практичній конференції «Проєктування індивідуальної траєкторії професійного розвитку педагогічних працівників у контексті євроінтеграції освітнього середовища» (2018), науково-методичному семінарі «Камертон філолога: НУШ-2019», Всеукраїнській конференції «Нова українська школа: досвід і перспективи» (2019), Фестивалі освіти у Львові «Вчителі майбутнього» (2019), Першій міжнародній онлайн-конференції про самоосвіту педагогів «Сучасна освіта: складаємо пазли» (2019), V серпневому конгресі освітян Донеччини з теми «Нова українська школа: навчання по-новому» (2019).

Педагогічне кредо: «Шлях до успіху: пошук, мотивація, розвиток, взаємодія».

Педагогічна ідея

У Державному стандарті початкової освіти зазначено, що метою початкової освіти є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей, розвиток самостійності, творчості та допитливості.

Саме тому з метою реалізації компетентнісного підходу вчитель початкових класів має спроєктувати стратегію організації діяльності молодших школярів із домінуючим акцентом на пізнавальну активність, щоб досягти її найвищого рівня – творчості. Творчість дає людині можливість актуалізувати свої потреби, інтереси, здібності, знаходити форми прояву індивідуальної активності. Творче самовираження сприяє усвідомленню особистісної ваги, емоційному розкріпаченню, зростанню впевненості у власні сили. У зв'язку з цим все більшої теоретичної і практичної значущості набуває залучення учнів до творчої діяльності, створення необхідних умов для формування творчої активності школярів.

Сучасний учень – допитлива дитина з жагою до знань, яка використовує всі ресурси для навчання, може визначати проблеми, креативно їх розв’язувати, застосовувати набуті навички для розв’язання реальних життєвих ситуацій, активно діє, зазнає невдач, навчається на помилках і досягає мети. Однак нині, на жаль, не всі школярі мають розвинені вищеназвані навички й готові до самостійного життя. У зв’язку з цим необхідно модернізувати традиційний підхід до навчання, зробити його таким, що відповідає вимогам сучасності. Постає проблема пошуку ефективних методів навчання молодших школярів. На це націлює нас Державний стандарт початкової освіти та Концепція Нової української школи.

Усе вищезазначене спонукало мене розпочати роботу за темою «Формування творчої активності молодшого школяра засобами сучасних педагогічних технологій».

Провідна ідея досвіду полягає в створенні дидактичного кейсу, який містить матеріали для забезпечення пізнавальної активності учнів у процесі навчання, їх творчого розвитку. Результатом власної роботи вважаю створення методичної моделі «Веселка».

Кожна її складова – симбіоз методів та прийомів, сучасних педагогічних технологій, які дають ширше коло для співпраці у системі «учитель – учень» на засадах педагогіки партнерства, створюють можливість для підвищення результативності освітнього процесу, а головне сприяють розвитку творчого потенціалу кожного учня. Методична модель допомагає з ряду можливих варіантів організації процесу навчання вибрати найефективніший та найоптимальніший, що дає кращий результат.

Так, червоний – це колір активності, впевненості. Пов’язую зазначений колір із використанням ігрових технологій, що дає можливість створити такі умови, коли всі учні залучаються до активної, творчої навчальної діяльності, вчаться співпрацювати, аналізувати, висловлювати власні думки.

Оранжевий – колір успішності. Іншими словами – це створення ситуації успіху.

Жовтий колір – колір пізнання. Тому впроваджую в освітній процес інтерактивні технології, починаючи з найпростіших – робота в малих групах, парах, трійках, «мозковий штурм», «мікрофон» тощо.

Зелений – колір новизни, творчої уяви. Для цього залучаю дітей до колективної творчої справи. Це спільний пошук кращих рішень важливих задач, оскільки твориться спільно – дітьми і класним керівником. Це дії, спрямовані на загальну користь. Це творча справа, оскільки всі мають змогу виявити свої творчі можливості у пошуку засобів, методів, прийомів, які б забезпечили успіх.

Блакитний – колір індивідуальності, унікальності. Як відомо, освітній  процес повинен будуватися відповідно до потреб особистості та індивідуальних можливостей дітей, зростання їх самостійності й творчої активності. А це вимагає організації навчання відповідно до здібностей, здатності до навчання, таланту дитини. Щоб створити такі умови, за яких стало б можливим використання фактичних і потенційних можливостей кожної дитини використовую індивідуальний та диференційований підходи навчання.

Синій – колір єднання. Під ним вбачаю міжпредметну інтеграцію, яка виступає як умова єдності навчання і виховання, засіб комплексного підходу до предметної системи навчання.

Фіолетовий – колір зростання, результативності. Як відомо, досягти успіху у формуванні творчої активності молодшого школяра можна, якщо уміло спрямовувати дитину до пізнання, підтримувати ініціативність, творчу активність, розвивати риси самоконтролю, уміло ставити мету пізнання, збуджувати інтерес до виученого.

Розвиток творчих здібностей вимагає від учителя наполегливої праці та любові, адже він сіяч добра, правди, знань, творець дитячих душ. Отже, впровадження сучасних педагогічних технологій в освітній процес сприяє формуванню творчої активності молодшого школяра.

Посилання на відеорезюме:

https://youtu.be/RwRT6D--23E

Посилання на інтернет-ресурси, де представлений конкурсант:

https://sites.google.com/view/onischenkoiv

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux