• A-
    A+

ЧЕРНИШ ТЕТЯНА АНАТОЛІЇВНА

вчитель початкових класів комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія № 23 Вінницької міської ради» 

Педагогічний стаж: 20 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Педагогічне звання: учитель-методист.

Освіта: Вінницьке педагогічне училище, 1996 рік;

Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, 1999 рік.

Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації на базі КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти» (2018);

онлайн-курси для вчителів початкової школи на платформі EdEra (2018), «Додатки Google в освітній діяльності» (2019);

навчання за програмами професійного розвитку вчителів «Методика розвитку критичного мислення учнів у викладанні різних предметів» (2017), «Методика розвитку критичного мислення учнів початкової школи» (2018);

регіональна (не) конференція для шкільних педагогів афілійована міні- EDCamp Vinnytsia за темою «5 кроків до Нової української школи» (2018);

День відкритих дверей для освітян в Новопечерській школі (2018, 2019);

Школа інтерактивного навчання освітян Вінницької області (2017).

Педагогічне кредо: «Якщо до вогника натхнення вчителя додати іскорку бажання дитини, то отримаємо спільне багаття творчості і фантазії».

Педагогічна ідея

Постійні зміни, що відбуваються в суспільстві, спонукають запроваджувати зміни в систему освіти щодо структури, змісту та методів. Світ навколо нас весь час вимагає прояву креативності, творчості, ініціативності, спроможності логічно обґрунтовувати позицію, вдало керувати емоціями, здатності приймати рішення, критично та системно мислити, оцінювати ризики, розв’язувати проблеми, співпрацювати з іншими тощо. Усі ці вміння є спільними для 11 ключових компетентностей, які разом з предметними компетентностями відображені в обов’язкових результатах навчання Державного стандарту початкової освіти.

Інтегрований розвиток наскрізних умінь для мене, вчителя-практика, – це індикатор впровадження компетентнісного підходу на рівні конкретної шкільної практики в процесі організації інтегрованого навчання. А саме:

«міждисциплинарність» – перенесення методів дослідження з однієї дисципліни в іншу;

«трансдисциплінарнісь» – дослідження, які йдуть «через» і «крізь» різні дисципліни і виходять «за межі» конкретних дисциплін;

«мультидисциплінарність» – дослідження, в якому предмет вивчається одночасно кількома дисциплінами;

розвиток навичок, які використовуються в процесі навчання всіх предметів: критичне мислення, прийняття рішень, розуміння прочитаного, соціально-комунікаційні, організаційні; використання інформації;

дослідження взаємозв’язків в межах предметів однієї області, поєднуючи зміст двох і більше різних напрямів;

дослідження зв’язків між послідовно розміщеними темами (без різкого закінчення теми та переходу до іншої);

розгляд теми з різних перспектив.

Пошук інструментарію для інтегрованого розвитку наскрізних умінь вважаю пріоритетним завданням в організації освітнього процесу. У своїй практиці використовую інструментарій дослідницької діяльності. Ефективним для організації самостійної роботи учня щодо засвоєння навчального матеріалу за допомогою проблемно-пізнавальних завдань є евристичний метод.

В освітній діяльності використовую такі стратегії, прийоми, вправи організації евристичного методу:

«мозковий штурм» – колективне знаходження та вибір рішень конкретної проблеми; збір ідей щодо проблеми від усіх учнів протягом обмеженого періоду; актуалізація опорних знань чи мотивація навчальної діяльності; спонукання учнів проявляти уяву та творчість, вільно висловлювати свої думки;

«евристичні питання» – збір додаткових даних за умов невизначеності або впорядкування наявного матеріалу в процесі вирішення креативних задач (метод Волта Діснея);

«звіт з використанням різних джерел» – індивідуальний чи груповий збір даних досліджуваного явища за певним алгоритмом (пошук додаткових даних в мережі Інтернет або у паперових джерелах та оформлення у вигляді журналу, артбуку, лепбуку);

«вільні асоціації» («Гронування», «Карти розуму», «Вільне есе») – колективне встановлення асоціативних зв’язків з процесом генерування нових ідей на основі заданого слова або поняття (запропонувати нові умови впорядкування масиву);

«інверсія» («Діаграма Венна», «6 капелюхів Едварда де Боно», «Системний оператор», «Т-схема», «Дерево рішень», морфологічний аналіз) – пошук ідеї вирішення оригінальної задачі в нових, несподіваних напрямках, з позиції поглядів та переконань, котрі традиційно вважаються протилежними, можуть бути продиктовані формальною логікою або здоровим глуздом;

«емпатія» (особиста аналогія) – особистісне ототожнювання себе з ким або чим-небудь, уміння співпереживати об’єкту (пантоніма, театралізація/драматизація);

«PO-провокація» – організовані стратегії – подолання інерції мислення, наперед запрограмована відмова від очевидного способу розв’язування запропонованої проблеми (відомий спосіб, метод, алгоритм не є оптимальним – необхідно шукати новий);

метод «Вчимося разом» («Акваріум», «Пазли», «Естафета», «Плакат підсумків», «Один залишається – три ідуть», «Ручки всередині», «Ходимо та говоримо навколо») – формування в учнів навичок колективної співпраці.

При організації дослідницького навчання використовую такі форми: навчання через викладання матеріалу; навчання в дії; індивідуальне навчання; проєктне навчання.

У виборі певної форми навчання враховую: як створити та організувати процес навчання та освітнє середовище; які форми викладання та соціальної взаємодії мають бути використані та об’єднані для реалізації поставлених завдань; як розрахувати час; які матеріали використовувати.

Наприклад. Дослідження у мережі Інтернет.

Крок 1. Яка мета? (Дай відповіді на запитання: «Що я створюю?», «Як виглядатиме кінцевий продукт?», «Що це буде?» (презентація, виступ, газета тощо).

Крок 2. Пошук інформації (визнач конкретні ключові слова обраної теми; подумай, що б ти хотів знати з цієї теми; введи ключові слова для пошуку; вибери потрібні вебсторінки та збережи їх в «Закладках»; співстав інформацію з Інтернету з інформацією, отриманою з інших джерел; визнач, яка інформація для тебе є більш корисна).

Крок 3. Представлення інформації (зроби презентацію; покажи відеофільм (відеоролик)).

Крок 4. Оціни своє дослідження (дай відповіді на запитання: «Чому новому я навчився/лася?», «Чи знайшов/ла ту інформацію, яку хотів/ла знайти?», «Які кроки у дослідженні були вдалими?», «Які труднощі виникали?», «Що б хотів/ла зробити інакше?»).

Впровадження в освітній процес діяльнісних методів навчання й відповідного інструментарію забезпечить інтегрований розвиток наскрізних умінь, що сприятиме формуванню 11 ключових компетентностей здобувачів освіти.

Посилання на відеорезюме:

https://youtu.be/_K-8J2zz7SY

Посилання на інтернет-ресурси, де представлений конкурсант:

http://tanyachernysh.blogspot.com

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux