• A-
    A+

ЖАРСЬКА МАРІЯ ПИЛИПІВНА

вчитель зарубіжної літератури Михайлівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Шаргородського району Вінницької області 

Педагогічний стаж: 9 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст другої категорії.

Освіта: Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського за кваліфікацією «Вчитель української мови і літератури та зарубіжної літератури» (2010 р.); Кам’янець-Подільський інститут богословських наук за кваліфікацією «Церковний музикознавець, вчитель етики та релігієзнавства»  (2008р.).

Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації вчителів мистецтва у 2019 р. та  вчителів музичного мистецтва у 2017 р.

Педагогічне кредо: «Дія – ключ до успіху». 

Педагогічна ідея

Моя педагогічна ідея – «Еко-арт як спосіб формування еколого-естетичних компетенцій особистості учнів на уроках образотворчого мистецтва і в позаурочний час». Екологічні проблеми належать до числа найболючіших і глобальних проблем сучасності. Природа жорстоко карає людину за споживацьке ставлення до себе, забруднення довкілля, нерозумний егоїзм. Чому нам не зробити свій внесок у вирішення глобальних екологічних проблем? Як? З чого почати?

Еко-арт – це мистецтво людей, які небайдужі до питань охорони довкілля.     Роблячи щось нове із звичайних речей, які нас оточують (на перший погляд з мотлоху: пластикових пляшок, кришок, дерев’яної стружки, листя кукурудзи, яке часто спалюється, негативно впливаючи на екологію, тощо), ми можемо надати їм нове життя. Так чи інакше, цей оригінальний спосіб переробки сміття, що також має назву «апсайклінг», є творчим процесом, коли в результаті кмітливості й таланту виходить абсолютно новий і, безумовно, корисний в повсякденному житті виріб.

Така творча діяльність учнів спонукатиме відповідальніше ставитися до чистоти навколишнього середовища. Це допоможе кожному розвинути творче мислення, стати справжнім винахідником,  чарівником, який із звичайного та буденного здатний зробити справжній витвір мистецтва.

Іншими словами, ми вдихаємо в старі речі нове життя. Це круто, модно та сучасно! В Україні цей тренд набирає все більшої популярності.

Я прагну таким чином виховати в дітей небайдужість до навколишнього середовища. Наприклад, можна оригінально оновити свій інтер’єр або інтер’єр шкільної кімнати створеними власноруч картинами, зробити оригінальний подарунок своїм близьким, прикрасити предмети побуту, виявити власну індивідуальність, оригінально оздобивши особисті речі тощо.

Мета ідеї:

  • привернути увагу дітей, батьків, громадськості до існуючих проблем охорони навколишнього середовища краю;
  • формування особистості, здатної активно, творчо впливати на навколишнє середовище;
  • сприяти виробленню активної життєвої позиції, прагненню до здійснення громадсько-значущих справ;
  • підвищити зацікавленість дітей і дорослих у вирішенні екологічних проблем через образотворче мистецтво;
  • розвивати креативність, увагу, мислення, фантазію і любов до мистецтва та природи.

Технології: співнавчання, взаємонавчання (колективне, групове, навчання у співпраці), де і учні, і вчитель є рівноправними. В такому випадку учні розуміють, аналізують, що вони знають, уміють і здійснюють.  Моделювання життєвих ситуацій, спільне вирішення проблем на основі аналізу обставин та відповідної ситуації.

Методи: дослідження (учні досліджують властивості того чи іншого предмета, який, зазвичай, вважається непотребом і намагаються знайти в ньому мистецьку цінність), аналізу (створення нового об’єкта шляхом поєднання найкращих особливостей, якостей, характеристик інших об’єктів навколишнього середовища і складання алгоритму подальших творчих дій), узагальнення (обговорення, підсумок) практичний пошук, співробітництво вчителя і учня; зіставлення (учні порівнюють себе з об’єктами природи), асоціацій (перенесення властивостей з одного об’єкта на інший), метод згоди і протиріч (стосовно певної теми обирається по кілька аргументів «за» і «проти», у результаті обговорення приймаються виважені рішення). А також: розповідь, пояснення, коментар, доповнення, бесіда, інструктаж, словесне малювання, опис художнього твору.

Прийоми: проєктування ситуацій успіху (акцентую увагу на здібностях учнів, спільна радість завдяки успішно виконаному завданню, демонстрація віри в учня і в його творчі можливості).

Форми роботи: спостереження за довкіллям (для виявлення об’єктів, які можна використовувати в композиціях, навчити дітей бути уважними до дрібниць і бачити красу в звичайних речах); уроки, проведені у формі подорожі, усного журналу; власні дослідження (на відпочинку, на прогулянці, під час фізичної праці звертати увагу, яким чином речам, що вважаються мотлохом можна дати «друге життя»); екологічні акції, виставки; трудові справи; конкурси, вікторини; розробка індивідуальних та колективних екологічно-естетичних проектів; фронтальні та індивідуальні форми роботи; колективна діяльність (парна, групова); перегляд або створення презентацій.

Посилання на відеорезюме: https://youtu.be/M5xECHNiSuY

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux