• A-
    A+

ЗАРНИЦЯ ЮЛІЯ МИКОЛАЇВНА

заступник директора з навчально-виховної роботи загальноосвітньої школи I-III ступенів № 12 Покровської міської ради Донецької області 

Педагогічний стаж: 25 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Освіта: Криворізький державний педагогічний інститут (1993 р.).

Самоосвіта: дистанційний тренінг «Методика викладання курсу «Мистецтво» на засадах Нової української школи» у 2019 р.;

інтегровані курси «Мистецтво» – «Нова українська школа – від теорії до практики»  у 2018 р.;

дистанційні курси «Вчимося жити разом», «Критичне мислення для освітян»,

«Онлайн-курс для вчителів початкової школи» у 2018 р.

Педагогічне кредо: «Виховуйте, Творіть, Допомагайте учневі для його користі, а не заради себе – в цьому покликання вчителя». 

Педагогічна ідея

«… художній твір, як сукупність естетичних знаків,

 спрямованих до того, щоб порушити в людях емоції» 

(Л. С. Виготський).

Мистецтво – це своєрідний камертон цивілізації, універсальний спосіб мислення, здатний синтезувати істину, добро й красу, формувати людину – творця. Саме уроки образотворчого мистецтва здатні ввести школяра у світ творчості, прилучити його до скарбів художньої культури, допоможуть відчути радість творчості, що, як відомо, є однією з найбільших радощів на землі. Тому основним  завданням вчителя художньо-естетичного циклу є введення школярів у світ прекрасного, донесення до них кращих взірців духовного надбання нашого народу, людства, глибоке засвоєння не лише знань, умінь та навичок, а й досвіду емоційно-чуттєвого ставлення до світу,  формування на цій основі духовності та творчості, бо творча особистість – це особистість, яка здатна генерувати оригінальні ідеї, робити відкриття та винаходи.

Здійснити це без впровадження  нових систем, методик і технологій проблематично. Це і спонукало мене до пошуку та використання таких систем та технологій, які б відповідали вимогам сьогодення.

Протягом багатьох років я впроваджую суґестопедію. Метою даної технології є використання внутрішніх резервів особистості, вербальних і невербальних, зовнішніх і внутрішніх засобів суґестії, які дозволяють реалізувати поставлені задачі. Чим більше органів чуття беруть участь у сприйманні навколишнього, тим повнішими будуть уявлення, глибшим – пізнання, оригінальнішими ідеї для творчості. Це сприяє підвищенню емоційної насиченості уроку. Темою моєї роботи є розвиток творчих здібностей учнів шляхом суґестивної технології навчання на уроках образотворчого мистецтва.

Ведучими видами діяльності на уроках є: сюжетні уроки, бінарні уроки,  уроки-ігри, елементи акторської гри, колективні творчі справи. Відібрані музичні твори теж несуть потужне емоційне навантаження, отримавши  завдання на інтерпретацію прослуханих музичних творів необхідно  вербально висловити власні почуття.

Використання нетрадиційних художніх технік (малювання кавою, «пуантилізм», тіньова графіка…), розвивають спостережливість, уяву, фантазію, асоціативно-образне мислення.

Використання мого креативного методу навчання «Оживи картину» пробуджує і розвиває емоційно-почуттєву сферу учнів, що є невід’ємною частиною розвитку емоційного інтелекту. Когнітивні методи навчання: перевтілення, порівняння, прикладу, імітації, символічного бачення, фактів, гіпотез, спонукають учнів до активної творчої діяльності, дають змогу підвищити ефективність уроку, виховують любов і інтерес до художніх творів з глибоким підґрунтям, розвивають вміння висловлювати власні думки і потім виражати їх у кольорі, лінії, формі.

Також обов’язковим є широке використання наочного матеріалу: репродукції картин, ментальні карти, таблиці, схеми, фільми, відеоролики, роботи, виконані власноруч у різних техніках, педагогічний малюнок.

Використання можливостей освітнього онлайн-порталу «На урок»  дозволяють мені урізноманітнити види діяльності на уроці, вирішують проблему виявлення недоліків у знаннях i допомагають організувати самоосвітню роботу учнів.

Важливим  є створення ситуації успіху виконавця справи, творця явища. Коли учень відчуває радість у досягненні успіху, усвідомлює свої здібності, віри у власні сили, тоді і для вчителя це успіх.

Так у своїй роботі, я змогла оптимально поєднати особисті знахідки із запозиченнями, творчо трансформувати передові форми і методи роботи в особисту педагогічну систему. 

Посилання на відеорезюме: https://www.youtube.com/watch?v=i3uRncnnjhg&t=26s

Посилання на інтернет-ресурси, де учасник представлений: https://naurok.com.ua/profile/299272

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux