• A-
    A+

ПОЧИНОК НАТАЛІЯ ВІКТОРІВНА

вчитель образотворчого мистецтва Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Первомайської міської ради Миколаївської області 

Педагогічний стаж: 15 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст другої категорії.

Освіта: Кіровоградський державний  педагогічний  університет (2008 р.).

Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації на базі Миколаївського обласного інституту підвищення педагогічної освіти для вчителів трудового навчання у 2017 р. та образотворчого мистецтва у 2015 р.;

навчання на онлайн-платформі «EdeRa», модуль «Бери і роби».

Педагогічне кредо: «Кожна дитина талановита. Завдання вчителя – розкрити цей талант». 

Педагогічна ідея 

Однією з основних цілей мистецької освіти в школі є формування в  здобувачів освіти ключової компетентності «Обізнаність і самовираження в сфері культури». Тому науково-методичною проблемою для себе вибрала питання «Розвиток емоційно-почуттєвої сфери учнів засобами творів образотворчого мистецтва та художньо-творчої діяльності».

Реалізувати проблему мені допомагають наукові праці Л. Масол, Т. Комарова, М. Лещенко, Н. Миропольської, B. Кузіна, О. Рудницької. Учені доводять, що повноцінний естетичний розвиток особистості забезпечує взаємозв’язок різних видів мистецтв. Тому образотворчу діяльність учнів будую на основі взаємозв’язку музичних і літературних творів, які здатні наповнити її відкриттям прекрасного. Завжди цитую учням слова відомого художника-педагога П. Чистякова: «Малювати – означає мислити. Ніколи не малюйте мовчки, а завжди задавайте собі задачу. .... Малювання без всяких роздумів ... є не більш як набивка руки».

Художньо-творчу діяльність учнів організовую на основі вирішення проблемних питань. Так максимально розвиваю їхнє мислення, уяву, фантазію, формую естетичний смак, спрямовую дітей на постійний пошук чогось нового, цікавого, гармонійного, адже така праця потребує від учня вмінь вирішувати конкретну поставлену образотворчу задачу, знаходити нові способи її розв’язання.

Використовуючи словесні, пояснювально-ілюстративні, евристичні методи, методи прикладу, імітації, обговорення, аналізу, інсценізації вчу дітей розуміти мову образотворчого мистецтва, опанувати різні техніки виконання творчої роботи.

Для зацікавлення учнів, розвитку їхньої пам’яті, свідомого сприйняття зображуваного пропоную різно­манітні ігри, наприклад, «Кумедний художник». Під час гри демонструю репродукції художників, які розглядали на попередніх уроках, потім – варіант із домальованими або відсутніми певними фрагментами. Учні мають знайти помилки.

Задля забезпечення ситуації успіху, стимулювання здобувачів освіти до художньо-творчого самовираження надаю право вибору як самого завдання, так і техніки, матеріалів для його виконання. Систематично залучаю дітей до організації виставок творчих робіт, проведення різних спостережень, виконання мистецьких проєктів, а потім і до аналізу результатів проведеної роботи, визначення рівня реалізації творчих задумів.

Головним у навчанні учнів мистецтва вважаю не результат діяльності, а  процес занурення їх у творчу атмосферу. Емоційно налаштувати дітей на творчу діяльність допомагають твори музичного мистецтва. Під час організації практичної роботи використовую класичну музику. Вона спонукає учнів до відтворення та інтерпретації художніх образів на папері, сприяє формуванню потреби в естетизації середовища.

Формуванню у здобувачів освіти готовності до соціокультурного життя сприяє організація на уроках групової діяльності, залучення до мистецьких проєктів.

За результатами шкільного моніторингу сформованості в дітей  предметних та ключових компетентностей, встановлено, що більшість моїх учнів мають достатній рівень художньо-практичної компетентності та готовності використовувати отриманий досвід у самостійній творчій роботі. Вони здатні висловлювати особистісне ставлення до творів мистецтва, аргументуючи власні думки, судження, оцінки, уміють учитися, досягати поставлених цілей. Підтвердженням цього є активна участь школярів у мистецьких конкурсах різних рівнів. У 2019/2020 н. р. Кравчук Анну, ученицю 10-А класу, зараховано до обласного територіального відділення МАН України (відділення «Образотворче мистецтво», секція «Дизайн»).

Посилання на відеорезюме: https://youtu.be/UX9inynv7ik

Посилання на інтернет-ресурси, де учасник представлений:

https://instagram.com/notka17a?igshid=16ehenvie9z8t

https://www.facebook.com/profile.php?id=100006915304257 

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux