ПЕТРИЩЕ ОЛЕНА МИХАЙЛІВНА
вчитель образотворчого мистецтва Міжгірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Міжгірської районної ради Закарпатської області
Педагогічний стаж: 15 років.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.
Педагогічне звання: старший вчитель.
Освіта: Прикарпатський університет ім. В. Стефаника (2006 р.).
Самоосвіта: Всеукраїнський конкурс «Податки очима дітей» у 2019 р., конкурс «Рекітське сузір’я – 2018»;
Всеукраїнський науково-методичний семінар «Ціннісний потенціал предметів художньо-естетичного циклу в контексті реалізації ідей концепції Нової української школи» у 2018 р.
Педагогічне кредо: «В кожній дитині є сонце, необхідно лише дозволити йому світити».
Педагогічна ідея
Вже 15 років я працюю вчителем образотворчого мистецтва в Міжгірській ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1. У своїй роботі намагаюсь створити такі умови для розвитку особистості, за яких розкриваються унікальні здібності, властиві кожній дитині.
Постійно вдосконалюю педагогічну майстерність, замислююсь: як зробити дітей активними учасниками освітнього процесу, навчити їх думати, проникати в суть явищ, привертати увагу школярів до слова і дій учителя. Мене завжди хвилює питання «Як зробити навчання цікавим?» Адже моїх учнів об’єднує одне спільне бажання – досягти більшого, бути кращими у навчанні. Тож своє вчительське завдання вбачаю у тому, щоб розвивати інтелектуальні здібності учнів, підтримувати їхнє бажання вчитися, допомогти досягати успіху. Результати діяльності багатьох педагогів підвели мене до усвідомлення впровадження у практику своєї роботи педагогічної технології «Створення ситуації успіху», націленої на те, щоб викликати у дітей почуття радощів, забезпечити успіх у навчанні. Моя мета – створити ситуацію успіху для розвитку особистості дитини, дати можливість кожному вихованцю відчути радість досягнення, усвідомлення своїх здібностей, віри у власні сили; допомогти дитині зрости в умовах успіху, дати відчути радість від здолання труднощів, зрозуміти, що задарма в житті нічого не дається, усе потребує зусиль. І тоді успіх буде еквівалентним докладеним зусиллям.
Звісно, що розум не може зосередитися на всьому, він відкидає нецікаві, нудні й емоційно монотонні уроки. Тому намагаюсь створити приємну атмосферу в класі. Чималу роль у власному досвіді відводжу урізноманітненню та її несподіванці, фантазії та завданню, яке спонукатиме до дії. Ще один крок – це діяльність, яка передувала б подальшому навчанню й заохочувала до нього. Тому у власній педагогічній діяльності надаю перевагу барвистій обстановці, кольоровим плакатам, наочності, спонукаючи до роботи тих, хто має візуальний стиль навчання, а також музиці, яка стимулює учнів, що найліпше сприймають на слух. Переконана у тому, що школа має бути найкращою – школою без поразок, яку б діти закінчували, усвідомлюючи свої таланти і здібності, свій інтелектуальний рівень, що допоможе їм стати тим, ким вони прагнуть. Для цього створюю найоптимальніші умови для розвитку молодого покоління, формуючи справжню і всебічно розвинену успішну творчу особистість, допомагаючи дитині знайти своє власне обличчя.
У моєму класі заохочується формулювання та висловлювання власної думки. Стимулюються запитання. Створюється ситуація успіху. Намагаюся вчити дітей цінувати повагу, відповідальність у взаєминах між дорослими та дітьми, чесність, турботу та старанність. Під час проведення уроків створюю розвивальне середовище, структурую зміст предметів на інтегрованій основі, створюю ситуацію вибору, партнерської взаємодії, широко використовую дослідницькі методи. Визнаю необхідність використання різноманітних стратегій викладання залежно від різних стилів навчання, темпераменту і особливостей окремих дітей.
З цією метою адаптую матеріали і навчальні прийоми для того, щоб врахувати індивідуальні запити, інтереси та особливості дітей; надаю право вибору при роботі в класі, а також разом з вихованцями плануємо щоденні досягнення; забезпечую релевантні заняття, що збагачують кругозір учнів, пропоную завдання, спрямовані на досягнення високих показників в усіх сферах розвитку; використовую різні методи і наочність з метою задоволення потреб школярів.
Посилання на відеорезюме: https://www.youtube.com/watch?v=M3xGz4xjmpo
Посилання на інтернет-ресурси, де учасник представлений: