• A-
    A+

ОРЛОВА АННА ВІКТОРІВНА

вчитель образотворчого мистецтва комунального закладу «Загальноосвітня школа 

І-ІІІ ступенів № 5» Бобринецької міської ради Кіровоградської області 

Педагогічний стаж: 6 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст другої категорії.

Освіта: Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка (2012 р.) та друга вища освіта (2016 р.).

Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації вчителів з основ здоров’я, безпеки життєдіяльності у 2019 р. та вчителів образотворчого мистецтва, художньої культури та керівників гуртків образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва навчальних закладів у 2017 р.;

онлайн-курси на порталах «Дія» «Цифрові навички для вчителів» та «Вчимося жити разом»; на сайтах Prometheus «Критичне мислення для освітян», ВУМ online «Цифрова безпека та комунікації в онлайні», EdEra «Недискримінаційний підхід у навчанні»; «Домедична допомога»,

участь у конкурсах розробок «Вчительська десятка» щомісяця та «Класні керівники – супергерої».

Педагогічне кредо: «Ні мистецтво, ні мудрість не можуть бути досягнуті, якщо їм не вчитися» (Демокріт).

Педагогічна ідея

Урок образотворчого мистецтва спрямовую на виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток художніх здібностей, інтересів, естетичних ідеалів, критичного мислення, умінь сприймати, інтерпретувати й оцінювати твори мистецтва й художні явища, стимулюю здатність учнів до художньо-творчого самовираження.

Моєю педагогічною проблемою є «Розвиток і самореалізація особистості через творчу художню діяльність». З метою її реалізації використовую:

  • Художньо-педагогічні технології. А саме: проблемно-евристичні  (незакінчене речення, створення проблемних ситуацій, завдання на виявлення прихованих помилок: «Що зайве?», «Знайди помилку!»); ігрові (пантоміма, інсценізація, інтелектуальні ігри: вікторина, арт-квест); інтегративні (завдання інтегративного типу: «Намалюй ілюстрацію до літературного твору», «Оживи» картину за допомогою жестів, рухів», «Розіграй уявний діалог за сюжетом картини»); інформаційно-комунікаційні (комп’ютер, проєктор, графічний планшет завжди є «помічниками» на моєму уроці: перегляд репродукцій картин, відеороликів, презентацій, робота в «learningapps», виконання завдань через QR-код, створення зображення за допомогою графічного планшету).
  • Традиційні та активні методи навчання: словесні методи (розповідь, пояснення, бесіда, інструктаж) з метою пояснення нового матеріалу; наочні (ілюстрація, демонстрація, спостереження) спрямовані на сприймання учнями творів мистецтва та явищ природи; практичні (підготовчі вправи, практична робота) для розвитку умінь та навичок; метод проєктів з метою реалізації громадських мистецьких проєктів та естетизації середовища (наприклад, благодійний проєкт «Подаруй дитині радість – ляльковий будинок» – учні створювали ляльковий будинок, який подарували дитячому відділенню районної лікарні); інтерактивні методи («Коло ідей», «Мікрофон», «Дискусія», «Асоціації. Побудова асоціативного куща»); когнітивні методи (перевтілення, евристичне спостереження).

Демонструю учням власні вироби та картини: академічний малюнок та живопис (графічні роботи, олійний та акварельний живопис), декоративно-ужиткове мистецтво (батік, писанки, петриківський розпис, вишиванка); за жанрами образотворчого мистецтва: портрет, натюрморт, пейзаж, анімалістичний жанр. Це дає можливість надихнути учнів на творчість.

Виготовляючи рухливу наочність, навчаю учнів правильно бачити форму, розуміти і зображувати її на площині такою, якою вона є. Також наочність допомагає розвивати в дітей спостережливість, уміння композиційно правильно розміщувати предмети на малюнку, порівнювати частини предмета і самі предмети один з одним, знаходити їх характерні особливості, послідовно здійснювати роботу.

  • Різні форми організації діяльності учнів: індивідуальна робота, парна, групова, колективна.

Індивідуальну форму роботи використовую для створення сприятливих умов розвитку потреб та інтересів учнів, налаштування на творчу діяльність, а також для реалізації особистісно-орієнтованого підходу.

Ключова мета групової та парної роботи – розвиток мислення учнів, комунікативних здібностей, предметних мистецьких компетентностей. А фронтальної та колективної – сприяти формуванню та розвитку ціннісних орієнтацій.

  • Різноманітні прийоми, що використовуються під час реалізації того чи іншого методу. Так, наприклад, на початку уроку застосовую прийом «Так або ні», «Три питання», під час пояснення нового матеріалу «Знайди помилку», «Знайди зайве», «Арт-шпаргалки», «Вірю-не вірю», у кінці уроку «Відкритий мікрофон», «Резюме» тощо.
  • Серед нетрадиційних типів уроку використовую урок-подорож, артквест, вихід на пленер. Використання вказаних вище технологій, методів, прийомів, форм роботи та типів уроків дає можливість розвивати в учнів предметні мистецькі компетентності, міжпредметні естетичні компетентності та ключові компетентності.

Керуючись методичними рекомендаціями щодо організації освітнього процесу з образотворчого мистецтва, приділяю увагу наскрізним змістовим лініям:

«Екологічна безпека та сталий розвиток» реалізовую на уроках, спрямовуючи увагу учнів на самоцінність природи, гармонію і красу світу, осмислення оптимальних стратегій взаємодії людини і природи та пошук шляхів вирішення екологічних проблем.

«Громадянська відповідальність» – вивчаючи українське народне мистецтво та досягнення українських митців, що сприяє вихованню поваги до своєї культури і традицій, Батьківщини, усвідомлення власної значущості.

«Безпека і здоров’я» – під час висловлювання учнями власних вражень, почуттів, отриманих від сприймання та творення мистецтва.

«Підприємливість та фінансова грамотність» – формуючи вміння працювати в команді, мотивацію брати участь у культурно-мистецьких проєктах, створюючи нові мистецькі продукти.

Результат роботи вчителя – це досягнення його учнів, їх перемоги та результат дитячої діяльності. Мої вихованці неодноразово доводили, що предмет «Образотворче мистецтво» дає їм можливість для самореалізації та відчуття власної значущості. Вони мали можливість стати учасниками підготовки та проведення Дня міста, міжнародної акції «Ніч музеїв», оформлення дизайну школи. Самостійно проводили майстер-класи з «Боді-пеінтінгу», флешмоби, були активними учасниками конкурсів «Охорона праці очима дітей», «Подаруй дитині мрію», «Мій рідний край! Моя земля!».

Отже, як сказав, Г. Альтшуллер: «Творчості, як і будь-якої діяльності, можна навчитися», – що й робимо ми з дітьми на кожному уроці.

Посилання на відеорезюме: https://www.youtube.com/watch?v=ff-nmApKp4g

Посилання на інтернет-ресурси, де учасник представлений:

https://annavictorivnaart.blogspot.com – авторський блог https://naurok.com.ua/profile/235658

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux