МАРТИНОВИЧ ОКСАНА ЯРОСЛАВІВНА
вчитель образотворчого мистецтва Червоноградського навчально-виховного комплексу № 13 Львівської області
Педагогічний стаж: 28 років.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.
Педагогічне звання: учитель-методист.
Освіта: Львівський державний інститут прикладного і декоративного мистецтва (1991р.).
Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації при комунальному закладі Львівської обласної ради «Львівський обласний інститут підвищення педагогічної освіти» у 2019р.
учасниця конференції освітнього проєкту «На Урок» «Формування ключових компетентностей і навичок учнів», Міжнародного симпозіуму з народної кераміки в Литовському національному центрі культури (музей ім. Вітаутаса Валюшиса, м.Лелюнай) у 2019 р.
Педагогічне кредо: «Навчаючи навчайся. Твори та спонукай до творчості».
Педагогічна ідея
Важко змусити вже дорослу людину піти в музей, але нам треба виходити з цього замкненого кола: необхідно виховувати змалку бажання бачити та сприймати прекрасне, спілкуватися з творами мистецтва. Це мотивувало мене створити у школі музей декоративно-прикладного мистецтва, який став міцною дидактичною базою не лише для образотворчого мистецтва, а й для інших предметів загальноосвітньої школи. Вважаю, що музейна педагогіка є важливою складовою у розвитку ключових компетентностей учнів.
Образотворче мистецтво покликане спонукати учнів до створення художніх образів, через них відкривати свій духовний світ, пізнавати навколишнє середовище. І тут важко переоцінити значення творів мистецтва як зразків вираження свого бачення світу творцями різних епох, різних поглядів.
Виховувати в учнів уміння сприймати твори мистецтва, аналізувати їх, читати емоційне наповнення та спонукати дітей до створення своїх індивідуальних художніх образів – ось першочергові завдання вчителя образотворчого мистецтва. Крім того, твори мистецтва несуть у собі величезну інформативну базу. Про неї також не слід забувати. Адже це розвиває світобачення дитини, поглиблює її знання з історії, мистецтвознавства, культурології, народознавства та інших галузей знань людства.
Під час ознайомлення учнів з навчальним матеріалом знаходжу такий кут зору, при якому звичайне стане дивним, зацікавить глядача, викличе у нього бажання розкрити суть побаченого, бажання спілкуватись, емоційно розкритись, виразити свої власні переживання через аналіз твору мистецтва.
Не завжди твір є легким для сприйняття дитини, тому використовую індивідуальний підхід у сприйнятті мистецтва, надаю учням право вибору. При цьому є безліч шляхів зацікавити дитину, привернути її увагу до певного аспекту образотворення. Тут доречним і результативним є прийом освітнього процесу «здивуй»: чи то колорит незвичний, чи історія створення твору цікава, чи сюжет захоплюючий, чи непомітна, на перший погляд, деталь композиції викликає інтерес глядача. На даному етапі важливо самій захопитися певним твором полюбити його та передати свої емоції глядачам.
У приміщенні шкільного музею дотик до справжньої живої історії, що застигла у предметах, створених руками людини, завжди хвилює учнів, пробуджує їх уяву, політ фантазії, спонукає до творчого мислення. Тут можна поглиблювати знання з історії, розвивати мовлення дітей, навчаючи їх проводити екскурсію, уроки образотворчого мистецтва. А з яким захопленням учні початкових класів слухають розповідь про наше минуле, маючи можливість побачити ту ж прядку, веретено, фрагмент ткацького верстата та домоткане орнаментоване полотно, що створене руками народного майстра.
Важливим є залучення дітей до пошукової роботи. Відвідавши музей, учні усвідомлюють цінність речей, що нас оточують, починають розуміти, як багато може розповісти про історію, світогляд та душу майстра – художника створений ним предмет. Мною розроблені системи уроків образотворчого мистецтва («Екскурсія», «Види декоративно-прикладного мистецтва», «Замальовки з натури», «Про що розповідає глечик?», «Створення творчої композиції на основі начерків у музеї», «Реконструкція керамічного виробу за збереженим фрагментом», «Створи буклет музею»), що проводяться у приміщенні музею.
Посилання на відеорезюме: https://www.youtube.com/watchtime_continue=4&v=wwUwdLbl-8A&feature=emb_logo
Посилання на інтернет-ресурси, де учасник представлений:
https://naurok.com.ua/profile/187977
https://www.facebook.com/%D0%9C%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE-%D0%92-%D0%A7%D0%BD%D0%B2%D0%BA-13-1497981400321931/
https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=4113066682153682133#allposts
http://poshyvailo-potters.gov.ua/news/91-naodyntsi-z-hlynoyu
http://www.chervonograd.in.ua/index.php/nash-krai/perlyny-maisternosti/302-martynovych-oksana-yaroslavivna
https://www.youtube.com/watch?v=j6reza_kcag
https://www.youtube.com/watch?v=ycILedcJ20k&feature=share&fbclid=IwAR30-XjCc1b4vnzJlD3kEjrv29KF29iEACwwHDxKFcgrXEUmQQO-xSqhA9Y
https://www.youtube.com/watch?v=ycILedcJ20k
https://www.facebook.com/1497981400321931/videos/2236037873363395/