КРИХ РОМАН ВАСИЛЬОВИЧ
вчитель образотворчого мистецтва Тернопільської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 24 Тернопільської міської ради Тернопільської області
Педагогічний стаж: 6 років.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст другої категорії.
Освіта: Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка (2013 р.).
Самоосвіта: учасник художньо-мистецьких пленерів «Тернопіль – колиска мого дитинства», Всеукраїнського пленеру молодих художників «Вернісаж Тернового поля 2017: Збережене… зберегти»;
науково-методичних заходів Всеукраїнського проекту «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність», «Освітнє трансфер-містечко інноваційних можливостей», тренінгів «Нові підходи до неформальної освіти у Україні», «Сучасні освітні тенденції: медіаграмотність та критичне мислення», вебінарів «Ефективні презентації», «Навчаємо дітей розповідати: нові підходи», «Кейс-технології на уроках у школі»;
Всеукраїнського інтернет-марафону «Інноваційні технології та методики освіти».
Педагогічне кредо: «Навчаючись – учись, навчаючи твори, у процесі творчості навчай! Не зупинятись на досягнутому – прагнути більшого!»
Педагогічна ідея
Традиційна освіта, зберігаючи загалом свій конструктивний зміст, багато в чому відстає від потреби дня, а тим більше – від перспектив, які очікують на людину уже в недалекому майбутньому. Інноваційність розвитку освіти – постійні нововведення в діяльність закладів освіти, в освітній процес – є тією нагальною потребою, без задоволення якої вона втратить взаємозв’язок з життям, загубить свій творчий потенціал, перетвориться в рутинну справу, не потрібну ні суспільству, ні особистості. Життя вимагає інтенсифікації пошуку.
Практичний досвід переконує мене у недостатній ефективності традиційного уроку для розв’язання проблем, тому ставлю перед собою мету використання нових форм і методів навчання – нестандартних форм проведення уроків. Моя педагогічна ідея – впровадження інноваційних технологій на уроках образотворчого мистецтва.
Суть навчання з використанням інноваційних технологій у тому, що це – співнавчання, взаємонавчання (колективне, групове, навчання у співпраці), де і учні, і вчитель є рівноправними, рівнозначними суб’єктами навчання.
На уроках використовую сучасні технології, форми та методи навчання. Ефективно впроваджую:
- розвивальне навчання; методи критичного мислення; методи інфо-медійної грамотності;
- нестандартні технології щодо формування творчої особистості;
- проєктну діяльність;
- інтерактивну діяльність;
- групову навчальну діяльність;
- організаційно-комунікативну тощо.
Проведення нетрадиційних уроків робить процес навчання інтенсивним, бо створює атмосферу змагання, виховує вміння співпрацювати. Такі уроки сприяють розвитку творчості, формуванню власних поглядів на проблеми, які слід вирішити. Найпоширеніші з них: уроки - ділова гра, уроки-змагання, уроки - КВК, уроки-консультації, комп’ютерні уроки, театралізовані уроки, уроки-конкурси.
Використовую такі методи:
словесні: «Мозкова атака», «Інтерв’ю», «Асоціації», «Парашутисти», «Мікрофон»;
наочні: ілюстрації, відеокліпи, яскраві малюнки до теми, презентації;
практичні: колективна творча робота, робота в малих групах, парах, конкурси, змагання).
Великий інтерес в учнів викликають форми роботи з використанням технік:
штампування:
монотипія;
малювання губкою;
пуантилізм;
малювання зубною щіткою.
Цікавою була тема «Арт-дизайн», де учні створювали вироби із використаних пластикових пляшок.
Із великим задоволенням діти виконували групові роботи: «Сад моєї мрії», «Вертеп – мистецтво народжене вірою», використовуючи різноманітні матеріали.
У своїй роботі використовую цікаві ребуси з образотворчого мистецтва, кросворди, вірші про мистецтво, авторські нестандартні фізкультхвилинки. Вони несуть у собі емоційний заряд.
Мультимедійні засоби значною мірою збільшили можливості представлення навчальної інформації, використання кольору, графіки, мультиплікації, звуку, всіх сучасних засобів відеотехніки.
Використання інноваційних технологій в процесі навчання оптимізує процес викладання дисциплін естетичного циклу у школі.
Посилання на відеорезюме:
https://www.youtube.com/watch?v=5Ll_QIBP84c&fbclid=IwAR1tgfq6H9MxzbMTHCYjEGxZb_gbIHVpJ_OANfXDqDKt9ELHRS9mMFQZrJc
Посилання на інтернет-ресурси, де учасник представлений: