КАРНАУХ ВІКТОРІЯ МИКОЛАЇВНА
вчитель образотворчого мистецтва комунального закладу «Малобілозерська спеціалізована естетична школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів «Дивосвіт» Запорізької обласної ради
Педагогічний стаж: 17 років.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.
Освіта: Республіканський вищий навчальний заклад «Кримський гуманітарний університет» (2006 р.).
Самоосвіта: ментор Всеукраїнського освітнього проєкту «Відкривай Україну»;
учасниця круглого столу «Розвиток ідей педагогічної майстерності академіка Івана Зязюна у діяльності закладів художньо-естетичного профілю» та IV Всеукраїнської електронної науково-практичної конференції «Відкрита освіта та дистанційне навчання: від теорії до практики» у 2019 р.;
ІІ Міжнародна школа «Академія педагогічної творчості» та участь в ігровій сесії «Сталий туризм задля розвитку: на шляху до гарантованого споживку, справедливого суспільства, надійного збереження планети» імітованої рольової гри «Модель ЮНЕСКО» у 2018 р.;
науково-методична студія «Інформаційно-аналітична компетентність педагога – шлях до професійного успіху» у 2017 р.;
курси підвищення кваліфікації за програмою «Вчителі образотворчого мистецтва та креслення зі спецкурсом «Художня культура» у 2016 р.
Педагогічне кредо: "Учитель не той, хто вчить, а той, у кого вчаться!"
Педагогічна ідея
Виховання учнів засобами образотворчого мистецтва було, є і завжди буде актуальним. З кожним роком образотворче мистецтво все сміливіше входить в життя школи. Адже всі розуміють, що прекрасне – добрий помічник у процесі навчання і виховання школяра. Так засобами образотворчого мистецтва виражається краса життя, природи, високі думки, почуття.
Одним з головних завдань моєї педагогічної роботи є виявлення і максимальний розвиток творчого і духовного потенціалу учнів. Приділяю увагу формуванню в учнів глибокого й стійкого інтересу до творчості засобами образотворчого мистецтва.
Мета моєї роботи – створення ситуації успіху, сприятливих умов для повноцінної діяльності, розвитку й самореалізації кожної особистості. Тому методичною проблемою, над якою я працюю, є: «Розвиток творчих здібностей учнів засобами образотворчого мистецтва шляхом використання педагогічних технологій, сучасних методів навчання».
Реалізації діяльнісного підходу у вихованні творчої особистості сприяють інтерактивні технології. Щоб досягти високого рівня знань і вмінь учнів, у своїй роботі я використовую методи активного навчання (пошукова робота, обговорення проблеми в групах, консультування). На уроках образотворчого мистецтва впроваджую такі інтерактивні технології («Мозковий штурм», «Мозаїка», «Коло ідей», робота у групах, парах). При підготовці уроків із різних тем використовую методику викладання нетрадиційних технік малювання: як гратографія, акватипія, відтиснення зім’ятим папером, поролоном, чорно-білий та кольоровий граттаж, малювання мильними бульбашками та ін. По цих темах створена велика база наочного матеріалу.
Особливу увагу приділяю диференційованому навчанню та індивідуальній роботі з учнями, проводжу дослідницьку роботу (дослідження прийомів зображення). Прагну, щоб діти виступали не байдужими споживачами готової інформації, а дослідниками, безпосередніми співтворцями уроків.
До кожної теми я добираю літературний, музичний ряд, репродукції картин, слайди творів мистецтва, свої творчі роботи, найкращі роботи учнів попередніх років, а також практикую майстер – класи. Прагну розвивати в учнів естетичний смак, відчуття прекрасного, розумові та творчі здібності, уміння виконувати роботу самостійно.
Розкритися дитячим талантам дозволяє метод проектів, який почала впроваджувати в навчальний процес. Наприклад, у навчальних проектах з образотворчого мистецтва: «Український орнамент 6 клас», «З любов’ю до Білозерки 8-11 класи», «Я малюю писанку 5-11 класи». Така діяльність привчає дітей до творчої, самостійної, практичної, планової й систематичної роботи, виховує прагнення до створення чогось нового та сприяє згуртованості колективу.
А в цьому році з групою дітей вперше взяли участь у Всеукраїнському освітньому проєкті «Відкривай Україну», де на рівні всієї України посіли почесне третє місце.
Використання мультимедійних презентацій на уроках образотворчого мистецтва є доцільним на будь-якому етапі уроку. На мою думку, основні тези і весь необхідний ілюстративний матеріал сприяють концентрації уваги учнів і активізації їх діяльності. На даний час мною створена низка комп’ютерних презентацій до різних тем програмового матеріалу.
Систематично проводжу з учнями бесіди та розповідаю про скарби образотворчого мистецтва, красу природи, історичні події. Додатковим ілюстративним матеріалом служать мої власні роботи (різні вироби, картини, писанки, зразки петриківського розпису, графіка, живопис тощо).
Позакласна робота важлива складова моєї педагогічної діяльності. На заняттях гуртка «Палітра» прагну створити атмосферу, за якою кожна дитина змогла б розкрити свої здібності й талант.
Напрями роботи гуртка: живопис, графіка, колаж, декоративний розпис, витинанка, декупаж, розпис на склі, ізонитка, мотанка, квілінг та ін.
Маємо високі результати у багатьох Міжнародних всеукраїнських та обласних конкурсах: «Золотий лелека», «Керам-Диво», «Берегиня роду Українського», «Український коровай», «Подаруй мені казку», «Я хочу жити в якісному світі», «Японія – країна сонця що сходить», «Охорона праці очима дітей», «Податківець майбутнього», «Народна іграшка», «Дружать діти на планеті», «Космічні фантазії», «Будиночок моєї мрії», «Український сувенір», «Збережемо Україну разом», «Україна – Європейська країна» та багато інших.
Вчитель не може бути цікавим для дітей, якщо сам не буде вдосконалюватись. Тому я намагаюся працювати над підвищенням свого загального професійного рівня. Самостійно опрацьовую новинки педагогічної літератури, цікавлюся пресою, переглядаю цікаві відео уроки в соцмережах. Неодноразово проводила відкриті заняття, уроки, майстер-класи для педагогічних працівників інших закладів, методистів, науковців.
З нетерпінням чекаю зустрічей з природою, виїжджаю на пленери, займаюся рукоділлям, працюю в багатьох техніках декоративно-прикладного мистецтва.
Місія вчителя – виховати високорозвинену творчу особистість, яка поєднувала б у собі найкращі моральні якості: національну гідність, моральну красу, добро, справедливість. Але, щоб захопити когось, треба спочатку захопитись самому.
На основі власного багаторічного досвіду створила авторську програму «Образотворче мистецтво для 5-11 класів» початкового, основного та вищого рівня для вихованців середнього та старшого віку.
Мистецька діяльність – це моє життя. Творчого учня може розкрити тільки творчий учитель.
Учасниця щорічних міжнародних освітніх проектів: «Open Education» та «Мистецтво без кордонів» (м. Ангулем, Франція), «Latto z muzami» (м. Новогард, Польща), «Мистецтво комунікацій» (м. Платеров, Польща). Постійний учасник міжнародних мистецьких пленерів «Дивосвіт» та фестивалів обдарованої молоді «Керам-Диво». Знаходячись в постійному творчому пошуку, намагаюсь власним прикладом спонукати учнів до творчої діяльності й розвитку здібностей. Слідкую за появою нових матеріалів, технік, посібників, телепередач про мистецтво, різноманітних виставок. Усі цікавинки застосовую на гурткових заняттях та на уроках.
Посилання на відеорезюме: https://www.youtube.com/watchv=p5khOHg9a8g&feature=youtu.be