ГОЖЕНКО ТЕТЯНА СЕРГІЇВНА
вчитель образотворчого мистецтва Старобільської гімназії Старобільської районної ради Луганської області
Педагогічний стаж: 11 років.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст першої категорії.
Освіта: Луганський національний державний університет ім. Т. Шевченка за спеціальністю «Культурологія» (2012 р.).
Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації при навчально-науковому інституті публічного управління, адміністрування та післядипломної освіти Державного закладу «Луганський національний державний університет імені Тараса Шевченка» за напрямами «Образотворче мистецтво», «Музичне мистецтво» у 2018 р.;
участь в районних семінарах «Нетрадиційні техніки малювання», «Паперопластика. Виготовлення вітальної листівки», «Паперопластика. Виготовлення вітальної листівки», «Петриківський розпис – перлина України», «Слобожанський розпис з пальцевою технікою письма» з доповідями та майстер-класами у 2015-2018 рр.;
Педагогічне кредо: «Учитель – творець юних душ. Він, як скульптор над шматком глини, покликаний невпинно і натхненно працювати над кожним учнем, поки не з’явиться світові Досконалість, Гармонія та Краса» (В. О. Сухомлинський).
Педагогічна ідея
Виховання учнів засобами образотворчого мистецтва було, є і завжди буде актуальним. Воно є тим неподільним комплексом позитивних емоцій, який безпосередньо впливає на всі аспекти виховного, культурного, морального та естетичного становлення особистості учня.
Своє завдання як вчителя образотворчого мистецтва я ототожнюю з роботою скульптора, який невпинно і натхненно працює над своїм витвором, а вчитель – над особистістю кожного учня, доки не з’явиться світові Досконалість, Гармонія і Краса.
Понад 10 років тому в мене з’явилася ідея використовувати ІКТ на уроках образотворчого мистецтва. Використання можливостей комп’ютера і проектора дозволяє учням зануритися у світ мистецтва; надає можливість побувати в ролі художника, дизайнера, архітектора, здійснити віртуальну екскурсію по музеях, залах Третьяковської галереї або Лувру, проглянути пам’ятники архітектури в різних країнах, подорожувати не лише по світу, але й в часі, відвідати різні віртуальні майстер-класи. Такі зайняття дуже захоплюють учнів, усі діти, включаючи й найслабкіших, не бояться помилитися, працюють з цікавістю, активні, азартні. Тому, невипадково своєю методичною проблемою я обрала «Формування життєвої компетентності на уроках образотворчого мистецтва шляхом активізації творчого потенціалу учнів за допомогою інформаційно-комунікативних технологій навчання».
В моїй практичній роботі надійними помічниками є сучасні інформаційні комп’ютерні засоби навчання: візуальні – інтерактивна дошка, монітор, проектор, комп’ютер, візуально-тактильні – планшети та мобільні телефони. Вони забезпечують той спосіб сприйняття інформації, яким відрізняється сучасне покоління учнів – покоління Z.
На моїх уроках учні із захопленням працюють в програмах таких художніх редакторів: PAINT, Photoshope, Art Rage, Corel Draw та ін.
Плекати творчу особистість моїх вихованців допомагає позакласна робота. Будучи керівником образотворчої студії «Гармонія», залучаю учнів до виготовлення виробів з різноманітних матеріалів, занять декоративним розписом, батиком, вітражем, писанкарством, декупажем та іншими видами мистецтва.
Родзинкою моєї роботи є залучення учнів до унікального слобожанського розпису. Одним із напрямків дослідницької діяльності школярів є малювання на пленерах за методикою В. О. Сухомлинського, уроки в «зеленому класі», спостереження за красою природи Старобільщини, створення дослідних робіт і творчих проєктів з краєзнавства. Я закохую учнів у світ мистецтва рідного краю, прищеплюю їм любов до народної спадщини предків. Адже любов до України починається з любові до маленької Батьківщини.
Результатом моєї роботи над ідеєю є створення і використання в навчальному процесі комп’ютерних тестуючих, діагностуючих методик контролю для оцінки рівня навчальних досягнень учнів, відеоуроків, методичні прийоми роботи учнів з графічними редакторами (на планшетах та мобільних телефонах), мультимедійними презентаціями.
На цифрових освітніх ресурсах я висвітлила власні методичні знахідки: «Школярам про світ живопису», серію проєктів та електронних робіт «На допомогу вчителю образотворчого мистецтва», свою авторську програму «Слобожанський розпис».
Систематичне використання сучасних педагогічних технологій – надійний фундамент для розвитку життєвої компетентності учнів. Мої учні постійні учасники та переможці різноманітних районних, обласних, всеукраїнських та міжнародних творчих конкурсів.
Посилання на відеорезюме:
https://drive.google.com/file/d/1ZKB-qHRXPQsVfEfJDJcLGHtY7GxaAAOw/view?usp=sharing
Посилання на інтернет-ресурси, де учасник представлений:
https://noviyadresgoja.blogspot.com/; https://vseosvita.ua/user/id83937;
https://vseosvita.ua/user/id83937/blog/dytiacha-art-it-studiia-v-ctarobilsku-4772.html
http://www.nenc.gov.ua/719.html
http://www.alchevsk-city.com/article.php?option=2&id=1913
http://www.ukraine3000.org.ua/yesterday/yesnews/6790.html
http://www.ukraine3000.org.ua/photoalbum/6790.html
https://docs.google.com/document/d/1CmXlT41eQAlZHh5HeTuiBXb1fZNAoIigEwZLarTjVyk/edit
https://drive.google.com/file/d/0BzOotKzI95LGRGRvdXNPNWUxQ3c/view
https://drive.google.com/file/d/13KE0nWCRzTnpe3eTck2c11N6d5eujt4h/view?usp=sharing