• A-
    A+

ДЖУГЛІЙ ЛЮБОВ СТЕПАНІВНА

вчитель образотворчого мистецтва Хмельницького ліцею № 17 

Педагогічний стаж: 18 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Педагогічне звання: учитель-методист.

Освіта: Хмельницький гуманітарно-педагогічний інститут за спеціальністю «Початкове навчання» (2003 р.) та Хмельницький економічний університет за спеціальністю «Спеціаліст з економіки підприємства» (2010 р.).

Самоосвіта: онлайн курси «Web-STEM-школи-2020»;

участь у науково-практичному семінарі «Фасилітація як інноваційна стратегія в мистецькій освіті»;

семінар для заступників директорів закладів освіти м. Хмельницького «STEAM-проєкт на уроках образотворчого мистецтва»;

курси підвищення кваліфікації на базі Хмельницького обласного інституту підвищення педагогічної квалфікації за додатковою освітньою програмою за фахом «вчитель мистецтва», «вчитель індивідуального навчання»;

участь у вебінарах «Реалізація компетентнісного підходу на уроках інтегрованого курсу «Мистецтво», «Основні принципи медіаграмотності – важливої компетентності сучасного вчителя»;

майстер-класи, відкриті уроки для вчителів міста та області «Красу ми творимо руками», «Малювання на воді», «Петриківський розпис», «Скелетування листя».

Педагогічне кредо: «Відкрити в кожній дитині душу творця, дати їй змогу пробудитися і розквітнути».

Педагогічна ідея

Сьогодні без образотворчого мистецтва не можливе формування різнобічної, художньо-освіченої, культурної, гармонійно розвиненої особистості. З метою інтеграції навчальних предметів і предметних циклів, формування ключових та міжпредметних компетентностей у зміст навчання предметів освітньої галузі «Мистецтво» згідно з проєктом оновленої програми «Мистецтво 5 - 9 класи» вводяться наскрізні змістові лінії − соціально значущі надпредметні теми, які сприяють формуванню в учнів уявлення про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання в різних ситуаціях. Тому актуальною стає проблема «Формування ключових та предметних компетентностей у зміст навчання через наскрізні змістові лінії на уроках образотворчого мистецтва ».

Пропоную розглянути реалізацію ключових компетентностей та наскрізних змістових ліній на уроках образотворчого мистецтва.

1. Формуючи розуміння ролі іноземної мови як мови міжнародного мистецького спілкування у 5 класі під час вивчення теми «Засоби виразності графіки» малюю на інтерактивній дошці різні лінії та прописую назву англійською мовою. Після цього пропоную  дітям зробити переклад. Наприклад: dots – крапки, castle-замок (лінії замкоподібні), mouseears – вуха мишки (лінії мишкоподібні), clouds – хмари (лінії хмароподібні) тощо. Така форма роботи сприяє усвідомленню ширших можливостей у творчій діяльності зі знанням іноземних мов. Усвідомлюючи можливість використання сучасних цифрових технологій для художньо-творчого самовираження та віртуальних мистецьких подорожей реалізую інформаційно-цифрову компетентність вивчаючи тему «Архітектурні пам’ятки України» в 7 класі. Для цього клас об’єднується в чотири групи, кожній з яких роздаю ілюстрацію архітектурної пам’ятки України й окремо аркуш з QR-кодом (англ. quickresponse — швидкий відгук) – це новий вид штрих-коду, де кодується різна інформація, переходячи за яким діти готують міні-доповідь. Таким чином кожна з груп знайомить інших з архітектурною пам’яткою за короткий проміжок часу.

2. Окремі заняття з образотворчого мистецтва в напрямку STEАM дають нові можливості розвитку образотворчого мистецтва. Чим STEАM напрямок відрізняється від бінарних уроків? На мою думку, STEАM не зберігає рамки окремого предмета, завдяки цьому збільшується обсяг знань, але найголовніше – інтегрує знання в цей же простір за допомогою  творчого елементу, який генерується через власний пошук та рішення, і цим створює новий вимір. Практично будь-яку тему програми образотворчого мистецтва можна розвивати в STEАM напрям. До прикладу, компетентність у природничих науках і технологіях та STEАM напрямок на уроках у 5 класі можна реалізувати під час вивчення теми «Живопис. Колір у природі».  Як пояснюють колір фізики, хіміки, художники? Разом з дітьми досліджуємо процес фотосинтезу, ефект веселки, хімічні реакції в практичній роботі з розчином крохмалю та йоду.

  • Для створення спільної презентації про колір можна поділити клас на  команди, які працюють за різних напрямків. Доречно вивчити формули хімічних сполук, хімічних елементів, зробити виставку малюнків, створених за допомогою зеленки та йоду.

3. Реалізація змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» здійснюється на основі творів мистецтва та художньо-творчої діяльності в процесі виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до природи, усвідомлення себе частиною світу, у якому все взаємопов’язане, вироблення в школярів екологічно-моральної поведінки та пошуку шляхів вирішення екологічних проблем, розуміння єдності національно-регіональних цінностей і глобальних людських пріоритетів. Я ж пропоную застосовувати творчі уроки з метою врятувати планету. Виконуючи з учнями практичну роботу на тему «Життя пляшки», пропоную учням обрати один пластиковий предмет у класі (наприклад, пляшку) та поміркувати над його історією життя: який процес виробництва пляшки?; як довго окрема пляшка служить людині?; де вона опиниться, коли більше не буде потрібна?; скільки років вона ще буде жити на планеті й через скільки років розкладеться?; на скільки життя пластикового предмета довше за людське?

  • Після розмови пропоную школярам поміркувати, як можна продовжити життя пляшки, мінімізувати негативний вплив на планету та знайти альтернативи в споживанні. Після дискусії допомагаю дітям відповісти на питання, показавши добірку відео про пластик. Після практичної роботи пропоную створити лайфха́к (сленґовий термін, що означає деяку хитрість або корисну пораду, яка допомагає вирішувати побутові проблеми, заощаджуючи час).
  • 4. Змістова лінія «Підприємливість та фінансова грамотність» націлена на формування проактивної особистості, яка вміє планувати й досягати поставлених цілей, розвиває свої лідерські якості тощо. Вона реалізується у процесі формування в учнів умінь реально визначати власні сильні і слабкі сторони; мотивації учнів до виявлення творчих ініціатив та сприяння їх реалізації, зокрема, через утілення їх у практичній художньо-творчій діяльності (індивідуальній та колективній). Для розвитку підприємницьких навичок під час узагальнення теми можна запропонувати учням об’єднатися в команди та виготовити лепбук (багатофункціональна інтерактивна папка-складайка). Після завершення роботи пропоную дітям прорекламувати свій продукт. Рекламні експерти оцінюють товар, після цього його виставляють на аукціон. Учитель купує продукт, розраховуючись балами, при цьому вручає кожній з команд контракт на куплений товар.
  • Для старших дітей така робота в групах є одним з найкращих способів розвитку необхідних навичок. Школярі вчаться відстоювати власну думку або домовлятися з тими, хто її не поділяє, брати на себе роль лідера або виконавця, а також колективно відповідати за результат.

Вважаю, що робота з розвитку творчих компетентностей має бути систематичною й здійснюватися на кожному уроці. Таким чином, головною метою уроків є формування особистості учня, розвитку його здібностей, обдарувань, наукового світогляду, тобто формування і розвиток його життєвих компетентностей.

Посилання на відеорезюме: https://youtu.be/hd9cMXfac5M

Посилання на інтернет-ресурси, де учасник представлений:

https://luibadzugly.blogspot.com

https://drive.google.com/file/d/0B65zJ3IHAexwU3g3ZlIxcFk1bms/view

https://drive.google.com/file/d/1Gm5wNn38SvKfd8PeOSiDL-Kg4F9rctpY/view https://drive.google.com/file/d/16vC7rOM8G8HbCSAxihzAQ17ueTOH5ntN/view

https://www.youtube.com/watch?v=899p9CGTgaI

https://www.youtube.com/watch?v=LhqMacGlImM&list=PLaC5KgOU3pOgD29sdRNDfbpJocb5C5YjG&index=59

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux