ЗИМА НАТАЛІЯ ВОЛОДИМИРІВНА
вчитель хімії Технологічного багатопрофільного ліцею з загальноосвітніми класами міста Хмельницького імені Артема Мазура
Педагогічний стаж: 19 років.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.
Педагогічне звання: учитель-методист.
Освіта: Київський державний університет імені Т. Г. Шевченка (1990 р.).
Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації для вчителів хімії в Хмельницькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти (2018 р.);
експерт регіональних (не)конференцій для шкільних педагогів магістральний міні-EdCampShevchenkove 2019; (не)конференції для шкільних педагогів міні-EdCampKhmeljove - Діти, Кіровоградська обл. (2019 р.);
учасник:
ІІІ, IV Національної (не)конференції для шкільних педагогів EdCampUkraine, Харків, 2017, 2018;
Національного саміту-челенджу «EdCamp – янголи в дії», Одеса, 2018;
координатор регіональних (не)конференцій для шкільних педагогів міні-EdCamp Хмельницький, 2017, 2018;
тренер дистанційного курсу для вчителів хімії «Дисперсні системи» на базі Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (2018 р.);
тренер навчально-тренувальних зборів із питань підготовки учасників Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії (2016 р., 2017 р.);
член журі фінального етапу Всеукраїнського турніру юних хіміків (2017-2019 роки);
член журі ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії (2019 р.).
Співавтор зошитів з хімії:
для лабораторних, практичних робіт та домашніх експериментальних досліджень. 7 клас (2017р.);
для лабораторних дослідів, практичних робіт та домашніх експериментальних досліджень. 8 клас (2017 р.);
для лабораторних дослідів, практичних робіт і домашнього експерименту. 9 клас ( 2018 р.);
для лабораторних дослідів і практичних робіт. 10 клас. Рівень стандарту (2018 р.);
для лабораторних дослідів та практичних робіт. 11 клас. Рівень стандарту (2019 р.).
Педагогічне кредо: «Почніть робити те, що потрібно. Потім робіть те, що можливо. І ви раптом виявите, що робите неможливе» (Св.Франциск Асізський).
Педагогічна ідея
Сучасний світ – світ VUCA, що характеризується нестабільністю, невизначеністю, складністю і неоднозначністю. Це надскладний час для вчительської спільноти, бо старі освітні моделі більше не працюють.
У насиченому інформаційному потоці кожний потребує широкого спектра навичок і компетентностей, які необхідно розвивати впродовж життя. На перший план виходить функціональна грамотність, що означає здатність індивіда розуміти та використовувати різні типи інформації з метою успішного функціонування в умовах сучасного суспільства у побутовому, професійному та громадському житті. Вона означає наявність навичок комунікації в суспільстві. Грамотність стосується соціальної практики індивіда, соціальних взаємозв’язків, знань, передбачає володіння мовою та характеризується культурою. Грамотність має багато форм прояву – письмова, комп’ютерна, медійна, математична, екологічна, знакова, політична тощо.
Саме тому, я, як учитель хімії, працюю над темою «Формування функціональної грамотності на уроках хімії».
Учителювання – то велике щастя і велика проблема, адже вчитель організовує плідну співпрацю з поколінням, яке не вірить авторитетам, бажає емоцій та постійної новизни, хоче досягнень сьогодні, а не завтра. І найголовніше: представники цього покоління прагнуть не спостерігати, а діяти.
Як же це реалізувати? Все просто: на допомогу прийдуть навички 4К – креативність, комунікативність, командна робота і критичне мислення. На сьогодні навички softskill мають значно більше значення, ніж hardskills.
Вони сприяють організації командної роботи всіх учасників освітнього процесу на уроці з високим рівнем комунікації, успішність якої забезпечується зрозумілими правилами, логічним розподілом обов’язків та навичками рефлексії.
Для роботи з інформаційними джерелами використовуємо графічні органайзери. Вчимося формулювати запитання і знаходити відповіді. Обговорюємо та створюємо нові тексти, аудіо та відео.
Технологія BringYouOwnDevice (BYOD) передбачає використання зрозумілого для «цифрових аборигенів» контенту. Використання ноутбуків, гаджетів, планшетів, телефонів дозволяє зробити урок сучасним і нестандартним, залучити до співпраці учнів з низьким рівнем навчальної мотивації.
Для сучасного учня важливо бути активним суб’єктом освітнього процесу. На допомогу приходить едьютейнмент – інноваційна технологія навчання, яка ґрунтується на візуальному матеріалі, сучасних психологічних прийомах, заснована на концепції навчання через розвагу, «безперервний процес», в ході якого здобувач освіти формує певні відносини і цінності, набуває знань і компетентностей під впливом навчання, «ресурсів свого оточення» і власного повсякденного досвіду.
Така організація освітнього процесу дає позитивний результат, який полягає не лише у щорічних перемогах учнів на предметних олімпіадах і конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України, високих балів ЗНО, а також у системному зростанню рівня навчальних досягнень учнів і формуванні ціннісного ставлення.
Я вчитель, який навчається і змінюється щодня. Мої найвибагливіші вчителі – це мої учні. Скільки уроків для учнів – стільки й для себе. Вони навчають мене, «цифрового емігранта», жити у своєму digital-світі, дарують мені нові відтінки звичних емоцій, я разом з ними будую новий світ, у якому хімія не тільки навчальний предмет, а інструмент розуміння світу.
Посилання на відеорезюме:
https://www.youtube.com/watch?v=CFAWE4C0b7A
Посилання на інтернет-ресурси, де конкурсант представлений: