• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

ТКАЧ ІРИНА ВІКТОРІВНА

вчитель хімії Кам’янського еколого-економічного ліцею Кам’янської міської ради Черкаської області

Педагогічний стаж: 18 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Педагогічне звання: старший учитель.

Освіта: Черкаський державний університет імені Богдана Хмельницького (2001 р.).

Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації (ЧОІПОПП);

інтернет-конференції (ЧОІПОПП): «Використання кейс уроків для формування ключових компетентностей в освітньому закладі», «Прогностична діяльність учителя хімії в умовах інноваційного розвитку закладу освіти», «Розв'язування компетентнісних завдань з хімії, як засіб формування цілісних знань школярів»;

онлайн курси (EdEra): «Академічна доброчесність», «Англійська мова. Морфологія».

Педагогічне кредо: «Учитель – це той самий учений, але у своїй особливій лабораторії, де він, усебічно вивчаючи учнів, невпинно творить, щоденно веде пошуки найдосконаліших методів проєктування долі й людських душ» (Б. Патон).

Педагогічна ідея

Сьогодні надзвичайними темпами розвивається суспільство, впроваджуються інноваційні технології і змінюються тенденції освіти. Українське суспільство потребує освічених, інтелектуально і духовно розвинених, патріотичних громадян. Нова українська школа не тільки дає знання, а і вчить ці знання використовуватиТому основне завдання вчителя – розкрити творчий потенціал кожного учня і навчити його здобувати знання самостійно. Не секрет, що не всі учні мають бажання навчатися, тому я намагаюсь, використовуючи весь свій запас знань, умінь, навичок, життєвого досвіду, прищепити учням інтерес до предмета, запалити їх бажанням навчатися.

У своїй педагогічній діяльності за основу взяла вивчення і впровадження компетентнісного підходу до системи освіти, яка відповідає вимогам часу і сприяє всебічному розвитку особистості учня та його кращій адаптації в умовах сучасного життя. Вважаю, що моя педагогічна ідея «Формування ключових компетентностей учнів шляхом використання новітніх технологій на уроках хімії», над якою працюю, є надзвичайно актуальною.

Щоб втілити ідею в життя і досягти поставленої мети, використовую різноманітні форми і методи роботи.

На всіх етапах уроку мотивую учнів притримуватися основних засад критичного мислення, адже, людина, яка володіє навичками критичного мислення легко знаходить потрібну й важливу інформацію, може її перевірити, уважно вивчає усі можливі варіанти, прискіпливо оцінює кожен і робить власний вибір.

Часто у своїй практиці застосовую метод проєктів, який дає можливість згуртувати класний колектив та спонукає іти до поставленої мети, формувати загальнокультурну та соціальну компетентності, вміння вчитися, крім того, це дієвий засіб максимального наближення особистості до реального життя та залучення її до розв’язання конкретних завдань. Працюючи над проєктом у групі чи індивідуально, учень опиняється в середовищі, яке сприяє розвитку вмінь та навичок окреслення проблеми та визначення мети, збирання інформації, обговорення форми роботи й добір оптимальних шляхів її виконання та презентації.

Значну увагу приділяю інтеграції навчального матеріалу. Адже вже сьогодні є очевидним, що інтегроване навчання як ніяке інше закладає нові умови діяльності учителя та учнів, є діючою моделлю активізації інтелектуальної діяльності та розвиваючих засобів навчання. Інтеграція зобов’язує учителя до використання різноманітних форм викладання, що має великий вплив на ефективність сприйняття учнями навчального матеріалу.

У наш час перед педагогами ставиться завдання, перш за все, навчити дитину вчитися, тобто, здобувати знання. Працюючи в цьому напрямку, звертаю увагу на диференціацію навчального процесу, яка дає можливість учню засвоїти навчальний матеріал в міру своїх сил, а вчителю об’єктивно оцінити кожного.

Велику допомогу у формуванні соціальної та громадянської компетентностей надають ігри. Їх використання підвищує інтерес дітей до предмета, дозволяє сконцентрувати увагу на головному – оволодінні знаннями в процесі природного середовища спілкування чи то моделювання ситуації під час гри.

Систематичне виконання практичних та лабораторних робіт дає можливість закріплення, перевірки засвоєння навчального матеріалу та рівня сформованості практичних умінь, навичок.

Використання життєвих ситуацій на уроках хімії відіграє важливу роль у навчанні та формуванні здоров’язберігаючої компетентності, тому в свою практику впроваджую «кейс-уроки».

Профорієнтацію на уроках здійснюю засобами STEM-освіти.

Раціональне використання ІКТ в освітньому процесі дає можливість наочного подання матеріалу, ефективної перевірки знань, використання розмаїття організаційних форм у роботі учнів і методичних прийомів у роботі вчителя та безпосередньо формування ІКТ-компетентності учнів. Діти з цікавістю сприймають роботу з Kahoot, Padlet, Thinglink, Plickers, Storyboard та ін.

Виховую бережливе ставлення до природи, любов до України та її народу. Сприяю екологічному вихованню.

Приділяю значну увагу роботі з обдарованими дітьми (науково-дослідницька діяльність учнів у малій академії наук, підготовка до олімпіад), жодні здібності, потреби та таланти моїх дітей не залишаю не поміченими.

Щиро вдячна своїм учням, які спонукають мене постійно розвиватися, працювати над собою. За час моєї педагогічної діяльності здобуто:

І місце в обласній Інтернет-олімпіаді з хімії;

три ІІІ місця у ІІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії;

два І, три ІІ та шість ІІІ місць у ІІ етапі Конкурсу-захисту МАН;

І місце у ІІІ етапі Конкурсу-захисту МАН (секція: Охорона довкілля та раціональне природокористування);

два ІІ місця у всеукраїнському конкурсі Intel Еко Україна.

Тому результатом мого професійного зростання є і досягнення учнів, і визнання лауреатом 8 Всеукраїнського конкурсу «Вчитель-новатор» та виставки «Освіта Черкащини−2010», переможцем загальнонаціонального конкурсу зі створення електронних освітніх ресурсів Національного проєкту «Відкритий світ».

Я глибоко переконана, що робота вчителя проводиться під певним символом нескінченності, адже є нескінченною самоосвіта, особистісний зріст та самовдосконалення і щоденна турбота про кожного учня.

Посилання на відеорезюме:  http://youtu.be/uYPnqZABV1c

Посилання на інтернет-ресурси, де конкурсант представлений: 

https://hi-tech.ua/article/hi-tech-u-shkoli-ikt-na-urotsi-himiyi/ http://www.library.ippro.com.ua/attachments/article/341/Шляхи%20підвищення%20якості%20сучасного%20уроку.pdf

https://naurok.com.ua/profile/535779

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux