• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

СОРОЦЬКИЙ РОМАН ВАСИЛЬОВИЧ

вчитель хімії Хлівищенського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Хлівіщанської сільської ради Кіцманського району Чернівецької області

Педагогічний стаж: 7 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст другої категорії.

Освіта: Чернівецький національний університет ім. Ю. Федьковича, 2012 р.

Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації вчителів хімії при ІППОЧО, 2017 р.;

виступ на РМО вчителів хімії «Ігрові технології на уроках хімії» (2017 р.), «Використання інтернет ресурсів на уроках хімії» (2018 р.);

публікації в журналі «Молодий вчений», в газеті «Освіта Буковини»;

розробки уроків розміщені на сайтах «Всеосвіта», «На урок».

Педагогічне кредо: «Правильно навчає той – хто навчає цікаво».

Педагогічна ідея

Працюю над методичною проблемою «Розвиток креативного мислення здобувачів освіти на уроках хімії через створення проблемних ситуацій». Для реалізації даної проблеми на уроках використовую традиційну технологію навчання, технологію розвитку критичного мислення, проблемне навчання. Застосування цих технологій дає змогу формувати у здобувачів освіти ключові компетентності. Також використовую ігрові технології на уроках у 7-8 класах, а саме вправи: «знайди помилку», «морський бій», «склади пазл», «німе кіно», рухові активізаційні вправи.

На уроках застосовую такі методи: словесні, наочні, практичні, адже лише в їх комбінації можна досягти цілей навчання. У своїй професійній діяльності ефективно використовую різноманітні методи проблемного навчання, серед яких проблемний виклад матеріалу, коли перед учнями ставлю проблему і спільно з ними вирішую її. Даний метод використовую в 7 класі під час вивчення тем: «Фізичні та хімічні явища», «Чисті речовини та суміші», «Кисень». Також, використовую частково-пошуковий (евристичний) метод (спільне навчання) у 8 класі, зокрема під час вивчення тем: «Кількість речовини», «Основні класи неорганічних сполук». Розвитку критичного мислення на уроках хімії сприяє використання дослідницького методу. Застосовую такий метод переважно у 9 класі зокрема при вивченні тем: «Розчини», «Електролітична дисоціація», «Хімічні реакції», «Органічні сполуки», а також під час виконання лабораторних дослідів та практичних робіт. Дослідницько-пошукові методи також застосовую під час виконання навчальних проєктів або практичних робіт з хімії. При цьому доцільним вважаю групову форму роботи або роботу у парах. Це виховує взаємоповагу до думки товариша, вчить працювати у команді для досягнення спільного результату і формує бережливе, ощадливе ставлення до обладнання і хімічних реактивів. Для розв’язання проблемних ситуацій організовую колективне виконання завдань, внаслідок чого досягається спільна діяльність здобувачів освіти заради досягнення загальних цілей освітнього процесу, зокрема розвитку ключових та предметних компетентностей. У дітей з'являється впевненість у собі, вони пишаються навчальними успіхами один одного. За період педагогічної роботи створив «банк» проблемних ситуацій, які можна використовувати на уроках хімії у 7-9 класах.

Із прийомів навчальної роботи найбільше учням подобається виконання інтерактивних вправ, для реалізації яких використовую інтернет-ресурс https://learningapps.org/. Для демонстрацій дослідів, які потребують спеціального обладнання застосовую сервіс https://phet.colorado.edu/uk/. Для вивчення нового матеріалу використовую прийоми розумової діяльності: виокремлення основного, аналогію, конкретизацію, запам’ятовування, порівняння, висловлення власних суджень. Це дозволяє розвинути в учнів «хімічну мову», коли вони можуть висловлюватися із використанням хімічних термінів і понять. Вважаю, що переходити до розв’язання компетентнісних завдань необхідно при засвоєнні базових знань із предмета і реалізації діяльнісного складника навчальної програми з хімії, інакше в учнів можуть залишитися прогалини у знаннях, знання будуть не міцними, адже у повній мірі не відбулося їх закріплення. Поступово переходжу на методику формувального оцінювання учнів, застосовую невербальне оцінювання та самооцінювання на уроках. Це підвищує мотивацію до вивчення предмета, позитивне ставлення до навчання.

Вважаю, що основне завдання вчителя дати учням знання і підібрати ті методи і прийоми, які забезпечать їх використання у потрібній життєвій ситуації; завдання ж учнів – це відповідальність за власні результати навчання.

Посилання на відео резюме: 

https://www.youtube.com/watch?v=7ClgxjQEVmI&feature=youtu.be

Посилання на Інтернет-ресурси, де конкурсант представлений: 

https://spoluka19.ucoz.net

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux