• A-
    A+

РОГОЖНІКОВА ОЛЬГА ВОЛОДИМИРІВНА

вчитель хімії та біології комунального закладу освіти «Навчально-виховний комплекс № 148 «спеціалізована школа-дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Планета Щастя» Дніпровської міської ради

Педагогічний стаж: 20 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Педагогічне звання: учитель-методист.

Освіта: Дніпропетровський державний університет (1999 р.).

Самоосвіта: участь у І Міжнародному Освітньому Форумі «Сучасна реформа освіти в Україні – головні напрямки, проблеми, завдання», м. Харків (2017 р.);

участь у ІІ Міжнароному Освітньому Форумі «Шукаємо сенси в освіті разом», м. Харків (2018 р.);

участь у ІІІ національній (не)конференції для шкільних педагогів EdCamp Ukraine 2017 «Нова українська школа. Компетентнісне навчання. Педагогіка партнерства», м. Харків;

участь у ІV національній (не)конференції для шкільних педагогів EdCamp Ukraine 2018 «Нова українська школа. Співучителювання та оцінювання. Інклюзія і недискримінація освіти», м. Харків;

участь у V національній (не)конференції для шкільних педагогів EdCamp Ukraine 2019 «М'які навички та педагогіка партнерства. Екологічна грамотність та здорове життя. Соціальна та громадянська компетентності», м. Харків;

участь у регіональній (не)конференції для шкільних педагогів mini-EdCamp KRYVI RIH «У школі не навчають жити – у школі живуть!» (2018 р.);

участь у регіональній (не)конференції для шкільних педагогів mini-EdCamp ZHOVTI VODY «Як навчати дитину ХХІ ст.» (2018 р);

участь у регіональній (не)конференції для шкільних педагогів mini-EdCamp ZHOVTI VODY «Форми і напрямки підготовки педагогів: навчання у цифрову епоху» (2019 р.);

участь у регіональній (не)конференції для шкільних педагогів mini-EdCamp Global Teacher Prize «Освіта в еру змін», м. Запоріжжя (2019 р.);

очні курси: «Будуємо Нову українську школу», м. Дніпро (2019 р.); «Методика організації та проведення масових навчальних квестів», м.Харків, (2018 р.); майстер-клас «Я Клас – ефективний інструмент для прискорення навчання», м. Харків (2017 р.);

участь у Всеукраїнській науково-методичнїй конференції «Стратегії сталого розвитку та програми STEM-навчання у змісті природничо-математичної освіти», м. Дніпро (2017 р.);

курс лекцій «Від шкільної програми до високих технологій», м. Дніпро (2017 р.);

участь у фестивалі педагогічних інновацій освітян Дніпропетровщини «EDU-FEST Dnipro-2019»;

онлайн-курси: «Основи соціальної і здоров'язбережувальної компетентності», (2018 р.); «Домедична допомога» (2018 р.).

Педагогічне кредо: «Давайте людям більше, ніж вони очікують, і робіть це радісно. Діліться своїми знаннями з дітьми. На сьогодні це єдиний відомий спосіб досягти безсмертя».

Педагогічна ідея

Педагогічна ідея – це повітря, у якому розправляє крила педагогічна творчість.

В.О. Сухомлинський

Сучасне суспільство змінює свій погляд на зміст природничої освіти, висуваючи нове завдання – сформувати в учнів природничо-наукову компетентність, створити умови для розвитку особистості, яка здатна для творчого перетворення світу та соціально значущої діяльності.

Досягнення цієї мети забезпечується під час реалізації нового змісту навчання, організації освітнього процесу на засадах компетентнісного, діяльнісного підходів, реалізації наскрізних змістових ліній.

У нашій діяльності чимало типового, повторюваного, сталого й водночас – змінного, варіативного, індивідуального. Особливістю педагогічної творчості є те, що це завжди співтворчість.

Вона тісно пов’язана з діяльністю кожного учня, який і є основним партнером учителя по творчості. Неодноразово помічала, що актуальний сьогодні педагогічний засіб завтра виявляється безплідним. Нове втрачає привабливість і новизну, творче завдання сприймають уже як стереотипне. Це і змушує мене весь час перебувати у творчому пошуку, швидко приймати рішення, покладаючись інколи на інтуїцію.

Одним із неодмінних елементів моїх уроків є мотивація навчальної діяльності учнів, адже основне в педагогічному мистецтві вчителя – уміння спонукати, а не примушувати.

Досягаю поставленої мети завдяки ідеям педагогіки співпраці. Ідея зміни стосунків з учнями заснована на увазі вчителя до учнів, залучення дітей до навчання, викликаючи у них радісне почуття успіху, руху вперед, розвитку. Досягти поставленої мети допомагає використання освітнього блогу «Хімічна сторінка», де розміщую всю необхідну для уроку інформацію (презентації, таблиці, відео, тести). Це дозволяє залучити до навчання і тих учнів, що на час уроку були відсутні в школі, і тих, кому для вивчення теми необхідно переглянути матеріал уроку повторно.

Ідея випередження (І. Волков, С. Лисенкова, Б. Никитин, В. Шаталов) дозволяє включати у програму складніший матеріал, об'єднувати його в блоки, починати заздалегідь вивчати складні теми, закладати перспективу вивчення теми наступного уроку. З 2018 року запровадила у своїй роботі модель змішаного навчання «перевернутий клас». Для цього створила курс «Цікава хімія» для учнів 7-х класів, а з 2019 року і для учнів 8-х класів.

Ідея співпраці з батьками передбачає відкрите, довірливе ставлення дітей до дорослих у школі й у родині. Більшість батьків переконані, що хороший вчитель це той, хто в першу чергу, дуже детально пояснює матеріал у дошки, потім демонструє рішення типових задач і тільки після цього вирішує разом з учнями схожі завдання на дошці. Однак, урок у 21 столітті – це урок, де учні активно залучені в спільну діяльність, а вчитель перш за все конструює навчальну ситуацію. Урок – це час для аналізу, дослідження і розв'язання проблем. Тому запрошую на відкриті «прозорі» уроки батьків. Це дає змогу проаналізувати й розробити спільні шляхи для подолання труднощів у навчанні, розробити індивідуальні стратегії розвитку, де батьки виступають в ролі партнерів.

Ідея особистісного підходу до дитини наголошує, що педагогіка співробітництва пропонує такі прийоми, за яких кожен учень почуває себе особистістю, відчуває увагу вчителя особисто до себе. У своїй практиці застосовую принцип гуманізму (не дитину підлаштовую під зміст інформації, а навпаки, її до дитини таким чином, щоб вона була засвоєна дитиною в міру її можливостей і життєвих сил). Принцип креативності дозволяє учням через протиріччя, почуття новизни, творчу уяву конструювати хімічні процеси, події, прогнозувати їхні можливі наслідки. Досягаю поставленої мети завдяки квестам, онлайн-тестам, інтерактивним вправам і командним іграм. Принцип інтегрованості (STEM) дозволяє навчити дітей бачити цілісну картину світу, бо на своїх уроках застосовую інформацію біологічного, математичного, фізичного, інформаційного змісту.

Якою буде моя педагогічна ідея завтра, коли я переступлю поріг кабінету хімії? Напевно можу сказати, що намагатимусь зробити матеріал уроку цікавим і зрозумілим для учнів. А от які саме прийоми застосую – буде залежати від співпраці учителя-учнів-батьків!

Посилання на відеорезюме:

https://www.youtube.com/watch?v=fkPaAJ-Dp4A&feature=youtu.be

Посилання на інтернет-ресурси, де конкурсант представлений:

https://him148.blogspot.com/

https://rogozhnikova-ov.livejournal.com/

https://university.raccoongang.com/courses/course-v1:Raccoon_Gang+1+2019_20/about

https://university.raccoongang.com/courses/course-v1:Raccoon_Gang+2+2020/about

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux