• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

ПАХОЛЮК ІГОР ВАДИМОВИЧ

вчитель хімії опорного освітнього закладу «Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія»               смт Голоби» Волинської області

Педагогічний стаж: 3 роки.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст другої категорії.

Освіта: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки (2017 р.).

Самоосвіта: очний курс літня сесія «STEM-школа» (ІМЗО, 2018 р.);

практичний освітній семінар Освітнього центру «Insight» «STEM-напрям: проєктна, науково-дослідницька діяльність учнів на уроках хімії та біології» (Київ, 2018 р.);

обласний семінар директорів опорних закладів освіти (смт Голоби, 2018 р.);

Всеукраїнська конференція «Кращі STEM-уроки: як викладати» (Київ, 2018 р.);

IV Міжнародна науково-практична конференція «STEM-освіта: стан впровадження та перспективи розвитку» (ІМЗО, 2018 р.);

дистанційні курси:

заочні сесії «Web-STEM-школа» (2017, 2018, 2019, 2020 р.);

курс «Додатки Google в професійній діяльності викладача/адміністрації закладу освіти» (2018 р.);

курс «Вступ до кібербезпеки» від Cisco Networking Academy (2018 р.);

курс «Персональний бренд вчителя: створення та просування» (2018 р.);

XXIV обласна виставка дидактичних і методичних матеріалів (диплом другого ступеня, 2019 р.);

Всеукраїнський конкурс «Кращий STEM-урок» (ІМЗО, 2018 р.).

Педагогічне кредо: «Освіта – це найпотужніша зброя, якою можна змінювати світ» (Нельсон Мандела).

Педагогічна ідея

До незрозумілого через «овва, усе просто!»

Моя педагогічна ідея – це «хімічна реакція», що перетворює незрозуміле в «овва, усе просто!», це уроки цікавої та нестандартної комунікації, де не досить сказати «а можна поставити Вам кілька запитань після уроку?», це STEM, вірус, який я підхопив і намагаюсь поширювати. Використання STEM та STEАM-технологій на уроках хімії є не лише цікавим, а й вкрай актуальним і результативним, це вимога часу.

STEM-орієнтований підхід до навчання передбачає вивчення нового матеріалу крізь призму природничих дисциплін, інформатики з використанням математичного апарату. Це зумовлює міжпредметну інтеграцію. Часто мій урок містить елементи біології, фізики, географії та астрономії, збільшується кількість математичних елементів. Інформатична складова пов’язана із залученням цифрових вимірювальних комплексів, використанням гаджетів з різноманітними мобільними додатками, елементами програмування, дистанційним навчанням тощо. STEM-підхід до навчання покликаний допомагати вирішити практичні проблеми. Це спонукає до використання проєктної діяльності як елемента STEM-освіти. Проєкти, що реалізовують мої вихованці, різняться за таймінгом і кількістю учасників. Для їх створення школярі працюють індивідуально, в парах та невеликих групах. Окрім формування дослідницьких, аналітичних навичок, ці форми роботи розвивають soft skills.

Прийнятними у моїй роботі стали методи «перевернутий клас» та «змішане навчання», уже згадані вище форми міжпредметна інтеграція та інтегровані уроки, використання компетентнісних завдань, у яких вивчення та засвоєння матеріалу має прямий зв'язок із застосуванням речовин у повсякденному житті. Наприклад, при вивченні способів розділення сумішей звичайне відділення якоїсь солі є менш цікавим і практичним, ніж коли сіль є, скажімо, калій молібдатом, який стимулює проростання насіння. Учні засвоюють інформацію ефективніше, коли крім теоретичної складової вибирають у роботі технології «мейкерства», так званий DIY- підхід (do it youself, тобто зроби своїми руками).

Важливими і сучасними формами у моїй роботі є STEM-квести, STEM-екскурсії, під час яких використовуються інтерактивні вправи (наразі існує безліч ресурсів для їх створення), інтерактивна електронна дошка Padlet для рефлексії та обміну інформацією між школярами, цифрові вимірювальні комплекси.

Використання нових методів та форм навчання є необхідною умовою не тільки для саморозвитку педагога, а й для успішної роботи зі здобувачами загальної середньої освіти, представниками покоління Z, щоб бути зрозумілим і близьким для наших центеніалів, які «народились зі смартфонами у руках».

STEM та STEАM на уроках хімії для мене та моїх друзів-учнів – спосіб осягнути незрозуміле через «овва, усе просто!»

Посилання на відеорезюме:

https://www.youtube.com/watch?v=rljIVfjPUUk

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux