• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

ОНИШКО ОЛЬГА ОЛЕКСАНДРІВНА

вчитель хімії та фізики Бахмутської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №10 Бахмутської міської ради Донецької області

Педагогічний стаж: 25 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Педагогічне звання: старший учитель.

Освіта: Харківський державний університет (1992 р.).

Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації для учителів дисциплін природничого циклу при Донецькому обласному інституті післядипломної освіти (2019 р.);

онлайн-курси «Критичне мислення для освітян» (2019 р.);

онлайн-курс «WEB-STEM школа-2019», Інститут модернізації змісту освіти (2018 р.);

онлайн-курс «WEB-STEM школа-2018», Інститут модернізації змісту освіти, (2019 р.);

онлайн конференція «Сучасні освітні тенденції: медіаграмотність та критичне мислення», освітній проєкт «На урок»від (2018 р.);

онлайн вебінар «Методика створення і проведення навчальних квестів», освітній проєкт «На урок» 2018 р.

Педагогічне кредо: «Необов’язково бути кращим за усіх, достатньо бути кращим, ніж учора» (Д. Фрейзер).

Педагогічна ідея

Акмеологічний підхід як засіб формування ключових компетентностей учнів у процесі викладання хімії

Ключова ідея розвитку сучасної школи – якість освіти. Створюються нові педагогічні технології, актуалізуються уже відомі, оскільки все більш явною виявляється неможливість традиційної освітньої системи відповідати новим соціокультурним та економічним вимогам. Акмеологічний підхід дозволяє ефективно реалізувати цю ідею через зміну акцентів у сфері професійної підготовки фахівців і управління освітнім процесом у школі.

Навчальна діяльність на уроках хімії покликана не просто дати людині суму знань, умінь і навичок, а й удосконалити особистість, допомогти їй досягнути вершин фізичного, духовного, морального та професійного розвитку.

Упровадження акмеологічного підходу у викладанні хімії допоможе підростаючій людині знайти своє місце в житті, реалізувати особисті здібності та задатки, практично розв'язати проблему особистісного та професійного успіху, максимально реалізувати наявний творчий потенціал, інтелектуальні можливості, що сприятиме успішній соціалізації особистості та її адаптації в мінливих соціально-економічних умовах. Необхідність акмеологічного підходу очевидна, оскільки суспільство очікує від школи креативних, комунікабельних, самостійно мислячих випускників, які прагнуть успіху й уміють самостійно будувати індивідуальну траєкторію розвитку.

В основі акмеологічної науково-методичної системи лежить андрагогічна модель навчання дорослих Курта Левіна і Девіда Колба. Чотирьохетапний процес навчання набув назву «навчання через досвід». Процес навчання включає чотири послідовні стадії або фази, режими отримання знань, як-от: 1) конкретний досвід шляхом діяльності, практики, дії, 2) рефлексивне спостереження передбачає роздуми про досвід із різних точок зору (аналіз, рефлексія), 3) абстрактна концептуалізація шляхом формування абстрактних концепцій і теоретичних узагальнень, 4) активне експериментування, тобто перевірка, апробація результатів функціонування цих концепцій в нових умовах і ситуаціях, обмірковування альтернатив, прийняття рішень, вибір певної дії тощо. Науково-методичний супровід педагогічної шкільної акмеології ґрунтується на роботах учених А.А. Деркача, Н.В. Кузьміної, Б.Г. Ананьєва, С.С. Пальчевського, В.Г. Зазикіної, В.Н. Максимової та ін. 

Акмеологічні технології – технології освіти, спрямовані на реалізацію особистісних і професійних здібностей людини, розвиток її внутрішнього потенціалу, адаптаційних можливостей в сучасному соціокультурному середовищі, пошук ефективних шляхів розвитку за індивідуальною освітньою траєкторією, самореалізацію на найвищому рівні. 

 Значна кількість із спеціальних педагогічних технологій має можливості забезпечення удосконалення особистості. Серед таких, що заслуговують на особливу увагу: ігрові (дидактична гра, технології ігромоделювання); технології психоконсультування; тренінгові технології; технології розвивального навчання; технологія особистісно зорієнтованого навчання; метод проєктів; технологія проблемного навчання; технологія «паралельної педагогічної дії» (реалізує принцип цілісності уроку і цілісності розвитку учня); технологія порівневого засвоєння знань (принцип результативності навчання);  технологія саморозвитку (принцип саморозвитку).

У своїй діяльності використовую елементи технологій: проблемного навчання, особистісно зорієнтованого навчання, диференційованого навчання, інтегрованого навчання, STEM, критичного мислення, навчання рефлексії, коучинговий підхід до навчання.

Значний ресурс шкільної акмеології міститься в технології проблемного навчання. Ця технологія дозволяє реалізувати цілеспрямований вплив на розвиток потреби і здатності особи до саморозвитку, оволодіння досвідом творчої діяльності, формування активної, свідомої особистості. Вона може в повній мірі реалізувати модель навчання К. Левіна і Д. Колба «навчання через досвід».

Проблемне навчання спрямоване на практичне оволодіння теоретичними знаннями, на пошук обґрунтування та реалізації висунутих рішень у повсякденності. Ядро проблемного навчання складають проблемні ситуації. Здійснення проблемного навчання складає певну сукупність дій – проблемні ситуації, формулювання проблем, надання учням допомоги, перевірка рішень, керівництво систематизацією та закріпленням.

Творчий характер діяльності є потужним стимулом до пізнання. Реалізація принципів акметехнологій дозволяє збудити в учнів творчий інтерес, а це, в свою чергу, спонукає їх до активного самостійного і групового пошуку нових знань, способів вирішення.

Посилання на відеорезюме:  https://youtu.be/ycPPSKqp--0

Посилання на Інтернет-ресурси, де конкурсант представлений:

https://naurok.com.ua/profile/111058

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux