• A-
    A+

МЕЛЬНИК ОЛЕНА АНАТОЛІЇВНА

вчитель хімії Навчально-виховного закладу «Загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів-ліцей смт Стрижавка» Вінницької області

Педагогічний стаж : 14 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст першої категорії. 

Освіта: Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, (2009 р.).

Самоосвіта: курси підвищення кваліфікації вчителя біології, хімії, екології та природознавства, 2017 р.;

сертифікат «Демонструвальний експеримент на уроках хімії», 2016 р.;

участь у конкурсі «Інтерактивна презентація» на порталі «Учительський журнал он-лайн», (2016 р.);

лауреат І Всеукраїнського Інтернет конкурсу «Учитель року-2016» за версією наукового-популярного природничого журналу Колосок («Учитель Популяризатор» у номінації «Хімія»);

лауреат ІІ Всеукраїнського Інтернет конкурсу «Учитель року-2017» за версією наукового-популярного природничого журналу Колосок («Учитель Ерудит» у номінації «Хімія»);

учасник І Всеукраїнського батьківського форуму науково-педагогічного проєкту «Інтелект України» («Педагогіка партнерства»), 2017 р.;

учасник Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності для вчителів природничих предметів (біології, хімії, географії, фізики) та вчителів початкових класів (Геліантус-учитель, 2017, 2018 рр.);

учасник ІІІ Всеукраїнського Інтернет конкурсу «Учитель року-2018» за версією наукового-популярного природничого журналу Колосок (у номінації «Хімія»);

участь у ПДН Проєкті ДТЕК «Енергоефективні школи: нова генерація» курсу за вибором «Основи енергопостачання та енергозбереження» (2017-2018 н.р.);

участь у ПДН Проєкті ДТЕК «Енергоефективні школи: нова генерація» факультативного курсу «Абетка з основ житлово-комунального управління» (2017-2018 н.р., 2018-2019 н.р.);

участь у Всеукраїнському фестивалі натхнення «Вчительська Тухля» (2018 р.);

лауреат ІV Всеукраїнського Інтернет конкурсу «Учитель року-2019» за версією наукового-популярного природничого журналу Колосок («Учитель Популяризатор» у номінації «Хімія»);

учасник UPGRADETEACHFORUM (2019 р.);

курс навчання для вчителів-тренерів області за програмою «Компенсаційна спеціалізована школа освітян» з проблеми «Методика системної підготовки учнів до ЗНО з хімії» (2019 р.);

учасник міжнародного освітнього форуму – практикуму «Вулик ідей», 2019 р.

Педагогічне кредо: «Учитись важко, а навчить ще важче,

                                    Але не мусиш зупинятись ти,

                                    Як учням віддаси усе найкраще,

                                    Той сам сягнеш нової висоти».

Педагогічна ідея

В умовах, коли обсяг знань і швидкість їх оновлення невпинно зростають, і частина інформації стає застарілою, зрозуміло, що опанування новими знаннями потребує втілення прогресивних методологій навчання, в тому числі й такій фундаментальній науці, як хімія. І ще однією з причин, яка спонукає активізувати зусилля, спрямовані на реформу всієї системи навчання та зміни її технології, є низька мотивація та пізнавальна активність учнів.

Моєю провідною ідеєю є реалізація форм і методів проведення самостійних робіт на уроках хімії, яка забезпечує розвиток і саморозвиток особистості, сприяє формуванню її організаційних, інформаційних, комунікативних здібностей.

При цьому враховую основні дидактичні принципи Я. А. Коменського: науковість, цілісність, послідовність, наочність, доступність, принцип повноцінної освіти та основні ознаки особистісно-орієнтованого навчання.

На думку відомого педагога М. М. Савчин, вчитель повинен бути помічником та рівноправним партнером в організації саморозвитку особистості. Тому створюю такі умови, щоб учень міг навчатися самостійно, опановувати вміння та навички роботи з навчальним матеріалом незалежно від учителя. Формування таких якостей школяра досягається через упровадження у шкільну практику інноваційних технологій, а саме інтерактивне навчання. Дидактичні аспекти становлять: формування понять, самостійна робота, контроль і оцінювання. Велику увагу приділяю навчанню дітей понять і створенню системи понять. Пояснюю складні поняття зрозумілою для учнів мовою. Для цього користуюся аналогією, конкретизацією. У викладанні матеріалу використовую інтелектуальні картки, що впорядковують мислення, і допомагають краще зрозуміти часткові й загальні поняття, їх взаємозв’язок.

Процес становлення повноцінного характеру можливий лише за умов високого рівня самостійної життєдіяльності людини. Метод самостійної роботи учнів постійно в центрі моєї уваги.   

Найефективнішим навчання стане тоді, коли учень виявить максимальну активність, а учитель – активніше користуватиметься функцією консультанта та організатора навчального процесу. Тому працюю з такими інформаційно-навчальними платформами, як: генератор створення Хмар слів WordArt; генератор створення ребусів Rebus №1; інтерактивні ігри на платформі LearningApps; QR-коди та Google Classroom, створення карти розуму (інтелектуальної карти) Bubbl.us.

Для того, щоб активізувати розумову діяльність учнів, пробудити їх пізнавальний інтерес, застосовую різні прийоми та методи сучасних технологій навчання при вивченні хімії. Звертаю увагу на проблемно-пошукову діяльність учнів.

З метою підвищення ефективності навчання використовую форми колективної, індивідуальної та самостійної роботи учнів, надаю перевагу розв'язуванню задач логічного, навчального, пошукового характеру.

Працюючи над підвищенням якості знань учнів, використовую додаткові завдання під час розв’язування задач, розв’язування задач різними способами, індивідуальну роботу з розвиваючим навчанням на уроках, творчі задачі, практичні та лабораторні роботи, навчальні та домашні експеременти.                             

На уроці використовую різні інтерактивні методи: «Мозковий штурм», «Мікрофон», «Третій зайвий», «Склади кросворд», «Знайди застосування»,  «Упіймай помилку» і інші. Також гарні результати дають уроки, що проводяться у групах, використовую уроки-подорожі, ігри, уроки з використанням комп’ютерних технологій і інші. Ці методи дозволяють учням вільно висловлювати свою думку, формують у них навички співпраці. За допомогою таких методів легко можна вести діалог між класом у вигляді запитань і відповідей, в яких учні намагатимуться давати оцінку чи пояснення цих запитань. Тобто, за допомогою цих методів вони починають творчо мислити. Найбільш ефективно використовую такі інтерактивні методи.

Метод «Мікрофон»застосовую на етапі актуалізації опорних знань учнів або на етапі закріплення вивченого матеріалу.

Тема «Насичені вуглеводні». Питання до учнів: «Як ви вважаєте, зрозумівши будову молекули метану та його гомологів, алкани є хімічно активні речовини чи ні? Відповідь мотивуйте». Передаючи мікрофон, учні обгрунтовують власну відповідь.

Метод «Мозковий штурм» застосовую на етапі актуалізації опорних знань учнів. Цей метод базується на використанні знань учнів, здобутих на попередньому уроці; він потребує від них короткої, швидкої точної відповіді, передбачає вислуховування ідей без їх обговорення.

Тема «Розчини». Питання до учнів: «З чого складається розчин? Як називається речовина, яка розчиняє інші, яка розчиняється?» «Від яких чинників залежить розчинність?» «Як називаються речовини – солі, які містять воду в кристалічному стані?» «Як називається розчин, у якому при даній температурі речовина більше не може розчинятися?» «Як називається розчин, у якому багато розчинника?»

Метод «Хто зайвий?»

1. K, Mg, Ca, Na.

2. BaO, CaO, MgO, Na2O.

3. NaOH, KOH, Ca(OH)2, Ba(OH)2

Важливим на уроці є створення ситуації успіху, щоб дати змогу кожному учневі розкритися повністю. Для цього необхідно:

1) зняти страх («Це просто», «Це легко», «Не вийшло – нічого страшного, попрацюєш і обов’язково вийде»);

2) надавати приховану допомогу («Я вважаю, що краще б почати з цього…», «Мені здається, що основне тут…»);

3) уміти авансувати особу («У тебе все вийде»);

4) використовувати прийом персональної винятковості («Саме ти…»);

5) зробити педагогічну оцінку результату («Ти це добре зробив», «Ось тепер вийшло чудово»).

На мою думку, такі форми та методи роботи на сьогоднішній день є актуальними для покоління Z.

Робота учителя дуже творча та цікава, і коли я бачу позитивні результати своєї праці, то бажання навчати та творити стає дедалі більшим.

Наприкінці хотілося б згадати слова великого Сократа: «Я не можу навчити всіх усьому, але можу вплинути на мислення моїх учнів». І це того варто.

 

Посилання на відеорезюме:  https://youtu.be/nySRDUTQ4as

Посилання на інтернет-ресурси, де конкурсант представлений:

http://test.teacherjournal.in.ua/index.php/component/search/?searchword=%D0%9C%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B0%20%D0%90%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%BB%D1%96%D1%97%D0%B2%D0%BD%D0%B0&searchphrase=all&Itemid=336

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux