• A-
    A+

МАЖАРА АЛІНА ОЛЕГІВНА

вчитель хімії та біології комунального закладу «Навчально-виховне об'єднання І-ІІІ ступенів «Науковий ліцей» Міської ради міста Кропивницького Кіровоградської області»

Педагогічний стаж: 5 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст.

Освіта: Кіровоградський державний педагогічний університет ім. Володимира Винниченка (2014 р.). 

Самоосвіта: очні курси підвищення кваліфікації вчителів хімії на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»;

тренінг «STEM-освіта: напрям інтеграції предметів природничо-математичного циклу»;

практичний тренінг «Методика використання мультимедійної дошки у навчальному процесі»;

майстер-клас для директорів закладів освіти м. Кропивницького «Розумна дошка»;

участь у семінарі-практикумі для вчителів хімії та біології міста Кропивницького;

участь у профільно-оздоровчому проєкті «Всеукраїнський обмін наукових ідей» (STEMCampSchool).

Педагогічне кредо: «Учитель готується до хорошого уроку все життя. Така духовна й філософська основа професії і технології нашої праці: щоб дати учням іскорку знань, учителю потрібно увібрати ціле море світла» (В. О. Сухомлинський).

Педагогічна ідея

У сучасних умовах особливо актуально організувати освітній процес так, щоб результат виявлявся в розвитку творчих здібностей, стійкого пізнавального інтересу учнів, у формуванні системи життєво важливих, практично затребуваних знань і умінь. Саме тому навчання хімії я здійснюю в рамках компетентнісно-орієнтованого підходу, що дозволяє реалізувати розуміння сутності хімічних процесів, а набуті знання та вміння використовуються в практичній діяльності щодо пояснення явищ у природі і побутіУ педагогічній діяльності реалізую проблему «Мотивація пізнавальної діяльності учнів на уроках хімії шляхом використання компетентнісно-орієнтованих завдань».

Компетентнісно-орієнтовані завдання передбачають одночасне використання одного й того ж навчально-пізнавального матеріалу, що характеризується проблемним, інформаційним, розвивальним чи контролюючим моментами, спонукає до дії, спрямований не на відтворення інформації, а на організацію самостійної пошукової і творчої діяльності учнів. У своїй роботі використовую завдання, що забезпечують інтегрований підхід до вивчення предмета, мають не лише навчальну, а й життєву цінність, ґрунтуються на актуальному (цікавому для учня) матеріалі, містять опис певної ситуації, яка пояснює потребу виконання.

Компетентнісний підхід неможливо здійснювати без використання інноваційних технологій, що сприяє досягненню співробітництва, порозуміння, доброзичливості, формуванню в учнів умінь і навичок у процесі засвоєння знань.

Надаю перевагу інтерактивним технологіям навчання, що забезпечують взаємодію всіх учасників освітнього процесу (рольові ігри, ситуаційні, проблемні завдання). Залежно від мети уроку та форм організації освітньої діяльності учнів застосовую технології кооперативного, колективно-групового навчання, ситуативного моделювання та опрацювання дискусійних питань.

Готуючись до уроку, завжди уявляю себе в ролі учня, аби дібрати ті методи, прийоми та засоби навчання, що мотивують учня до знань, сприяють його успішній діяльності на уроці (диференційовані опорні схеми, тестові завдання, задачі на кмітливість, з помилками в умові, задачі підвищеної складності, а також розгадування ребусів, кросвордів).

У педагогічному арсеналі форм і методів своєї роботи практикую творчий підхід до вивчення будь-якої теми (метод кейсів, демонстрації, пояснення, проблемні ситуації). Учні працюють у парах, групах, створюють та захищають міні-проєкти. Для формування комунікативної компетентності використовую такі методи, як «Мозковий штурм», «Рюкзак знань», «Займи позицію», «Аукціон знань», інтерактивні вправи групового обговорення «Відкритий мікрофон».

Уміння самостійно шукати, аналізувати, інтегрувати, зберігати та передавати інформацію, у свою чергу, розвиває вміння знаходити вирішення нестандартних ситуацій у житті. Застосування комп’ютерної техніки стало особливо ефективним, оскільки дозволяє дуже швидко опрацювати інформацію і представити її у вигляді малюнків, фотознімків, таблиць, схем, діаграм. Тому з перших уроків звертаю особливу увагу на формування інформаційної компетентності. Невід’ємною частиною уроку є використання презентацій, відеофрагментів, творчих лабораторій, спільної дошки онлайн, 3D-симуляцій.

Основний принцип викладання хімії – краще один раз побачити, ніж сто разів почути. Тому систематично на різних етапах уроку використовую інтерактивну дошку. Завдяки анімації, звуковим і динамічним ефектам, навчальний матеріал легко запам'ятовується і засвоюється. Реалізація комп'ютерних програм на уроках дозволяє змоделювати хімічний процес, провести небезпечну реакцію.

Формування особистості та її життєвої компетентності здійснюю шляхом творчого підходу до навчання. Метод проєктів відіграє важливу роль у розвитку ключових компетентностей учня, оскільки потребує самостійного здобуття знань чи застосування набутих у процесі виконання практичних дій.

Уроки із використанням компетентнісно-орієнтованих завдань дають можливість раціонально розподіляти час, розвивають інтерес дитини до предмета, творчі прагнення, креативність.

Посилання на відеорезюме:  https://youtu.be/LG1UDRqIbaU

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux