• A-
    A+

ГАВРИЛЮК ЛЮДМИЛА ВАСИЛІВНА

вчитель хімії Софіївсько-Борщагівського навчально-виховного комплексу «Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області

Педагогічний стаж: 27 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Педагогічне звання: учитель-методист.

Освіта: Київський Національний університет імені Т. Г. Шевченка (1992 р.).

Самоосвіта: курси «Нова українська школа: реалізація компетентнісного підходу за науково-педагогічним проєктом «Інтелект України» (2019 р.);

курси підвищення кваліфікації для вчителів хімії при Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова (2019 р.);

онлайн-курси «Домедична допомога», «Академічна доброчесність» (2019 р.);

організація та проведення районного семінару-практикуму «Експеримент на уроках хімії та в позакласній роботі» (2019 р.);

керівник майстер-класу для вчителів хімії Київської області за темою «Формування ключових компетентностей учнів засобами ужиткового хімічного експерименту» (2019/2020 н.р.).

Педагогічне кредо: «Учитися новому і не стояти на місці».

Педагогічна ідея

Формування ключових компетентностей учнів засобами ужиткового хімічного експерименту

Розум полягає не лише в знанні, 

а й в умінні використовувати знання практично.

Арістотель 

Формування компетентностей учнів, тобто їхньої здатності набувати нових знань та мобілізовувати й застосовувати знання і досвід в навчальних та реальних життєвих ситуаціях – ключова ідея сучасної школи. Освіта із знаннєвої перетворюється в компетентнісну. Світ настільки швидко змінюється, що знання, які є актуальними сьогодні, завтра такими вже не будуть. Тому учні мають розуміти: де і як у подальшому житті вони зможуть використати хімічні знання та досвід дослідницької діяльності і розв’язання проблем хімічного змісту, а також навчитися добувати актуальні знання та розв’язувати різні проблеми самостійно.

Саме ужитковий експеримент викликає неабиякий інтерес до предмету, адже для його виконання потрібні речовини добре відомі школярам із повсякденного життя. Метою такого експерименту є формування наукового світогляду та ключових компетентностей учнів, досвіду безпечного поводження з речовинами в побуті, розуміння значення наукових здобутків хімії для забезпечення добробуту суспільства.

Хімічний експеримент ужиткового характеру має низку переваг порівняно з традиційним. Адже реактиви і матеріали, які стають об’єктами чи інструментами дослідження, є доступними і здебільшого безпечними. Використання засобів побутової хімії, лікарських препаратів, харчових продуктів частково розв’язує проблему дефіциту хімічних реактивів.

Підсумовуючи досвід використання на заняттях хімії ужиткового експерименту, зазначу його основні переваги:

формує низку компетентностей: природничо-наукову, соціальну, громадянську, екологічну, культурну тощо;

слугує засобом набуття: нових хімічних знань; умінь критично мислити, розв’язувати проблеми, висловлювати власну думку, приймати рішення, співпрацювати з іншими; досвіду грамотного і безпечного поводження з речовинами у довкіллі;

сприяє розвитку особистості учня, формує пізнавальні інтереси та здібності, вміння навчатися, дослідницькі навички;

розвиває креативність – здатність творчо розв’язувати практичні завдання хімічного змісту у повсякденному житті, попереджувати явища, що завдають шкоди здоров'ю людини і довкіллю.

Виконуючи ужитковий експеримент на уроках хімії, діти навчаються:

читати маркування на етикетках виробів хімічної, легкої, харчової промисловості;

грамотно використовувати побутові хімікати, дотримуючись правил безпеки;

розпізнавати фальсифікації харчових продуктів, волокон;

досліджувати якість харчових продуктів (води, меду, молочних продуктів тощо);

підбирати засоби для прання та чищення одягу і предметів побуту; виведення плям;

визначати рН харчових продуктів та засобів побутової хімії тощо. Ужитковий хімічний експеримент є дієвим чинником «перенесення» учнів зі світу абстрактних понять в реальну дійсність, оскільки сприяє формуванню не лише експериментальних умінь, а й стійких переконань у значущості хімічних знань для людини будь-якої професії. Адже кожному з нас упродовж життя доводиться використовувати різноманітні речовини у реальних ситуаціях. Посилення практичної спрямованості навчання учнів хімії дозволяє змінити їхнє ставлення до хімії як до науки.

Сьогодні активне використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі є невід'ємним складником освітньої галузі та дієвим засобом надання рівного доступу усім школярам до якісної освіти. Тому заняття хімії й самостійну навчальну діяльність учнів організовую з використанням цифрових технологій та інструментів. Технології змішаного навчання дозволяють поєднати класно-урочну систему та онлайн-навчання. Для цього створила освітній простір у Google Classroom – безкоштовному хмарному сервісі, де маю можливість легко та швидко створювати завдання для учнів та перевіряти їх виконання. Усі завдання та роботи учнів при цьому автоматично систематизуються в структуру папок і документів на Google Диску.

Завдання створюю у сервісах Web 2.0 для підтримки освітніх процесів у навчальних закладах. Використовую:

конструктор LearningApps – призначений для розроблення та зберігання інтерактивних завдань в ігровій формі, що сприяє формуванню пізнавального інтересу учнів;

Tagul – веб-сервіс для створення хмар слів із різних текстів. Це дозволяє перетворити навчальний текст в головоломку, повторити основні поняття теми, що вивчається тощо;

Padlet або white board fox – віртуальну дошку для спільної роботи з учнями, які навчаються дистанційно;

Cross – генератор кросвордів, який дозволяє швидко створювати кросворди за списком слів;

Rebus1 – україномовний генератор ребусів за ключовим словом чи фразою;

Master-test – програму для створення онлайн-тестів.

Сучасний учитель, аби бути цікавим своїм учням, має постійно навчатися і набувати нового досвіду – тому намагаюся йти в ногу з часом. Ґаджети, якими віртуозно володіють учні, намагаюся використовувати як засоби для ефективної роботи з інформацією та інструменти навчання на уроках.

Маю такі друковані роботи за останні 5 років (раніше друкувалася під прізвищем Барановська):

1. Гуршал І.Й., Сич Т.П., Барановська Л.В. Матеріали до уроків хімії. 7 клас. Бібліотека «Шкільного світу». Упорядник Л.В. Степанова. 2014, 96 с.

2.Барановська Л.В. Домашній експеримент з хімії. Бібліотека «Шкільного світу». Упорядник І. Філоненко. 2014, с. 35-47

3. Росочинська А.І., Сич Т.П., Гаврилюк Л.В. Розрахункові задачі ужиткового змісту. Хімія. Шкільний світ. 2016. № 4 (784), с. 21-39

4. Деленко О.Л., Деленко С.П., Гаврилюк Л.В. Хімія. Уроки 8 клас. Бібліотека «Шкільного світу». Упорядник С. Агапшук. 2016, 216 с.

5. Гаврилюк Л.В. Домашній хімічний експеримент. 2018 р. Хімія. Шкільний світ. № 4 (808) с.26.

6. Сальська Л.П., Росочинська А.І., Гаврилюк Л.В. Задачі ужиткового змісту. Хімія 7-8 клас. Упорядник Л. Степанова, С. Дмитренко. Київ «Видавничий дім «Перше вересня», Бібліотека «Шкільного світу». 2018, 256 с.

7. Гаврилюк Л.В. Перевірка знань. 2020 р. Хімія. Шкільний світ. № 1 (829) с. 50.

У своїй книзі «Найкращий клас у світі: як створити освітню систему ХХІ століття» Андреас Шлейхер писав так: «Сьогодні школи мають готувати учнів до безпрецедентно швидких змін, до професій, яких іще не існує, до розв’язання соціальних проблем, яких ми ще не можемо уявити, і до використання технологій, яких ще не винайшли».

Освіта глобалізується. Учитель має навчитися адаптуватися до змін і готувати себе до викликів часу. Тому, «навчаючи, учуся»: оволодіваю сучасні технології навчання, реалізовую принципи демократичної освіти та педагогіки партнерства, навчаю своїх учнів життю. Адже від нас, учителів, часто залежить майбутнє наших учнів, а від наших учнів – майбутнє України.

Посилання на відеорезюме:

https://www.youtube.com/watch?v=XVO6YR7pNC8&feature=youtu.be 

Посилання на інтернет-ресурси, де конкурсант представлений:

https://vseosvita.ua/user/id5363

https://bloghavriluk.blogspot.com/

https://wordart.com/my-word-art

https://learningapps.org/myapps.php

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux