ДАВИДОВИЧ ОЛЕСЯ РАНАСІВНА
ассистент вчителя Денишівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені В. Г. Бондарчука Житомирського району Житомирської області
Педагогічний стаж: 9 років
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст
Освіта: Житомирський державний університет імені Івана Франка, 2009
Педагогічне кредо: «Віддай людині крихітку себе. За це душа поповнюється світлом» (Л. Костенко).
Педагогічна ідея
Впровадження елементів STEM-освіти на уроках хімії
Стрімкий розвиток технологій веде до того, що незабаром самими перспективними та сучасними фахівцями у світі стануть програмісти, інженери, ІТ-фахівці: наномедики, ІТ-генетики, біотехнологи, інженери 3D дреку, сіті-фермери, проєктувальники роботів, інженери з кліматології, аудитори екосистем та інші.
Наш світ – це система взаємопов’язаних елементів. І саме STEM-освіта дозволяє зробити навчання більш цікавим та підготувати дитину до реального життя. Володіючи лише великим обсягом інформації, дитина не зможе стати успішною в сучасному світі. Google все одно знатиме більше. Головною вимогою сучасної освіти є вміння критично мислити, оцінювати ситуацію, поєднувати та систематизувати знання з різних предметів, аналізувати та застосовувати їх на практиці.
STEM-освіта спрямовує увагу на природничо-математичний компонент навчання, інноваційні технології, активно розвиває творчу складову та критичне мислення дитини. Комплексна інтеграція в системі освіти забезпечить у майбутньому розвиток всебічно розвиненої особистості.
Дитину потрібно навчити розуміти, як влаштований цей світ, через знання природничих наук, технологій, математики та інженерії, щоб з цим розумінням підходити до вирішення задач.
STEM-освіта – це не тільки процес отримання знань з природничо-математичних дисциплін. А ще й особливий метод викладання, оснований на простоті й доступності, візуалізації предметів та розвитку творчого мислення. Учень нового покоління – це всебічно розвинена особистість, з критичним мисленням, готова до експериментів, постійного навчання та зміни професійної діяльності. Попит на STEM-професії зростає і ми, вчителі, маємо навчити цього наших дітей.
Мені подобається принцип STEM-освіти – від практики до теорії, саме таке навчання дає найбільший результат. Результативними є задачі прикладного змісту, які включають в себе знання з хімії, біології, фізики та математики. Хімія – наука, яка вимагає точних знань. Потрібно вміти складати формули та писати рівняння реакцій. За допомогою комп’ютерних технологій можна максимально унаочнити та систематизувати матеріал. Малюнки, відеоролики та схеми допомагають краще запам’ятати інформацію.
У своїй роботі використовую такі технології: ІКТ (хмари тегів, відео 3D-формату, вправи сервісу Learningapps, онлайн-тестування); задачі прикладного змісту, які включають в себе знання з математики, біології, фізики та хімії; хімічні експерименти, як реальні так і віртуальні; проєктні технології.
Прийоми навчання: інтерактивні (дискусія, коло ідей, мозковий штурм); логічні.
Методи: самостійна робота (випереджаючі завдання); пояснювально-ілюстративний (лекція, бесіда, демонстрація); пошуковий (проблемні питання); дослідницький.
Форми роботи: групова; фронтальна; індивідуальна.
Змішані методики – перевернутий клас та ротація за станцією.
Посилання на відеорезюме: https://www.youtube.com/watch?v=z2fBbGU5paE&feature=youtu.be