• A-
    A+

ВОРОНА АННА СЕРГІЇВНА

вчитель історії, правознавства, громадянської освіти та основ здоров’я Смілянського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І ступеня – гімназія імені В.Т. Сенатора» Смілянської міської ради Черкаської області 

Педагогічний стаж: 9 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст другої категорії. 

Освіта: Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького (2011 р.).

Самоосвіта: 

курси підвищення кваліфікації: історія, правознавство (2018 р.); основи здоров’я (2018 р.);

«Інтерактивні технології в освіті» (На Урок) (2018 р.);

семінар-тренінг «Формування соціальної і здоров’язбережувальної компетентності учнів» (2018 р.);

тренінг «Формування здорового способу життя і профілактика ВІЛ-СНІДу» (2018 р.);

«STORYTELLING – технологія неформального навчання» (Всеосвіта) (2018 р.);

«Я – STEM-вчитель: як бути в тренді освіти» (На Урок) (2018 р.);

семінар-тренінг «Критичне мислення для освітян» (2018 р.);

семінар-практикум «Здоров’я – вибір кожного» (2019 р.);

тренінги на платформі «Уміти» (2020 р.).

Педагогічне кредо: «Найважливіше у педагогічній діяльності – це гармонія у стосунках з учнями, їх батьками та колегами, постійний творчий пошук і самовдосконалення». 

Педагогічна ідея

Процес навчання – це напружена розумова робота, яка передбачає участь здобувачів освіти у цьому процесі. На вчителя покладається велика відповідальність за розвиток у процесі навчання, тому тільки пояснення матеріалу та демонстраційний матеріал не дадуть стійких знань. Якості знань можна досягти за допомогою активного та інтерактивного навчання. Видатний зарубіжний педагог К. Роджерс зазначив: «Не так важливо вчити дітей, потрібно створити ситуацію, в якій дитина просто не може не вчитися і робить це із задоволенням».

Такою навчальною ситуацією є гра. Правильно сконструйована педагогічна гра, більше ніж будь-яка діяльність, дозволяє розвивати самостійність дитини, враховуючи її вікові особливості, сприяє підвищенню зацікавленості до предмета і полегшує засвоєння складних теоретичних понять. 

Саме тому, методичним питанням, над яким я працюю на уроках історії, правознавства та громадянської освіти є: «Забезпечення компетентнісного підходу в освітньому процесі шляхом застосування ігрових форм і методів роботи».

У результаті оптимального використання в освітньому процесі інтерактивного методу «Гра» змінюються позиції вчителя й здобувачів освіти. Із носія готових знань учитель перетворюється в організатора пізнавальної діяльності учнів, які стають рівноправними суб’єктами в навчанні. Водночас створюється та реалізується модель творчої особистості, яка не лише володіє навичками спілкування, розуміє історичний процес і правові явища, а й вміє самостійно працювати над розвитком власного інтелекту, культури й моралі, виявляє свій творчий потенціал.

На уроках історії і правознавства та в позакласній роботі для реалізації означеного питання використовую: ігри для згуртування колективу («З вуст в уста», «Картина, що оживає», «Історична абетка»), ігри для активізації учнів та мотивації їх до навчання («Реставратор», «Хронолітак», кросворди, ребуси, QR-коди, «Живі портрети»), ігри для розвитку самостійності суджень (дебати та імітаційні ігри, такі як «Вибори – Мережа 18»), ігри для розвитку лідерських якостей («Відгадай героя», тестові вправи платформи Кахут), ігри для формування практичних навичок («Знайди помилку», «Німа карта») та ігри для підвищення пізнавальної діяльності («Історичний автобус», «Історичне лото та історичні шахи»).

На уроках історії я використовую ігри в залежності від їх ефективної реалізації навчальної мети: для вивчення нового матеріалу; закріплення; перевірки знань; узагальнюючі ігри; релаксаційні ігри-паузи.

Уроки, на яких діти засвоюють фактичний матеріал, насичені датами, термінами, іменами. Я застосовую тренувальні ігри: «Знайди помилку», «Історичний ланцюг», «Бліц-опитування», кросворди, кросдати, головоломки, анаграми, букваринти, ребуси, криптограми, лабіринти, що зумовлено завданнями на відтворення та часткове перетворення фактичного матеріалу.

Плануючи освітній процес, я розподіляю навчальні ігри за джерелами пізнання: ігри на основі усного викладу матеріалу, роботи з наочністю, практичної роботи здобувачів освіти, а також за кількістю учасників: групові, індивідуальні, парні, масові. Ігрові методи на уроках суспільних дисциплін та в позакласній роботі впроваджуються за допомогою технологій особистісно-орієнтованого та колективно-групового навчання, технології критичного мислення та ситуативного моделювання, бріколажу та елементів гейміфікації.

Гра, як методичний прийом, унікальна за своєю сутністю, має потужний навчальний, розвивальний та виховний потенціал, який дає змогу перевести її з виключно розважальної площини в освітню. Ефективне використання методу «Гра» на уроках історії, правознавства та громадянської освіти сприяє залученню до роботи на уроці практично всіх учнів та виробленню в них соціально важливих навичок роботи в колективі, взаємодії, дискусії, обговоренні. Здобувачі освіти перебувають у постійному пошуку. Вони отримують відповіді на запитання, знаходять нову інформацію для розв’язання проблеми, розмірковують разом над варіантами й способами виконання завдання. Це розвиває навички співпраці й ухвалення спільних рішень, ведення дискусії й формулювання аргументованих суджень, обґрунтованих висновків,  підвищує рівень опанування аналізом, синтезом, узагальненням і абстрагуванням.

Посилання на відеорезюме:

https://www.youtube.com/watch?v=NkyKpJl95L8&t=2s

Посилання на інтернет-ресурси, де конкурсант представлений:

https://vseosvita.ua/user/id115774

https://create.kahoot.it/kahoots/my-kahoots

https://www.facebook.com/profile.php?id=100010666486458

https://naurok.com.ua/profile/268377

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux