• A-
    A+

МУЗИЧКА МИХАЙЛО МИРОНОВИЧ

вчитель історії та суспільствознавчих дисциплін Бережанської школи-гімназії ім. Б. Лепкого Бережанської міської ради Тернопільської області

Педагогічний стаж: 6 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст першої категорії.

Освіта: Прикарпатський національний університет ім. В. Стефаника (2014 р.).

Самоосвіта: стажування у Празі в рамках проєкту «Метод усної історії при вивченні новітньої історії в сучасній школі» (Асоціація з міжнародних питань при підтримці МЗС ЧР);

стажування в Музеї Другої світової війни у м. Гданськ на тему «Музей – це не лише експозиція»;

курси підвищення кваліфікації вчителів історії та суспільствознавчих дисциплін на базі ТОКІППО.

Педагогічне кредо: «Лише той учитель, хто живе так, як навчає» (Г. Сковорода).

Педагогічна ідея

Зміст педагогічної ідеї полягає у використанні можливостей міського історичного простору як середовища формування історичних компетентностей учнів. Містобудування і архітектура як джерело локальної історії.

У рамках реалізації педагогічної ідеї доцільним вважаю використання наступних технологій:

технологія інтенсифікації навчання на основі опорних схем і знакових моделей;

технологія колективного способу навчання;

технологія групової діяльності;

технологія сугестивного навчання;

технологія розвитку критичного мислення;

технологія навчання як дослідження.

Технологія працює через методику. Метод як шлях досягнення результату є визначальним у різному вигляді.

«Мозковий штурм» – це ефективний і добре відомий інтерактивний метод колективного обговорення. Він спонукає учнів розвивати уяву і творчість, відверто висловлювати думки, знаходити кілька рішень конкретної проблеми.

Наприклад, у класі можна повісити плакат: «Кажіть усе, що спадає вам на думку, не обговорюйте й не критикуйте висловлювань інших», «Можна повторювати ідеї запропоновані будь-ким», «Розширюйте запропоновані ідеї».

Вирішення проблем. Вирішення дилем (тобто суперечливих запитань) можна розв’язувати, застосувавши метод «вирішення проблем у декілька етапів»: 1) аналіз проблеми – Що трапилось? Чому? Хто учасники ситуацій, пов’язаних із проблемою? Хто може бути зацікавлений у її вирішенні? Якої інформації мені бракує, і де її можна отримати? 2) пошук шляху вирішення проблеми; 3) вибір способу вирішення.

Дискусія. Дає чудову нагоду виявити різні позиції щодо певної проблеми або стосовно спірного питання.

Кейс-метод. Одним із методів роботи на уроках є аналіз ситуацій, випадку з життя.

Симуляційні ігри (симуляції). Це створені вчителем ситуації, під час яких учні у спрощеному вигляді копіюють процеси, що відбуваються у справжньому суспільному, економічному і політичному житті. Отже, симуляції є «мініатюрною» версією реальності.

Розігрування ситуації за ролями. Метою розігрування конкретної життєвої ситуації за ролями є визначення учнями власного ставлення до неї, набуття ними досвіду шляхом гри, подальший розвиток уяви й навичок критичного мислення, сприяння висловлювання суджень та думок, виховання здатності находити і розглядати альтернативні можливості дій, співчувати іншим.

Метод «мікрофон» дає змогу кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію.

Прийоми роботи: «Щоденник подвійних нотаток», «Фішбоун», «Інсерт» (вклейок), «Турнір» (мандрівна крейда), «Історичний літачок», «Гронування», «Спільності кіл», «Шапка питань», «Дата, герой, подія», «Так, ні!», «Історична змійка», «Чиста дошка, брудна дошка», «Історичний батл» (три етапи), «Історична вежа» (дати на спеціальних паличках), «Історичне інтерв’ю», «Дух епохи» (за допомогою фото чи плакатів), «Історичний інстаграм», «Реставрація», «Історична скриня», «Балакучий предмет з минулого».

Використання зазначених методів та прийомів роботи актуальне при вивченні нового матеріалу, систематизації й узагальненні вже засвоєного. Прийоми і методи, спрямовані, в першу чергу, на формування молодих громадян-патріотів, із розвиненим критичним мисленням, свідомих у любові до України й свого рідного міста, збереженні його багатої історичної спадщини.

Посилання на відеорезюме:

https://youtu.be/lW03aX0EYBo 

Посилання на інтернет-ресурси, де конкурсант представлений:

https://poglyad.te.ua/rehiony/strongyak-u-berezhanah-ryatuyut-stari-dveri-ta-vchatsya-lyubyty-svoye-mistostrong.html?fbclid=IwAR1YUVcR63aldr2g1LZhp2Hxkx__kmP9NMuIc3TVf8QoRsaGFCK5rDb515Q

https://terminovo.te.ua/news/17174/?fbclid=IwAR3ScGC4WwCBRscrUJhPSMaixcTPTyLC0Tp6DwxrLi3782Irm10t2b4mGjM

https://www.youtube.com/watch?v=ICaAuXojiOI&fbclid=IwAR0Q7vGySVPy2VKrh0WWBaV5GkOgYpfnQu765dYdBaPeUunv3pgOS3KDebU

https://www.youtube.com/watch?v=aaKggpSsxt8

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux