• A-
    A+

ХОЛОДНЯК АННА КОСТЯНТИНІВНА

вчитель історії Кременчуцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів№ 12 Кременчуцької міської ради Полтавської області

Педагогічний стаж: 16 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст першої категорії.

Освіта: Полтавський державний педагогічний університет імені В. Г. Короленка (2007 р.) 

Самоосвіта: 

участь у міжнародному міждисциплінарному науковому симпозіумі «Епоха Голодомору у мовній та концептуальній картинах світу», тема доповіді «Викладання в середній школі теми Голодомору», м. Київ (2020 р.);

курси підвищення кваліфікації при Полтавському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського (2019 р.);

курси підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників в міжнародній методлабораторії для освітян «Verba Magistri» при підтримці Українського науково-дослідного та освітнього центру вивчення Голодомору (HREC in Ukraine) у співпраці з Міністерством освіти і науки України, м. Чорноморськ (2019 р.);

ІІ міжнародна науково-практичній конференції «Модернізація змісту освіти в контексті полікультурного середовища» (тема доповіді «Інноваційні методи реалізації полікультурного виміру історичної освіти»), м. Кременчук (2019 р.);

підвищення кваліфікації з програми професійного розвитку Регіональної (не)конференції EdCamp Poltava-2019;

тренінг із використання Вікіпедії та сестринських проєктів у навчальному процесі, м. Кременчук (2019 р.);

лауреат ІІ міжнародного конкурсу наукових і мистецьких робіт імені Володимира Маняка та Лідії Коваленко, методична розробка «Голодомор 1932–1933 рр. Інтерактивна карта Полтавщини», м. Київ (2018 р.);

конкурс шкільних проєктів усної історії «Повсякденне життя в СРСР у період 1980-1991 рр.», проєкти «Крізь призму історії» та «Життя і праця в Афганістані у 1985-1986 рр.», м. Полтава (2018 та 2019 рр);

конкурс на кращу методичну розробку уроку з курсу «Вступ до історії. 5 клас», науково-методичний журнал «Історія і суспільствознавство в школах України», урок «Україна незалежна», м. Київ (2018 р.);

І міжнародна науково-практична конференція «Модернізація змісту освіти в контексті полікультурного середовища» (тема доповіді «Полікультурне виховання учнів засобами позакласної роботи»), м. Кременчук (2017 р.).

Педагогічне кредо: «Віддай людині крихітку себе. За це душа поповнюється світлом. (Ліна Костенко).

Педагогічна ідея

Гра на уроках історії як сучасний освітній пазл

Нова українська школа потребує переосмислення ролі педагога та актуалізує потребу пошуку шляхів підвищення ефективності освітнього процесу. Елементи гри дозволяють створити оптимальне, комфортне середовище, а також сприяють активності учнів.

Навчання через гру на уроках історії є сучасним освітнім пазлом, який в інтеграції з іншими методами та формами роботи сприяє формуванню ключових та предметних компетентностей учнів і дає змогу розвивати навички ХХІ століття, а саме: творчість, критичне мислення, комунікацію та навички співробітництва. Саме ці вміння є актуальними сьогодні та будуть необхідними в майбутньому.

У грі немає традиційного розподілу ролей «учень – учитель», натомість її процес дає змогу водночас навчатися й навчати всіх її учасників. Навчання на основі гри мотивує учнів тривалий час виконувати завдання, стимулює їх до активної взаємодії, розвиває емпатію та вміння співпрацювати. Дидактична гра дозволяє розвивати як самостійність, так і навички співпраці учнів на уроках історії.

Застосування ігрових форм можливе як на етапі актуалізації навчальної діяльності учнів, так і при опрацюванні нового навчального матеріалу, систематизації, узагальненні вивченого на уроці.

Освітня гра повинна включати в себе такі обов'язкові компоненти: ігровий сюжет, проблемна ситуація, творчі завдання, ігрові дії, правила, результат і оснащення.

Якщо простежити еволюцію гри, то можна спостерігати її шлях від простих форм (ігри-вправи, змагання) до творчих ігор, тобто інтеграцію творчості і гри. Дуже популярні зараз (а я вважаю і ефективними) ділові ігри.

Ігри-вправи є елементами підготовчого, основного та завершального етапів уроку, а також домашнього завдання та позакласних занять. Застосування цього методу сприяє активізації певних психічних процесів, закріпленню знань, перевірці їх якості, набуттю навичок. Під час освітньої діяльності використовую такі графічні ігрові вправи, як: ребуси, кросворди, криптограми, анаграми.

На різних етапах уроку використовую інтерактивний модуль LearningApps, що дає можливість розвивати в учнів високу пізнавальну активність, творчий потенціал, сприяє мотивації навчання та розвитку навичок самостійної роботи через ігрові вправи «Доба Відродження» (8 клас), «Писемні пам’ятки України-Русі» (7 клас) та інші.

Онлайн-сервіс Kahoot допомагає використовувати інтерактивні навчальні ігрові вправи для різних вікових груп. Мною створені ігрові вікторини-тести з тем «Великі географічні відкриття» (8 клас), «Київська держава наприкінці Х – першої половини ХІ століття» (7 клас), «Українські землі у складі Російської імперії наприкінці XVIII – у першій половині XIX ст.» (9 клас) та інші.

Участь в іграх, створених за допомогою сервісів Kahoot та LearningApps, сприяє комунікації та співпраці в колективі, підвищує рівень обізнаності в інформаційно-комунікаційних технологіях, розвиває критичне мислення.

На етапі систематизації та узагальнення вивченого на уроці практикую використання ігрового прийому шестикутникового навчання. Це своєрідна логічна задача, яка заключається в тому, що учні мають скласти пазл з підготовлених шестикутників, у яких розміщені ключові дати, терміни, персоналії, події, фотозображення з теми. Шестикутники слід розмістити таким чином, щоб між гранями був логічний зв’язок.

На уроках узагальнення використовую інтерактивну гру-квест з сюжетною лінією, ceнс якої полягає в поетапному вирішенні різних головоломок і логічних завдань. Цей тип навчальної гри можна використовувати для учнів 5-11-х класів.

Для уроків узагальнення також використовую настільні історичні ігри, які дають можливість учням у невимушеному форматі сприймати важливу для них інформацію. При створені настільної історичної гри для уроків узагальнення використовую таксономію Блума, у якій присутня ієрархія таких розумових процесів, як: запам’ятовування, розуміння, застосування, аналіз, синтез  та оцінювання. Для учнів 6 класу створено історичну настільну гру з теми «Давньогрецька релігія та міфологія».

Рольові ігри. Для старших класів успішно використовую рольові ігри, за допомогою яких учні вчаться аналізувати подію з творчої, реалістичної та критичної точки зору. Подібні ігри розвивають креативність та критичне мислення, а також емпатію та вміння вести дискусію. Під час розігрування ролей вивчаються різноманітні факти, враховуються різні точки зору.

У процесі своєї педагогічної діяльності використовую симбіоз інтеракції та інформаційно-комунікаційних технологій, організовую роботу в командах, використовую й розробляю разом з учнями ментальні карти, застосовую новітні методики (хмара слів, QR-коди), що дають можливість розвивати в учнів високу пізнавальну активність, креативність, сприяють мотивації навчання та розвитку навичок самостійної роботи.

Особливості ігрових технологій навчання полягають у тому, що в їх основі закладено спонукання до практичної та розумової діяльності, без якої немає руху вперед в оволодіванні знаннями.

Отже, цікаві ігрові прийоми сприяють підвищенню інтересу до історії, свідомому засвоєнню навчального матеріалу, стимулюють активність учнів, формують навички самостійної роботи та кооперації, уміння раціонально й творчо виконувати завдання.

Посилання на відеорезюме:

https://www.youtube.com/watch?v=L1j51eVoJmM&feature=youtu.be

Посилання на Інтернет-ресурси, де конкурсант представлений:

https://holodnyak-anna.at.ua/ - персональний сайт учителя історії;

https://sites.google.com/site/klaskerivnuk/ - персональний сайт класного керівника;

https://sites.google.com/site/teacherhistory201912/ - сайт творчої групи учителів історії м. Кременчука 2019-2020 н.р.

Електронний режим доступу до розробки уроку 5 класу «Незалежна Україна» з графічними іграми: https://holodnyak-anna.at.ua/index/ukrajina_nezalezhna_5_kl/0-99

Електронний режим доступу до матеріалів https://holodnyak-anna.at.ua/index/interaktivni_pravi/0-73 .

Електронний режим доступу до матеріалів https://holodnyak-anna.at.ua/index/kahoot/0-101.

Електронний режим доступу до матеріалів розробки ігрових вправ для 5, 6, 8, 10 класів https://holodnyak-anna.at.ua/index/shestikutniki_rassela/0-100.

Електронний режим доступу до матеріалів: https://u.to/oAyXFw.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux