• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

ІЩЕНКО СЕРГІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ

вчитель історії та правознавства Черняхівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Черняхівського району Житомирської області 

Педагогічний стаж: 13 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.  

Освіта: 

Житомирський державний університет ім. І. Я. Франка, спеціальність «Педагогіка і методика середньої освіти. Історія, українська мова та література» (2005 р.);

Житомирський державний університет ім. І. Я. Франка, спеціальність «Педагогіка і методика середньої освіти. Історія» (2007 р.);

Національний авіаційний університет, спеціальність «Правознавство» (2017 р.).

Самоосвіта: 

заходи українського громадського проєкту масових відкритих онлайн-курсів «Prometheus» та Дистанційної Академії видавничої групи «Основа»;

семінари-наради Обласного центру дитячої та юнацької творчості в м. Житомирі.

Педагогічне кредо: «Потрібно прагнути не бути кращим за інших, потрібно прагнути завтра бути кращим за себе сьогодні»

Педагогічна ідея 

Моя робота – улюблений спосіб пізнання, творчості, спілкування, самовдосконалення. Мої учні – мої однодумці, які довірили мені частку своєї долі. Усім цим мені потрібно розпорядитися мудро й точно. А для цього потрібно наполегливо працювати над собою, самовдосконалюватися та йти до поставленої мети, відкривати нові горизонти педагогічної науки.

Використання інформаційних технологій в сфері підготовки школярів до майбутнього навчання в університетах та оволодіння професійними навичками своєї майбутньої діяльності досі вважаються інноваційними, здатними істотно змінити і оптимізувати освітній процес у сучасній українській школі. Тому для дослідження я обрав науково-методичну тему «Освітній геокешинг – сучасна педагогічна технологія навчання учнів».

Геокешинг виник як туристична гра з використанням супутникових навігаційних систем. У ході освітнього геокешинга учні освоюють супутникові навігаційні системи (GPS), досліджують території, знайомляться з пам’ятками, виконують творчі завдання. Геокешинг передбачає пошукову та дослідницьку діяльність. Точками освітнього геокешинга можуть бути місця зростання рідкісних видів рослин, геологічні пам’ятки, пам’ятники культури, історичні місця та ін. Створення та пошук «віртуальних» і реальних схованок перетворюються в активний пізнавальний процес, який наповнює навчання новим практичним значенням. Упровадження даної технології допомагає розширити межі освітнього простору і вивести його за рамки звичайної аудиторії чи класу.

Можна використовувати такі варіанти організації геокешинга.

1) При вивченні тем з курсу «Історія рідного краю» мною розроблена гра, в якій замість закладки схованок і подальшого їх знаходження, використовується маршрут проходження за заздалегідь заданими точками.

2) У місті пропоную використовувати «віртуальні схованки». Це означає, що в точці, зазначеній за приладом, команда повинна буде помітити певний об'єкт і відповісти на питання, пов'язане з цим об'єктом. Оскільки для міст існують доволі докладні супутникові фото-карти, то організатор може розставити крапки, не виходячи в місто, а використовуючи мережеві технології та віртуальні карти. Точки також можуть бути розставлені в хаотичному порядку. В такому випадку, команда сама обирає послідовність їх проходження. Часто виграє команда, яка краще зорієнтується на місцевості і розробить найбільш раціональний маршрут. Даний варіант активно використовую при опрацюванні тем, пов’язаних з культурою України, наприклад, в 9 класі, вивчаючи тему «Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст.», діти знайомляться з архітектурними пам’ятками міста Києва. 

3) Лінійні маршрути. Команді дається лінійна послідовність пунктів, які потрібно буде знайти та відвідати. Супровідні завдання до кожного з етапів проходження можуть бути різноплановими: довідкове бюро, фотофіксація, проведення міні екскурсії та ін. Даний варіант можна використати при вивченні розділу «Початок української революції» в 10 класі, знайомлячись з пам’ятними місцями міста Житомира, пов’язаними з даними подіями та діяльністю УЦР.

4) Все ж, досліджуючи різноманітні варіанти геокешинга, я зосередився на віртуальному його різновиді. Використовуючи програму Google Earth, сервіси Google Maps, Gmail, цікаву географічну, історичну або краєзнавчу інформацію, можна створювати свої унікальні «схованки», наносити маршрути на карту в режимі Online. На завершальному етапі гри при використанні віртуального геокешингу команди готують презентації PowerPoint, в яких розповідають про свої уявні подорожі. Даний варіант можна використовувати на більшості уроків історії, особливо при вивченні тем, що потребують формування просторової компетентності учнів: «Історія України в пам’ятках» 5 кл., «Цивілізації Дворіччя», «Греко-перські війни», «Утворення імперії О. Македонського» 6 кл., «Русь-Україна за князювання Святослава Ігоревича» 7 кл., «Національно-визвольна війна під проводом Б. Хмельницького» 8 кл., «Україна в роки Першої світової війни» 10 кл., «Держави Азії, Африки та Латинської Америки: вибір шляхів розвитку» 11 кл. тощо.

Освітній геокешинг – це дійсно потужний інструмент, що дозволяє підняти на якісно новий рівень і наповнити новим практичним змістом організацію проєктної діяльності вихованців. Дана технологія дозволяє зробити процес навчання дійсно актуальним, особистісно значущим, цікавим і творчим та в певній мірі азартним. Діти по-новому споглядають вже знайому їм місцевість і з подивом приходять до розуміння того, наскільки цікаве і самобутнє їх рідне місто або селище, роблять висновок, що справжні скарби знаходяться зовсім поруч і оточують їх всюди, а своєю батьківщиною вони по праву можуть пишатися.

Ну і стосовно себе.

Прагну навчитись розуміти сучасну молодь і намагаюсь бути їй другом. Кожне наступне покоління так різко відрізняється від попереднього, що це все важче робити.

З віком та у зв’язку з освітніми реформами все менше встигаєш і все менше часу залишається на себе та свої вподобання. У житті я мав багато захоплень, однак кожне з них відповідало певній життєвій історії, випадку, моменту, тому наразі хочеться чогось постійного і довготривалого.

Пишу вірші та прозу, хоча і не вважаю себе письменником; відвідую тренування з волейболу, аби всі шкільні негаразди залишити там же – в спортивному залі, та і підтримувати власну фізичну форму теж не завадить; час від часу можу завітати на фестиваль рок-музики, але музичних вподобань не маю, адже мені так до вподоби відкривати для себе незнайомі гурти та нові композиції; займався фотомистецтвом і маю надію, що колись повернусь до цього виду творчості; в періоди емоційної розрядки в нагоді стає паперове моделювання на історичну тематику, зокрема епохи Середньовіччя; в майбутньому хочу відкрити для себе весь світ в плані подорожей (саме це бажання вплинуло на вибір науково-методичної теми, яку я намагаюсь втілити в навчально-виховному процесі), наразі я поступово йду до цього через посткросінг (обмін листівками), філателію та нумізматику. Я, навіть, вмію вишивати хрестиком і бісером та доволі непогано готую  – родинні традиції, проте це виключно для себе і не на загал.

Що в моєму житті постійного, то це наукова робота пов’язана з участю в турнірах юних правознавців, істориків, філософів та релігієзнавців, а також дослідження в царині Малої академії наук. Мабуть саме ці види діяльності та бажання індивідуально попрацювати з дітьми в яких я бачу особливий потенціал та потяг до знань найбільше подобаються мені в обраній професії та дають можливість утвердитись і самореалізуватись в ролі вчителя, педагога, наставника, друга. Отож, не можна зупинятись в самоосвіті та вдосконаленні себе, проте варто знайти момент і зупинитись в пошуках самого себе.

Посилання на відеорезюме: 

https://www.youtube.com/watch?v=ydZdewVCizg

Посилання на інтернет-ресурси, де конкурсант представлений: 

https://www.facebook.com/chernjakhiv.rayvo

https://www.facebook.com/groups/138994790100764/

http://cherniakhiv-school.edukit.zt.ua

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux