• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

ДУБАСОВА ГАННА СЕРГІЇВНА

вчитель історії та правознавства Запорізької гімназії № 45 Запорізької міської ради Запорізької області 

Педагогічний стаж: 15 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Педагогічне звання: учитель-методист

Освіта: Запорізький національний університет (2004 р. − історичний факультет; 2008 р. − юридичний факультет).

Самоосвіта: 

VІІ міська виставка педагогічних технологій «Реалізація мета предметного підходу в діяльності кафедри суспільно-історичних дисциплін гімназії як чинник розвитку дослідницьких вмінь на уроках історії в умовах реалізації Держстандарту», ІІІ місце, (2016 р.);

ІІ міжнародна науково-практична конференція «Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення і перспективи». Презентація досвіду використання інноваційних технологій на уроках історії (2016 р.);

VІІ міська виставка педагогічних технологій «Клуб «Феміда» - школа дебатів та творча лабораторія самовираження гімназистів» (2016 р.);

обласна педагогічна виставка «Освіта Запорізького краю» номінація «Управління і науково-методичний супровід інноваційного розвитку сучасних закладів освіти», ІІІ місце (2017 р.);

міська конференція учнівського самоврядування «Запоріжжя ІІІ тисячоліття», майстер-клас (2017 р.);

обласний тренінг «З Україною в серці», проведення студії « Молодіжна наука у сфері національно-патріотичного виховання» (2017 р.);

обласний семінар практикум «Технологія дебатів як засіб розвитку критичного мислення на уроках історії», майстер-клас (2017 р.);

ІІІ міський форум соціальних ініціатив – 2018, керівник проєкту «Військові капелани в умовах російської збройної агресії на Сході України»;

проведення тренінгів «Медіаграмотність на уроках суспільствознавчих дисциплін» для слухачів ЗОІППО (2018 р.);

участь в обласній дебатній школі «Запорізька молодь дебатує» (2018 р.);

районна конференція лідерів учнівського самоврядування, проведення майстер-класу «Дебати. Їх роль у житті людини» (2019 р.);

організація і проведення обласного дебатного турніру «Запорізька молодь дебатує» (2019 р.);

обласний дебатний турнір «Запорізька молодь дебатує – 2019», І місце;

обласний дебатний турнір «Бердянська осінь – 2019», І та ІІ місця;

участь у міжнародному проєкті «Інфо-медійна грамотність», м. Київ (2019 р.);

тренінг « Медіаграмотність для громадян» (2019 р.);

обласний семінар «Освіта для демократичного громадянства: стан та перспективи. Розвиток дитячих та молодіжних громадських організацій» (2019 р.);

комплексний практикум «Інноваційні технології у викладанні правничих дисциплін» (2019 р.).

Педагогічне кредо: «Я не згоден з вашою думкою, але я ладен віддати життя, щоб ви мали право її висловити» (Вольтер.).

Педагогічна ідея

Застосування технології дебатів на уроках історії як засобу формування ключових компетентностей учнів

У статті 15-й Закону України «Про повну загальну середню освіту» зазначено, що «виховний процес є невід’ємною складовою процесу у закладах освіти, що має спрямовуватися на формування, відповідальних громадян, поваги до гідності, прав та свобод, патріотизму, громадянської культури та демократії, почуттів доброти, толерантності». Реалізувати ці ідеї видається можливим завдяки застосуванню технології дебатів на уроках. Перспективність ідеї підтверджено у методичних рекомендаціях про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2019-2020 н.р. У розділі «Історія» зазначається, що важливим під час навчання учнів є формування ключових компетентностей, а саме: уміння навчатися впродовж життя, соціальна та громадянська, полікультурна, інформаційна компетентність. Принципи, які втілені в цих нормативно-правових актах, є першочерговими у дебатах, метою яких є вироблення в учнів таких якостей і вмінь: самостійність мислення, ініціативність, вміння відстояти власну думку, вчитися не тільки аргументовано її доводити, а й, дотримуючись принципу толерантного відношення до думки опонента, знаходити стратегії для переконання.

Технологія дебатів спрямована на підготовку учнівської молоді, що здатна змінюватись, пристосовуватися до нових потреб суспільного життя, оперувати інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення, навчатись впродовж життя.

Працюючи в школі, я помітила, що в учнів не сформовані ораторські здібності, слабкі аналітичні навички, спостерігаються труднощі в роботі з текстом.

Перевагами технології дебатів є: навчання вмінню критично мислити, аналізувати та оцінювати інформацію, обґрунтовувати власну позицію, використовуючи переконливі аргументи; виховання толерантного ставлення до оточуючих, навчання співпраці та відповідальності у прийняті рішень. А ще – застосовування процедури і технології захисту власних інтересів, виконання громадянських прав та обов’язків в межах місцевої громади, держави та її політичних інститутів; критичність в оцінюванні інформації, використання цифрових технологій для вивчення історії, доступність і переконливість у висловлені думки, вміння вести аргументовану дискусію.

На своїх уроках створюю умови для реалізації наскрізних змістовних ліній. Важливим кроком в застосуванні технології дебатів на уроках історії є виконання завдань із схематизації системи аргументів та контраргументів. Скажімо, проаналізувавши історичні джерела, текст підручника, необхідно знайти аргументи «за» чи «проти» будь-якої тези (наприклад, при вивченні подій Національно-визвольної війни 1648-1657 рр. за допомогою методу «Прес» учням пропонується виконати завдання: «Чи є дана подія революцією»: «Я вважаю, що….», «На користь моєї позиції в тексті джерела свідчать такі факти…»).

Використання технології дебатів, на мою думку, змінило і роль учителя. Він може виступати у ролі опонента або прихильника будь-якої точки зору, змінювати напрям дискусії, пропонувати нове питання або підказувати стратегію спростування. Уміння правильно формулювати питання та лаконічно на них відповідати також визначає ефективність дебатів.

Посилання на відеорезюме:

https://drive.google.com/file/d/1EheRORkDUrfz7jk1HHU-1ZdLhCm3SBR4/view?ts=5e5cbc1f

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux