• A-
    A+

ДЬОМІНА ЮЛІЯ ВІКТОРІВНА

вчитель історії Щастинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Костянтина Кутового Новоайдарської районної ради Луганської області

Педагогічний стаж: 18 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст першої категорії.

Освіта: Луганський педагогічний університет імені Т.Шевченка, 2002.

Самоосвіта: 

мовленєві курси з української мови (2019 р.);

тренінг «Розвиток інтелектуальної складової особистості учня відповідно до Концепції Нової української школи» (2019 р.);

заочні курси підвищення кваліфікації при ЛОІПО (2016 р.).

Педагогічне кредо: «Жити – значить мати проблеми, а розв'язувати їх – значить зростати інтелектуально» (Дж. Гілфорд.)

Педагогічна ідея

У наш час українське суспільство зазнає значних змін. Світ сьогодні – це демократія, глобалізація, стрімкі соціально-культурні перетворення, інформаційний бум. У розбудові Української незалежної держави постає таке першочергове завдання: формування світоглядної позиції, національної самосвідомості, відродження духовності та історичної пам’яті українського народу. Важлива роль у формуванні соціально орієнтованої особистості та становленні її активної громадянської позиції належить школі та вчителю.

Виховання такої особистості вимагає, перш за все, удосконалення національно-патріотичного виховання, врахування особливостей розвитку суверенної України, її потреб у відродження нації. З іншого боку, у сучасній школі актуальною є зміна парадигми навчання від репродуктивного до навчання як діяльності, що потребує аналізу, порівняння, оцінних суджень, генерування ідей, висування гіпотез, співробітництва. За цих умов роль учителя полягає не в передачі готових знань, умінь та навичок, а в організації такого процесу навчання, у якому розвиваються історичне мислення учнів, уміння та навички в їх практичному застосуванні; є співробітництво «вчитель – учні», «учні – учні» у виборі різних форм і видів діяльності; головним завданням постає індивідуальна самореалізація та розвиток особистісних якостей учнів під час засвоєння навчального матеріалу.

У процесі своєї діяльності я ставлю за мету використовувати ті педагогічні технології, які реально сприяють підвищенню рівня навченості та зацікавленості учнів на уроках історії, а також досягненню виховної мети. Учителю сьогодні необхідно орієнтуватися в широкому спектрі сучасних інноваційних технологій, ідей, шкіл і напрямків. Саме тому я обрала таку проблему, як розвиток критичного мислення засобами шкільних курсів історії.

Процес навчання історії в школі – це складне, багатогранне явище. У своїй роботі намагаюся створити умови для формування й розвитку історичного мислення та патріотизму, активізувати пізнавальну діяльність учнів, виховувати громадянські цінності та якості. Моє завдання – навчити учнів, надати дійсно необхідний і доцільний склад та обсяг історичних знань, спонукати їх до бажання знати більше, підвищити реальний рівень навчальних досягнень дітей, розвинути їх компетенції й здатність до самореалізації в процесі навчання й життя. Намагаюся зробити процес навчання простим та поетапним, навчити учнів вчитися . Тому прагну вчасно реагувати на останні наукові досягнення зі свого предмета, ознайомлюватися та апробовувати на уроках різноманітні інноваційні технології.

Технології, які я використовую:

проблемне питання «Чому гетьмана П. Конашевича-Сагайдачного називають символом «доби героїчних походів»?» (урок з історії України в 8 класі);

вправа «Спільний проєкт» «Чи був Голодомор геноцидом українського народу?» (урок з історії України в 10 класі «Голодомор 1932-1933 рр. в Україні»);

дискусія «Роль Івана Мазепи в історії України» (урок з історії України в 8 класі «Україна в подіях Північної війни»);

вправа «Мікрофон» (назвати культурні досягнення стародавніх китайців та індійців) на уроці – узагальнення в 6 класі з теми «Стародавні Індія та Китай»);

вправа «Дерево ідей» (причини Національно-визвольної війни на уроці в 8 класі з історії України «Передумови Національно-визвольної війни 1648- 1657 рр.);

вправа «Мозковий штурм» (основні риси тоталітаризму на уроці в 10 класі з всесвітньої історії на уроці узагальнення та систематизації знань);

робота в парах на практичному занятті на уроці з історії України в 5 класі;

концептуальна таблиця (на уроці в 10 класі «Універсали УЦР);

лекція зі стопами (10-11 класи);

метод «Прес»;

«асоціативний кущ чи семантична карта» (урок історії України в 7 класі за темою «Суспільний устрій. Влада князя. Повсякденне життя»);

«кола ВЕНА» (порівняймо князів Данила та Романа Мстиславича – 7 клас);

ІНСЕРТ (9 клас, «Особливості економічного розвитку Наддніпрянської України в ІІ половині XIXст»);

РОФТ (9 клас, стаття до газети від сучасника події «Весни народів» у Львові);

сенкан (8 клас, тема «Богдан Хмельницький») та інші.

Використовую різні методи та засоби навчання: словесні, ТЗН (екранні та зорово-звукові), наочні. Застосовую проведення різноманітних типів уроків (комбіновані, уроки формування ,засвоєння, застосування, узагальнення, систематизації, контролю та корекції знань, умінь та навичок).

На уроках використовую й художню літературу. Взагалі, вивчення історії неможливе без міжпредметних і міжкурсових зв’язків зі всесвітньою історією, філософією, музикою, літературою, економікою, правознавством, образотворчим мистецтвом.

Для вимірювання результатів навчання використовую такі прийоми: фронтальне усне опитування, тестування, індивідуальні завдання, групові завдання, реферати, творчі пошукові й дослідницькі роботи, учнівські проєкти, мультимедійні презентації.

Пам’ятаю заповіді педагога: навчаючи інших – навчайся сам; без любові до учня нема вчителя; шукай в учневі хороше; стеж за тим, щоб твої слова не розходилися зі справами; викладай енергійно, будь життєрадісним; не зловживай моралізаторством; будь справедливим; постійно помічай зміни в особистості учня; частіше згадуй себе в шкільні роки; будь з учнями поряд, але трохи попереду; дитина – особистість, яка володіє гідністю й здатна позитивно самореалізовуватися.

Посилання на відеорезюме: 

https://drive.google.com/open?id=10vOGTJ8XlL_5m_J7cpGtGEyTcF4hhOea

Посилання на інтернет-ресурси, де конкурсант представлений: 

https://naurok.com.ua/profile/17933

https://vseosvita.ua/user/id5775

 

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux