ДЬОМІНА ЮЛІЯ ВІКТОРІВНА
вчитель історії Щастинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Костянтина Кутового Новоайдарської районної ради Луганської області
Педагогічний стаж: 18 років.
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст першої категорії.
Освіта: Луганський педагогічний університет імені Т.Шевченка, 2002.
Самоосвіта:
мовленєві курси з української мови (2019 р.);
тренінг «Розвиток інтелектуальної складової особистості учня відповідно до Концепції Нової української школи» (2019 р.);
заочні курси підвищення кваліфікації при ЛОІПО (2016 р.).
Педагогічне кредо: «Жити – значить мати проблеми, а розв'язувати їх – значить зростати інтелектуально» (Дж. Гілфорд.)
Педагогічна ідея
У наш час українське суспільство зазнає значних змін. Світ сьогодні – це демократія, глобалізація, стрімкі соціально-культурні перетворення, інформаційний бум. У розбудові Української незалежної держави постає таке першочергове завдання: формування світоглядної позиції, національної самосвідомості, відродження духовності та історичної пам’яті українського народу. Важлива роль у формуванні соціально орієнтованої особистості та становленні її активної громадянської позиції належить школі та вчителю.
Виховання такої особистості вимагає, перш за все, удосконалення національно-патріотичного виховання, врахування особливостей розвитку суверенної України, її потреб у відродження нації. З іншого боку, у сучасній школі актуальною є зміна парадигми навчання від репродуктивного до навчання як діяльності, що потребує аналізу, порівняння, оцінних суджень, генерування ідей, висування гіпотез, співробітництва. За цих умов роль учителя полягає не в передачі готових знань, умінь та навичок, а в організації такого процесу навчання, у якому розвиваються історичне мислення учнів, уміння та навички в їх практичному застосуванні; є співробітництво «вчитель – учні», «учні – учні» у виборі різних форм і видів діяльності; головним завданням постає індивідуальна самореалізація та розвиток особистісних якостей учнів під час засвоєння навчального матеріалу.
У процесі своєї діяльності я ставлю за мету використовувати ті педагогічні технології, які реально сприяють підвищенню рівня навченості та зацікавленості учнів на уроках історії, а також досягненню виховної мети. Учителю сьогодні необхідно орієнтуватися в широкому спектрі сучасних інноваційних технологій, ідей, шкіл і напрямків. Саме тому я обрала таку проблему, як розвиток критичного мислення засобами шкільних курсів історії.
Процес навчання історії в школі – це складне, багатогранне явище. У своїй роботі намагаюся створити умови для формування й розвитку історичного мислення та патріотизму, активізувати пізнавальну діяльність учнів, виховувати громадянські цінності та якості. Моє завдання – навчити учнів, надати дійсно необхідний і доцільний склад та обсяг історичних знань, спонукати їх до бажання знати більше, підвищити реальний рівень навчальних досягнень дітей, розвинути їх компетенції й здатність до самореалізації в процесі навчання й життя. Намагаюся зробити процес навчання простим та поетапним, навчити учнів вчитися . Тому прагну вчасно реагувати на останні наукові досягнення зі свого предмета, ознайомлюватися та апробовувати на уроках різноманітні інноваційні технології.
Технології, які я використовую:
проблемне питання «Чому гетьмана П. Конашевича-Сагайдачного називають символом «доби героїчних походів»?» (урок з історії України в 8 класі);
вправа «Спільний проєкт» «Чи був Голодомор геноцидом українського народу?» (урок з історії України в 10 класі «Голодомор 1932-1933 рр. в Україні»);
дискусія «Роль Івана Мазепи в історії України» (урок з історії України в 8 класі «Україна в подіях Північної війни»);
вправа «Мікрофон» (назвати культурні досягнення стародавніх китайців та індійців) на уроці – узагальнення в 6 класі з теми «Стародавні Індія та Китай»);
вправа «Дерево ідей» (причини Національно-визвольної війни на уроці в 8 класі з історії України «Передумови Національно-визвольної війни 1648- 1657 рр.);
вправа «Мозковий штурм» (основні риси тоталітаризму на уроці в 10 класі з всесвітньої історії на уроці узагальнення та систематизації знань);
робота в парах на практичному занятті на уроці з історії України в 5 класі;
концептуальна таблиця (на уроці в 10 класі «Універсали УЦР);
лекція зі стопами (10-11 класи);
метод «Прес»;
«асоціативний кущ чи семантична карта» (урок історії України в 7 класі за темою «Суспільний устрій. Влада князя. Повсякденне життя»);
«кола ВЕНА» (порівняймо князів Данила та Романа Мстиславича – 7 клас);
ІНСЕРТ (9 клас, «Особливості економічного розвитку Наддніпрянської України в ІІ половині XIXст»);
РОФТ (9 клас, стаття до газети від сучасника події «Весни народів» у Львові);
сенкан (8 клас, тема «Богдан Хмельницький») та інші.
Використовую різні методи та засоби навчання: словесні, ТЗН (екранні та зорово-звукові), наочні. Застосовую проведення різноманітних типів уроків (комбіновані, уроки формування ,засвоєння, застосування, узагальнення, систематизації, контролю та корекції знань, умінь та навичок).
На уроках використовую й художню літературу. Взагалі, вивчення історії неможливе без міжпредметних і міжкурсових зв’язків зі всесвітньою історією, філософією, музикою, літературою, економікою, правознавством, образотворчим мистецтвом.
Для вимірювання результатів навчання використовую такі прийоми: фронтальне усне опитування, тестування, індивідуальні завдання, групові завдання, реферати, творчі пошукові й дослідницькі роботи, учнівські проєкти, мультимедійні презентації.
Пам’ятаю заповіді педагога: навчаючи інших – навчайся сам; без любові до учня нема вчителя; шукай в учневі хороше; стеж за тим, щоб твої слова не розходилися зі справами; викладай енергійно, будь життєрадісним; не зловживай моралізаторством; будь справедливим; постійно помічай зміни в особистості учня; частіше згадуй себе в шкільні роки; будь з учнями поряд, але трохи попереду; дитина – особистість, яка володіє гідністю й здатна позитивно самореалізовуватися.
Посилання на відеорезюме:
https://drive.google.com/open?id=10vOGTJ8XlL_5m_J7cpGtGEyTcF4hhOea
Посилання на інтернет-ресурси, де конкурсант представлений:
https://naurok.com.ua/profile/17933
https://vseosvita.ua/user/id5775