• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

АЛЕКСИК ОЛЕНА ЮРІЇВНА

вчитель історії Хустської спеціалізованої школи I-III ступенів №1 імені Августина Волошина Хустської міської ради Закарпатської області

Педагогічний стаж: 25 років.

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.

Педагогічне звання: старший учитель.

Освіта: Ужгородський державний університет (1994 р.).

Самоосвіта: очно-заочні курси при ЗІППО (2018 р.);

Всеукраїнська науково-практична конференція «Карпатська Україна в контексті українського державотворення, міжнародних взаємовпливів і глобальних процесів», приурочена до 80-річчя Карпатської України та 145-річчя від дня народження Августина Волошина (2019 р.);

семінар «Карпатська Україна в контексті державотворення: уроки історичного досвіду» (м. Київ, 2019 р.);

програма професійного розвитку вчителів «Методика розвитку критичного мислення на уроках історії»;

підвищення кваліфікації вчителів історії, правознавства та інтегрованого курсу за модулем освітньої програми «Концептуальні засади викладання історії та правознавства в контексті Нової української школи» (лютий, 2020 р.);

вебінари на різних освітніх платформах.

Педагогічне кредо: «Omnia vincit amor (Все перемагає любов)».

Педагогічна ідея

У саду Музикант грав на Флейті. До його чарівної пісні прислухалися і птахи, і дерева, і квіти. Навіть Вітер приліг під кущем і з подивом слухав гру на Флейті. Музикант грав про сонце в блакитному небі, про білу хмаринку, про сіреньку пташку  жайворонка, і про щасливі дитячі очі.

Замовкла пісня. Поклав Музикант Флейту на лаву й пішов у дім. Здійнявся Вітер з-за куща, підлетів до Флейти й задмухав у неї щосили.

Загула флейта, мов осіння негода під стріхою. Задув Вітер іще сильніше, а Флейта не грає, а гуде, гуде.

«Чому це так?  думає Вітер.  Адже я легко можу вирвати дуб із корінням, зірвати дах із будинку. Чому ж Флейта не підкорюється мені  не грає?»

Ця казка Василя Олександровича Сухомлинського може бути образним поясненням того, чому не дає результатів той чи інший метод роботи вчителя, чому не виходить навчати прекрасних вічних істин без опору з боку дітей, чому професія вчителя така складна для конкретної людини?

Справжній учитель – той, якому притаманна співчутлива любов до дітей. Флейта – це душа дитини, Музикант – це вчитель. Змусити співати душу дитини неможливо. Не можна змінити людину, її темперамент і долю, але можна постаратися навчити її любити. Давній латинський вислів «Любов перемагає все» став моїм педагогічним кредо.

Якщо використовувати цю педагогічну технологію, педагогіку любові, вона дає результат на першому етапі вивчення історії, у 5 класі. У старших класах використовую інші технології – музейну педагогіку, технологію критичного мислення.

Щодо форм та методів роботи, це залежить від конкретного класу, теми, уроку і мети. У 5-6 класі – ігри, ребуси, пазли, практичні заняття в шкільному музеї, 7-8 класи – «мозковий штурм», «сенкан», складання асоціативного куща. Старші класи – це складання інтелект-карт, захист проєктів, робота в групах, дискусії тощо.

Сучасні учні – діти, які виросли у світі технологій, мають широкий доступ до різних джерел інформації. Одне з головних завдань вчителя історії, на мою думку, навчити аналізувати та критично сприймати різні джерела, висловлювати власну думку, наводити аргументи, толерантно сприймати іншу позицію, розуміти причинно-наслідкові зв’язки та виховувати справжнього патріота своєї держави.

Отже, вчитель, який любить свій предмет і любить дітей, зробить процес навчання цікавим, насиченим, нестандартним.

Інноваційні технології, нетрадиційні форми уроків та нові методи навчання, екскурсії, подорожі, вивчення історії рідного краю, школи – це те, що я стараюсь використовувати у своїй роботі. Приклади роботи:

  • 8 клас, поїздка до міста Львів напередодні вивчення теми «Культура XVI століття» і використання отриманої інформації на уроках, захист проєктів;
  • 10 клас, історія Закарпаття 1919-1939 рр. та подій Карпатської України у шкільному Музеї історії школи з використанням його матеріалів.

Музей історії школи – це власне моя ідея, втілена в життя за підтримки колег, учнів. Його робота, навчання екскурсоводів, дослідження історії, написання наукових робіт, узагальнення роботи у навчально-методичному посібнику «Шкільний музей, його роль та місце у формуванні ключових компетентностей учнів» – це ще одна сторона моєї роботи як вчителя історії.

… У саду Музикант грав на Флейті і на нього дивились щасливі дитячі очі.

Посилання на відеорезюме: 

https://drive.google.com/file/d/1d0gMqdPo-vXoebrqtw04Qu62iER4dDGU/view?usp=sharing 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux