Лоза Сергій Михайлович
Посада, місце роботи
|
Учитель предмета «Захист Вітчизни», заступник директора з військово-патріотичного виховання Комунального закладу «Навчально-виховний комплекс «Гімназія № 11 – спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземних мов І ступеня – дошкільний навчальний заклад «Еврика» Кам’янської міської ради Дніпропетровської області
|
Освіта
|
Енгельське вище зенітно-ракетне командне училище військ протиповітряної оборони, 1992 рік
|
Самоосвіта
|
І Всеукраїнський семінар-тренінг для підготовки тренерів «Школи виховників Джур» всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл»(«Джура») (2018)
|
Педагогічний стаж
|
30 років
|
Кваліфікаційна категорія
|
Спеціаліст вищої категорії
|
Педагогічне звання
|
Учитель-методист
|
Посилання на відеорезюме
|
https://youtu.be/UK1yXThzSNQ
|
Педагогічне кредо
|
«Успіх у бою вирішують два фактори: рушниця нового зразка та шкільний вчитель»
|
Педагогічний портрет Я глибоко переконаний, що набуті сьогодні учнями в школі військові знання та навички вже у найближчому майбутньому будуть визначати рівень спроможності виконання конституційного обов'язку щодо захисту Вітчизни.Моя педагогічна ідея полягає в переконанні, що в організації процесу навчання і виховання підростаючого покоління повинні бути ерудиція педагога, глибока культура, повага і любов до людини, яка буде визначати характер взаємостосунків з учнями та згодом вплине на якість знань, умінь та навичок учнів. З метою формування ключових компетентностей на уроках вважаю за обов’язок створювати такі умови, у яких майбутні воїни намагаються самостійно досягати нових знань, формувати свою точку зору з найважливіших питань, адже такий підхід, на мою думку, - ключ до відповідальної громадянської позиції. Постійно намагаюся вчити своїх вихованців оцінювати власні вчинки та вчинки інших з погляду їх суспільної значущості, тому активно залучаю їх до участі у військово-патріотичній роботі на рівні закладу освіти та міста та участі у всеукраїнській військово-патріотичній грі «Джура». Віддаю перевагу проблемному та пошуковому методам навчання, ефективно використовую інноваційні освітні технології. Розвиток творчої активності здійснюю на основі реалізації взаємодії учнів у навчально-пізнавальній діяльності. Своїм основним завданням як педагога вважаю пробудити в учнів потенційні сили, викликати перше схвильоване почуття радості від успіхів, що є важливим кроком на шляху становлення дитини як особистості та громадянина. Необхідними є такі навички, як уміння орієнтуватися в джерелах інформації, розуміти сутність речей, осмислювати ідеї та концепції, застосовувати інформацію в конкретних умовах, формулювати і відстоювати свою власну думку. Тому у своїй освітній діяльності використовую такі інноваційні практики: технологію колективних творчих справ, здоров’язберігаючі технології, технології створення ситуації успіху, уроки-конкурси, уроки-змагання, брейн-ринги, патріотичні батли і квести, флешмоби, військово-патріотичні акції і екскурсії. Надаю перевагу таким методам роботи: проблемним і пошуковим методам навчання, демократичному стилю взаємодії з учнями, груповим та колективним методам роботи, ігровим технологіям, інформаційно-комунікативним технологіям. Приділяю велику увагу формуванню практичних знань і навичок, намагаюся максимально враховувати індивідуальні інтереси та здібності учнів, формувати в учнях розвинуту пізнавальну потребу, для чого створюю емоційне забарвлення, інформаційну насиченість, ритмічність у здобутті знань. Використовую методичні прийоми, що активізують мислення, пошукову діяльність учнів, застосовую на уроках методи проблемного викладу матеріалу. Із досвіду роботи переконаний, що комп’ютерні технології кожен учитель може подати як різновид активних методів навчання, а суть їх використання у тому, щоб навчання відбувалося шляхом взаємодії усіх, хто навчається. У ході навчання реалізую міжпредметні зв’язки з предметами природничого, математичного, гуманітарного напрямів, основ здоров’я. У своїй педагогічній діяльності намагаюся створити атмосферу «свободи навчання», яка характеризується тим, що учні не бояться помилитися, вільно обговорюють проблеми, взаємодіють у навчанні один з одним, бачать в учителі джерело знань і досвіду. Намагаюся розвивати критичне мислення учнів, привчаю до моделювання ситуацій, вмінню розраховувати свої сили, готовності та здатності допомагати товаришу. Бачу своє завдання, як вчителя: не передавати знання предмета учневі, а через прихильність, емоції, уяву, толерантність – розбудити нестримне бажання пошуку відповідей, які збагачують його власне життя, наповнюючи його сенсом. Вчитель повинен дати учневі відчути смак перемоги над вирішеною задачею – і цей присмак залишиться у нього назавжди, як запорука успішного подолання будь-яких труднощів у житті. Маю тверде переконання, що вчитель повинен вчитися впродовж життя, постійно удосконалювати свій фаховий і методичний рівень. Тому беру активну участь у методичній роботі міського методичного об’єднання вчителів предмета «Захист Вітчизни», виступаю на семінарах і конференціях, ділюся своїм досвідом та беру на озброєння нові форми роботи та технології. З метою підвищення професійного рівня у якості виховника шкільної команди «Молода Січ» взяв участь у І Всеукраїнському семінарі-тренінгу для підготовки тренерів школи виховників Джур всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл»(«Джура»). Беру активну участь у військово-патріотичному і військово-спортивному житті нашого міста. В організації освітнього процесу нашого міста вже відбулися позитивні зміни, а саме створення базових закладів з вивчення предмета «Захист Вітчизни», завдяки яким стало можливим вирішення на якісному рівні таких питань: забезпечення єдиної методики подачі навчального матеріалу та єдині вимоги до учнів шкіл міста; створення під час навчання дійсно військової атмосфери, налагодження взаємовідносин у колективі юнаків, подолання психологічного дискомфорту у спілкуванні учнів різних шкіл, формування єдиного колективу, отримання військової згуртованості та взаємодопомоги у вирішенні труднощів; плідна планова робота та позитивна співпраця з громадськими організаціями міста, спортивними секціями, гуртками; проведення занять під керівництвом фахівців у галузі військових дисциплін, які особисто є прикладом виконання військового обов’язку; реалізація належної підготовки молоді до служби у Збройних Силах України. Використовуючи оптимальну матеріальну базу вчитель може правильно побудувати заняття, раціонально використати навчальний час, а учні отримають якісні знання та тверді навички, впевненість у можливості і обов’язку захищати свою державу. Вважаю, що в організації освітнього процесу військового предмета слід відходити від кабінетної практики - більше приділяти уваги практичній спрямованості уроків, польові заняття. Військовим колективом освіти міста мріємо про створення потужної та насиченої матеріальної бази з предмета «Захист Вітчизни». Віримо в міць нашої армії та свободу нашої країни! «Головне, усім нам, робити свою справу з любов’ю, відчувати політ, і тоді, обов’язково, мрія здійсниться!» (із всеукраїнського диктанту з української мови, 09.11.2018) |