Матвієнко Ольга Миколаївна
Посада, місце роботи
|
Учитель початкових класів з інклюзивним навчанням Комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 22» Кам'янської міської ради Дніпропетровської області
|
Освіта
|
Криворізький державний педагогічний університет, 2010 рік
|
Самоосвіта
|
Онлайн-курси «Основи здоров’язбережної компетентності» (2018), «Вчимося жити разом» (2018), для вчителів початкової школи на освітній платформі EdEra, (2018), «Робота вчителів початкових класів з дітьми з особливими освітніми потребами» на освітній платформі EdEra (2018), «Критичне мислення для освітян» (2017)
Участь у вебінарах: «Використання інтерактивних прийомів «фішбоун» та «кубик Блума» в початковій школі» (2018), «Інклюзивний клас – крок до порозуміння» (2018), «Як допомогти дітям вчитися, або Ейдетика в школі» (2018), «Ранкові хвилини спілкування» (2018), «Сучасні методики розвитку швидкочитання у початковій школі» (2018), «Організація інклюзивного навчання. Основна документація асистента вчителя» (2017), «Кейс-технологія на уроках у початковій школі» (2017), «Метод ребус» – як навчити дитину читати» (2017), «Створення та ведення персонального блогу учителя» (2017), зимової та весняної сесій Інтерактивної школи ТВОРЧОГО ВЧИТЕЛЯ (2017), першої, другої та осінньої сесій Інтерактивної школи ТВОРЧОГО ВЧИТЕЛЯ (2016) Участь у IV Міжнародному конгресі зі спеціальної педагогіки та психології: «Педагог в інклюзивному просторі: траєкторія фахової самоактуалізації» (2018), ІІ Міжнародній конференції з проблем аутизму «Відкриваючи двері» (2017), «Інклюзивний простір (Літній табір SPACE CAMP)» (2017) Майстер-клас Дистанційної Академії Видавничої групи «Основа» за темою «Сервіси для створення ментальних карт» (2016) Курси підвищення кваліфікації за фахом «Вчителі початкових класів з викладанням ІКТ» (2016) |
Педагогічний стаж
|
12 років
|
Кваліфікаційна категорія
|
Спеціаліст першої категорії
|
Посилання на Інтернет-ресурси, де конкурсант представлений
|
http://classportfolio.ucoz.ua/
|
Посилання на відеорезюме
|
https://www.youtube.com/watch?v=OHJ7rRGp9iY&t=14s
https://www.youtube.com/watch?v=OHJ7rRGp9iY |
Педагогічне кредо
|
«Кожній дитині – світло знань,
Кожній дитині – світло любові, Віру в сили свої без вагань, Як запоруку щасливої долі» (В. О. Сухомлинський) |
Педагогічний портрет Портрет педагога відображає особистість та душу людини, яка на ньому зображена. У даному випадку я пишу автопортрет: робити самоаналіз у кольорах складно і водночас цікаво. У педагогіку мене привів поклик серця. Я вирішила продовжувати родинну справу. Найкращим прикладом для наслідування є моя мама – педагог, яка все життя присвятила себе професії та випустила не одне покоління талановитих учнів. Вчителем інклюзивного класу я стала в 2012 році. Саме з цього моменту змінилося моє світосприйняття. Я зрозуміла, що немає особливих дітей чи дітей з особливими можливостями (таку термінологію ми часто можемо почути і в звичайному житті, і в шкільному середовищі), а є просто діти, учні, які через певні обставини мають особливі потреби у навчанні. Вони потребують додаткової підтримки від оточуючих, зокрема вчителя, в освітньому процесі, адже мають такі ж права на освіту, як і всі інші діти. Я зробила висновки, що сам по собі діагностичний ярлик мало що означає для вчителя та не визначає функціонування людини в житті. Важливим для педагога є розуміння життєвої ситуації, в якій знаходиться дитина. Багато учнів можуть перевершити наші очікування, якщо будуть створені умови для реалізації їхнього потенціалу. Я переконана, що для вчителя інклюзивного класу важливо знати, які зміни слід внести у методи викладання, середовище тощо, для того, щоб забезпечити максимально активну і значущу участь усіх дітей в освітньому процесі, насамперед тих, які мають особливі освітні потреби. Досліджуючи проблему «Механізми формування соціальної компетентності дітей з особливими освітніми потребами», дійшла висновку, що завдання вчителя інклюзивного класу – зробити урок не лише продуктивним та інформативно насиченим, а й психологічно комфортним, щоб зберегти фізичне та емоційне здоров’я учнів. У своїй діяльності використовую індивідуальний підхід до навчання дітей. Він допомагає впорядкувати освітній процес відповідно до індивідуальних особливостей розвитку життя кожної дитини і знаходить своє відображення в гуманному поводженні з дитиною та прийнятті її прав як найвищої цінності. Варто зазначити, що сучасні технології та інноваційні методи роботи є невід’ємною частиною моєї педагогічної компетенції. Це ігрові технології навчання, метод застосування проектної діяльності, уроки-виставки, активне використання мультимедійної підтримки. Одним з основних інноваційних моментів, які хотілося б виокремити, є впровадження практики спільного викладання на уроках з асистентом учителя. Асистент підтримує мене у роботі з усіма учнями класу, забезпечуючи при цьому особистісно орієнтоване спрямування уроку для дитини з особливими освітніми потребами. Це надає нам змогу залучити усіх дітей у класі до активної роботи на уроці, урізноманітнювати форми, методи викладання навчального матеріалу. Практика спільного викладання дає нам змогу саморозвиватись, підвищувати власну педагогічну майстерність, збільшувати методичний арсенал, розширювати можливості застосування власного досвіду та ділитись ним з іншими фахівцями. В організації освітнього процесу хотілось би змінити декілька речей. По-перше, я вважаю, що посада асистента дитини (тьютора) є необхідною для деяких категорій учнів з особливими освітніми потребами. Адже тьютор може супроводжувати дитину впродовж усього дня та під час перерв, приділяти увагу виключно даній дитині. Це б значно оптимізувало та підвищило ефективність освітнього процесу. Ще одним важливим аспектом, який необхідно врахувати та впровадити – це співпраця з громадськими організаціями. Її необхідно налагоджувати та підтримувати, оскільки це може сприятливо вплинути на дітей з особливими освітніми потребами, покращити їх соціалізацію, допомогти розкрити потенціал. Тому прагну поглибити свої знання в сфері інклюзивного навчання та роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, ефективно розвивати таланти підопічних, мотивувати їх до нових звершень. Оскільки важливою рисою для педагога є вміння встановлювати ефективні партнерські взаємовідносини, володіти основами безконфліктного спілкування, я постійно розвиваю ці навики в собі шляхом проходження тренінгів, майстер-класів та вебінарів, що є запорукою підвищення моєї педагогічної майстерності та отримання задоволення від співпраці з дитиною. Вчитель інклюзивного класу повинен бути творчою людиною, креативною, відкритою новому досвіду, постійно прагнути до самовдосконалення, мати захоплення у вільний час, які дозволяють йому відпочивати та поновлювати запас життєвої енергії. Особисто я захоплююсь пошуком нестандартних та творчих педагогічних ідей, які згодом втілюю у життя та на уроках. Крім цього люблю вишивати бісером. За нагоди подорожую містами України, що дає мені потужний заряд енергії, внутрішнє відновлення, можливість краще пізнати себе та познайомитись із цікавими людьми. |