• Людям з вадами зору
  • A-
    A+
  • English

Домбровська Наталія Михайлівна

Посада, місце роботи
Учитель початкових класів Тернопільського ліцею № 21 – спеціалізованої мистецької школи імені Ігоря Герети Тернопільської міської ради Тернопільської області
Освіта
Тернопільський державний педагогічний інститут, 1993 рік
Самоосвіта
Участь у Всеукраїнських науково-практичних конференціях Інституту обдарованої дитини НАПН України (2016, 2017, 2018); семінарах «Освітнього трансфер-містечка інноваційних можливостей» інклюзивно-ресурсного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу
Навчання за програмою професійного розвитку вчителів освітньої платформи «Критичне мислення»
Онлайн-курси для вчителів початкової школи «Недискрімінаційний підхід у навчанні», «Робота вчителів початкових класів з дітьми з особливими освітніми потребами»
Педагогічний стаж
30 років
Кваліфікаційна категорія
Спеціаліст вищої категорії
Педагогічне звання
Учитель-методист
Посилання на Інтернет-ресурси, де конкурсант представлений
www.facebook.com/dombrovska.nataliya
Посилання на відеорезюме
natalidombrowska.blogspot.com
Педагогічне кредо
«Запалити вогник знань у очах дитини, щоб до школи бігли і з бажанням вчились! Не згасити вогник, а дати горіти, щоб раділи діти, щоб щасливо жити!»

 

Педагогічний портрет

 

Моя педагогічна ідея – формування когнітивного, предметно-практичного і особистісного досвіду молодшого школяра в розв'язанні життєвих проблем, засвоєнні способів виконання ключових функцій його теперішньої і майбутньої соціальної діяльності, досвіду та уміння приймати рішення у різних ситуаціях, застосовуючи знання. Результатом застосування цієї ідеї у практиці навчання є ефективні зміни поведінки та ставлення учнів і батьків до освітнього процесу: учні починають розуміти, для чого вони в школі, а батьки – яка їхня роль. Для учнів школа стає школою радості та життя, де вони хочуть навчатися. Вчитель стає не тим, хто вчить, а тим, з ким вчаться, який розуміє потреби дітей, поважає і вірить у кожного свого учня.
Працюючи вчителем інклюзивного класу, добре усвідомлюю відповідальність своєї справи. Практика та досвід роботи показує, що цінність має той урок, на який дитина хоче йти. Моя педагогічна новація полягає у створенні та постійній підтримці такого освітнього середовища, де кожен має бажання та інтерес до розвитку і отримання знань. На основі моєї педагогічної ідеї, у відповідності з цілями НУШ, застосовую такі інноваційні підходи:
забезпечення адаптивності освітнього процесу відповідно до потреб і можливостей молодших школярів, створення продуктивного психологічного мікроклімату в класному колективі;
  • забезпечення рівності всіх учнів, ураховуючи індивідуальність і важливість кожного;
  • підтримання стійкого відчуття успішності в кожного учня, мотивуюче позитивне оцінювання, довіра та спілкування;
  • інтегрування процесу навчання на основі проектного підходу;
  • використання таких методів навчання та виховання, які передбачають спрямованість освітнього процесу на формування і розвиток ключових компетентностей особистості;
  • педагогіка партнерства і командна робота на всіх рівнях усіх зацікавлених сторін.
З 2014 року працюю над проблемою: «Формування мотивації школярів початкових класів до навчальної діяльності та саморозвитку в контексті компетентісного підходу до процесу навчання». Особливу увагу приділяю формуванню позитивної мотивації учіння молодших школярів, враховуючи їхню індивідуальність.
У кожному класі можна виділити щонайменше 5 груп дітей за ставленням до навчальної діяльності. Працюючи з різними групами дітей, ставлю відповідні виховні цілі, які працюють у якості мотиваційного компоненту уроку. Прогрес швидше буде в тому, що школяр робить добре, ніж у тому, що не вдається. Кожен учень може бути генератором нових ідей. Практикую скаффолдинг – створення умов «найближчого розвитку» в освітньому середовищі для підвищення успішності кожного учня. Ніщо так не поліпшує мотивацію, як можливість впоратися із завданням і досягти успіху. Даю варіанти подання матеріалу (словесно, візуально, піктограми), продумую різнорівневі завдання, впроваджую проблемно-орієнтоване навчання, проектну діяльність молодших школярів, інтерактивні методи (сторітелінг та інші), арт-терапію, казкотерапію. Творчо підхожу до розробки і проведення уроку: разом з учнями ми, граючись, навчаємось, радіємо, дивуємось, пізнаємо, застосовуємо. У практиці навчання використовую розроблені мною інтегровані, комплексні, бінарні уроки. Беру участь у тренінгах «Критичне мислення», Форумі педагогічних ідей «Урок», семінарах та конференціях Інституту обдарованої дитини НАПН України, маю опубліковані статті.
Кожна школа за своєю філософією повинна бути інклюзивною. Це означає готовність у будь-який час прийняти кожну дитину та створити максимально сприятливе середовище для розвитку її потенціалу. Важлива співпраця учня, вчителя, асистента, батьків як рівноправних учасників освітнього процесу, а також інтеграція класних і позакласних освітніх заходів.
Сучасний освітній процес потребує не просто вчителя, а людину, у якої є любов до дітей, вміння відчувати дитину, яка має розуміння і терпіння, вміє вислухати, прагне дивувати і радіти успіхам учнів. Своєю вчительською місією вважаю вміння дати кожній дитині любов, світло знань і віру в себе. Зацікавити процесом учіння, не примушуючи, а підтримуючи самоорганізацію діяльності молодших школярів.
Школа радості – це коли кожен день розпочинають з вірою, живуть з надією і зустрічають з любов’ю. Для мене школа – моє покликання, це те місце, де я можу реалізувати все те, що хочу, вмію, досягаю: спілкуюсь з дітьми і разом з ними радію новим відкриттям, творимо разом все те, що приносить користь, знаходимо нові рішення, ідеї, вчимося вчитися.
Я – позитивна, доброзичлива, творча. Мої захоплення – музика, спорт, написання віршів, пізнання нового – допомагають мені у роботі. Я пишаюся своїми учнями, їхнім позитивним ставленням до життя, їхньою людяністю та розумінням потреби навчатися.

 


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux