• A-
    A+

Кузьменко Ольга Миколаївна


Кузьменко Ольга Миколаївна

 

Посада, місце роботи
Учитель французької мови Комунального закладу «Гуманітарна гімназія № 1 імені М. І. Пирогова Вінницької міської ради»
Освіта
Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2001 рік
Самоосвіта
Склала іспит на знання французької мови рівня «носій» у Французькому альянсі та отримала сертифікат міністерства освіти Франції, DALF C1 (2017)
Пройшла 3 модулі навчальної програми «Про.Навички»: змішане навчання, розвиток критичного мислення та менеджмент в освіті (2016)
Пройшла 3 модулі у Літньому університеті м. Чернівці: використання медіа на уроках французької, методи розвитку усного мовлення та оцінювання
Педагогічний стаж
17 років
Кваліфікаційна категорія
Спеціаліст вищої категорії
Посилання на Інтернет-ресурси, де конкурсант представлений
https://kahoot.it
https://naurok.com.ua/publ/59546
Посилання на відеорезюме
https://youtu.be/Al1kGHhLEAI
Педагогічне кредо
«Будь-яка методика є хорошою, якщо дає результат»

 

Педагогічний портрет

Викладання – найшляхетніша справа,

я розумію, що, незважаючи на всю її трудність,

вона може приносити велику радість тому,

хто вміє пробуджувати молоді уми.

Ромен Роллан

Чим є вчительська професія? Щодо мене – це і хобі, і натхнення, і розвиток, і навчання, і творчість, і, звичайно ж, робота. Успіх справи залежить від закоханості у свій фах, поваги й любові до учнів, безперервного навчання, пошуку та вдосконалення, уміння створювати на уроці атмосферу психологічного комфорту та сприятливих умов для реалізації можливостей кожної дитини. Вважаю себе кризовим менеджером, адже, викладаючи французьку як другу іноземну, маю за коротший термін (з 5 класу) та в умовах обмеженої кількості годин на тиждень (2-3 години) навчити дітей розуміти, читати, говорити та писати французькою. Через те тут цілком погоджуюсь з            М. М. Пістраком, який казав, що не існує методів навчання без учителя. Особистість самого педагога є значною й вирішальною, яким би не був сам метод. Тож моє професійне кредо звучить так: «Ефективною є будь-яка методика, яка дає позитивний результат».
Викладаю 18 років, а у гімназії працюю тринадцятий рік. Починала свій професійний шлях у вищій школі та перекладачем. Але мову Мольєра почала вивчати ще в школі. Закохавшись у неї, таку мелодійну та витончену, з першого знайомства не змогла встояти перед бажанням добре оволодіти французькою – тому обрала факультет іноземних мов. Проте спочатку не мріяла бути вчителем. Але (як-то кажуть) не людина обирає професію, а професія – людину.  Зайшовши до класу вперше як учитель, відчула себе у своїй стихії. Це дивне й майже магічне відчуття – володіти аудиторією, захоплювати її і вести за собою. Вважаю, що мені поталанило, бо легко знаходжу спільну мову з учнями різного віку, статі, здібностей, характеру та поведінки. Саме ця якість, а також природна допитливість не дають мені розчаровуватись у своєму ремеслі.
Моїм головним завданням є розвиток природних творчих задатків учнів, критичного мислення та створення для них ситуації успіху. У шкільній практиці надаю перевагу інтерактивній методиці проведення занять: улаштовую дискусії, використовую різноманітні форми та моделі уроків. Застосовую принципи індивідуалізації та диференціації навчання. Хоча я впевнена, що важливим у сучасному світі є вміння працювати в команді, тому часто пропоную учням реалізовувати різнострокові проекти, щоби кожний зміг знайти свою роль та функцію в групі.
Уроки французької мови дають безмежний простір для творчої роботи вчителя та учнів. На своїх уроках передбачаю розв’язання різноманітних творчих завдань, спрямовую учнів на пошукові види робіт: ментальні карти, «мозковий штурм», створення асоціативних ланцюжків, удосконалення усного й писемного мовлення школярів. Особливо розвивають творче мислення учнів різноманітні види самостійної та групової роботи літературознавчого характеру: пародії на вірші, каліграмми, акровірші, створення афіш, постерів, листівок, коміксів, запрошень тощо. Зйомки короткометражних відео на різну тематику (як творчий звіт у кінці теми) є дуже ефективним методом для заохочення учнів та збільшення внутрішньої мотивації. Адже діти можуть застосувати на практиці свої вміння та відчути себе митцями. Крім того, учні набувають навичок співпраці, колективного пошуку рішень, беруть активну участь у навчанні та передачі своїх знань іншим. Особливо продуктивною для групової роботи у великих класах з невеликою кількістю годин на тиждень вважаю «Ротацію по станціях». Ця форма уроку дозволяє втілити 3-4 види мовленнєвої діяльності за одну годину, дозволити учням здобувати знання самостійно та отримати по декілька оцінок за раз.
У навчальній діяльності застосовую такі інтерактивні технології: робота у великій групі (тобто з усім класом), «Коло ідей», робота в малих групах, «Мікрофон», метод «Прес», «Метод дискусії», «Акваріум» тощо. Також працюю за «змішаним навчанням»: використовую різні Інтернет-платформи для пояснення правил граматики, контролю навичок (створюю он-лайн тести). Не уявляю свої уроки без медіа: відео, кліпи, фільми, анімаційні фільми урізноманітнюють рутину щоденної роботи з новою лексикою чи сприйняття на слух. Проте, не цураюсь класичних традиційних методів, за якими навчалась сама, тому що вони також є дієвими. Бо як сказав П. Друкер: «Інноваційна діяльність – це гарно організована, раціональна і систематична робота».
Позакласну роботу зі школярами проводжу в тісній взаємодії зі своїми основними уроками: веду гурток поглибленого вивчення французької для учнів, які прагнуть змагатися та перемагати на Всеукраїнській учнівській олімпіаді з французької мови чи продовжити навчання у франкомовній країні. Цікавими й пізнавальними в школі є тижні франкофонії. Програма їх різноманітна, кожен учень може обрати собі захід до душі. Проводяться виставки дитячої творчості: ілюстрацій, малюнків, творчих робіт (казки, комікси, вірші). Проходять конкурси на краще знання країнознавчого матеріалу, на кращу газету, квести та фестивалі.
Говорять, що викладати іноземну мову – це запропонувати мандрівку, а вивчати її – це відправитись у подорож. Моя подорож почалась у 10 років та триває дотепер. Чого й бажаю всім іншим: рушати, пізнавати, відкривати  культури та мови і не припиняти вчитись протягом усього життя!
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux