Шаганенко Альона Василівна
Місце роботи
|
Навчально-виховний заклад: «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей смт Стрижавка» Вінницької області
|
Посада
|
Вчитель української мови та літератури
|
Освіта
|
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, 2006 рік
|
Самоосвіта за останні 5 років
|
Курси підвищення кваліфікації в КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти» (2016)
|
Загальний стаж роботи
|
11 років
|
Педагогічний стаж
|
11 років
|
Стаж роботи у даному закладі освіти
|
11 років
|
Кваліфікаційна категорія
|
Спеціаліст першої категорії
|
Педагогічне кредо
|
Учитись важко,
А учить ще важче, Але не мусиш зупинятись ти. Як людям віддаси Усе найкраще, То й сам сягнеш нової висоти. (М. Сингаївський) |
Посилання на відеорезюме
|
https://education.microsoft.com/Story/Tutorial?token=QnDmp
|
Я – педагог і особистість |
|
Портрет учителя Яким, на Вашу думку, є сучасний учитель? Які риси сучасного учителя притаманні особисто Вам? У своїй педагогічній роботі керуюся «Золотим правилом» К. Ушинського: «Учителеві треба бути таким, якими він хоче бачити своїх вихованців». Тому вважаю, що особистий приклад – могутній фактор виховного процесу. Під час спілкування зі своїми учнями виховую їх не тільки словом, а й якостями своєї особистості. Намагаюся знайти індивідуальний підхід до кожної дитини, бо переконана, що насамперед треба зрозуміти учня як особистість, розгледіти його індивідуальні особливості. Навчаю дітей та щоразу навчаюся від них сама. Тому успіх своєї педагогічної праці вбачаю в постійному спілкуванні з дітьми, у взаємній любові вчителя й учня, у вмінні спонукати дітей до роботи. Користуючись сучасними технологіями, надаю можливість кожному розвинути власний інтелект, активізувати процеси пізнання навколишнього світу. Школярі навчаються в атмосфері взаємоповаги, любові, добра. Вважаю, що головне завдання кожного вчителя – зробити процес навчання захоплюючим і радісним. |
|
«Родзинки» досвіду У чому полягає Ваша педагогічна ідея/новація/розробка? Які педагогічні технології, методи та форми Ви використовуєте в освітньому процесі? Заняття з української мови та літератури намагаюся будувати так, щоб кожен вид роботи виконував свою роль у формуванні певного комунікативного вміння, щоб учні успішно оволоділи і монологічним, і діалогічним мовленням, спираючись на знання про текст, стилі, типи, жанри мовлення, ситуацію спілкування, набували культури мовлення. Комунікативна діяльність здійснюється під час розв’язання учнями системи усних і письмових мовленнєвих завдань, розташованих у порядку зростання їх складності. Такі уроки цікаві учням, адже на них створюються етюди, художні пейзажі, роздуми, сенкани, есе, асоціативні ряди.Уроки будую на основі рівноправного партнерства й спілкування на творчих засадах із використанням інтерактивних форм та методів: робота в парах та групах, захист проектів та презентацій, створення дискусій тощо. Під час уроків намагаюся довести учням, що мова – найважливіший засіб спілкування, тож дуже важливо, вивчаючи слово, пізнавати світ, розвивати особистість як найвищу цінність суспільства. Щоб забезпечити ефективність навчання, повноцінність уроку, необхідно поєднувати репродуктивну й пошукову діяльність. Учень – не пасивна фігура педагогічного процесу, і я прагну дати йому не лише певний обсяг знань, а й навички мислити, намагаюсь стимулювати розвиток його пізнавальних сил, роботу думки, постійну потребу вчитися, спостерігати, досліджувати. Застосування інтерактивних методів сприяє формуванню в дітей уміння співпрацювати, розвиває такі якості особистості, як толерантність, прагнення до демократичного діалогу, партнерства. У своїй роботі використовую такі методи та прийоми: метод емпатії; комунікативний практикум; клоуз-тести; евристичне спостереження; бліц-турніри; «вільне письмо»; «лава письменника»; інтелектуальні хвилинки; метод ПРЕС; «злови помилку»; «скарбниця слова». |
|
Кроки до майстерності Які Ваші основні досягнення? Чим Ви пишаєтеся? Мої досягнення: лауреат обласного конкурсу «Творча скарбничка -2016» у номінації «Мій особистісно орієнтований урок суспільно-гуманітарного циклу предметів (2016); ІІ місце у І турі всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2015» у номінації «Українська мова та література»; член журі ІІ етапу Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика та Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка; координатор Всеукраїнської українознавчої гри «Соняшник» та Всеукраїнської предметної олімпіади «Олімпус»; екзаменатор на ЗНО (перевірка власного висловлення); керівник шкільної методичної комісії вчителів словесності (2016-2017 н.р.); член районної творчої групи «Цвіт подільського літературного краю» (2017); заступник керівника районної творчої групи «Формування інноваційного освітнього простору для професійного зростання вчителів-словесників з метою активізації інтелектуального творчого потенціалу учнів в умовах реалізації Концепції національно-патріотичного виховання» (2016); голова шкільної творчої групи «Розвиток творчих здібностей та інтелекту обдарованих учнів» (2015-2016 н.р.); член шкільної творчої групи «Обдарована дитина» (2014-2015 н.р.); голова шкільної творчої групи «Формування здоровʼязбережувальних компетентностей учнів» (2013-2014 н.р.); член шкільної творчої групи «Виховання патріотизму в школярів» (2012-2013 н.р.). Нагороджена грамотами: Департаменту освіти і науки Вінницької обласної державної адміністрації за підготовку переможців ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури (2015, 2016, 2017); відділу освіти Вінницької районної державної адміністрації за підготовку переможців ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури (2013, 2014, 2015, 2016, 2017); відділу освіти Вінницької районної державної адміністрації за якісну підготовку учнів та зайняті призові місця ІІ етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка (2014, 2016); відділу освіти Вінницької районної державної адміністрації за підготовку переможця ІІ етапу регіонального конкурсу «Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу» в 2011-2012 навчальному році; видавництва «Грані-Т» за активну участь і підтримку щорічного регіонального конкурсу «Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу», за популяризацію української книги та читання серед дітей (2012). |
|
Знай наших! Що, на Вашу думку, є запорукою успіху в конкурсі «Учитель року»? Упевненість у собі й власних здібностях, ґрунтовні знання предмета, оригінальність, прагнення показати щось нове.Які Ваші очікування від конкурсу? На конкурсі хочу перевірити власні сили й здобути новий досвід. |
|
За лаштунками Хто підтримує Вас на шляху до перемоги? Педагогічний колектив, учні та моя сім’я.Які особистісні якості допомагають Вам досягати мети? Завжди намагаюся рухатися вперед, не боюся ризикувати.Які Ваші захоплення (хобі)? Хобі: грати у волейбол.Захоплення: люблю подорожувати, пізнавати світ і людей. |