Бондаренко Наталія Леонідівна
Місце роботи
|
Канівська гімназія імені Івана Франка Канівської міської ради Черкаської області
|
Посада
|
Вчитель української мови і літератури
|
Освіта
|
Черкаський державний педагогічний інститут, 1993 рік
|
Самоосвіта за останні 5 років
|
Участь у науково-практичних заходах:
Біоадекватна методика – основа гуманного уроку (2018) Методика оцінювання: шкали, індикатори, незалежні іспити (2017) Технологія «Створення ситуації успіху» (2016)
|
Загальний стаж роботи
|
25 років
|
Педагогічний стаж
|
25 років
|
Стаж роботи у даному закладі освіти
|
20 років
|
Кваліфікаційна категорія
|
Спеціаліст вищої категорії
|
Звання
|
Учитель-методист
|
Педагогічне кредо
|
«Знай, розумій, поважай дитину, будь частиною її життя»
|
Посилання на відеорезюме
|
https://www.youtube.com/watch?v=7vRrryhw8Yc
|
Посилання на Інтернет-ресурси, де конкурсант представлений
|
https://www.youtube.com/watch?v=_KGDePW7SdU
http://oipopp.ed-sp.net/node/24690 https://sites.google.com/view/schulelehrerin |
Я – педагог і особистість |
|
Портрет учителя Яким, на Вашу думку, є сучасний учитель? Переконана, сучасний учитель – це творча особистість, яка володіє педагогічними технологіями, правильно використовує принципи і методи у своїй діяльності та крокує у ногу із сучасністю. На мою думку, педагог має високі особистісні якості: активний, комунікабельний, динамічний, креативний, висококваліфікований, вольовий, конкурентоспроможний, упевнений у собі, толерантний, високо компетентний. Вважаю, що сучасний учитель володіє культурою взаємодії з соціумом – родиною, громадськістю, владою, уміло користується показниками та інструментарієм впливу на особистість дітей (мімікою, жестами, ритмікою, голосом і т.д.), будує партнерські стосунки з учнями та батьками.Які риси сучасного учителя притаманні особисто Вам? Мені притаманна, у першу чергу, любов до дітей, адже заради них я живу і працюю. Розумію, що від мене залежить їхнє успішне майбутнє. У роботі керуюсь професіоналізмом, вимогливістю, упевнена в собі, комунікабельна, толерантна. Застосовую принципи педагогічної техніки: свободу вибору, відкритість, діяльність, зворотній зв’язок. А найголовніше, продовжую самовдосконалюватись, навчатись, творчо рости.Як Ви бачите перспективи розвитку освіти в Україні? На мою думку, метою сучасної освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей, формування громадян, здатних критично мислити та приймати важливі життєві рішення. Вважаю, що освітній процес має бути орієнтований на формування ключових компетентностей для життя. Глибоко переконана, що учень є суб’єктом освітньої взаємодії. Адже однією із засад нової української школи є педагогіка партнерства, що ґрунтується на відносинах взаємоповаги між всіма учасниками освітнього процесу.Як на мене, необхідним є створення сучасного освітнього середовища, що стимулюватиме вивільненню креативного потенціалу як учнів, так і педагогів, а умотивований учитель, який має необхідні кваліфікації та стимули, зможе стати лідером змін. |
|
«Родзинки» досвіду У чому полягає Ваша педагогічна ідея/новація/розробка? Моя педагогічна ідея полягає в тому, щоб створити умови для особистісного розвитку і творчої самореалізації кожної дитини. Вважаю, що однією з умов успішного вирішення даної проблеми в практиці сучасного освітнього процесу є розробка і реалізація спеціальних методик, які сприяють становленню кожного з учнів як творчої особистості. Адже творити – значить жити! Тому пропоную авторську модель розвитку літературних здібностей учнів, яка ґрунтується на особливостях емоційно-пізнавального, потребово-мотиваційного, інтелектуально-діяльнісного та морально-духовного розвитку школярів. Запропонована модель може бути успішно реалізована в навчально-виховному процесі за умови чіткого та послідовного дотримання технології розвитку творчих здібностей учнів у сучасній школі. Також мною розроблена опорна таблиця щодо застосування інтерактивних методів та ігрових завдань на різних типах уроків української мови та літератури.Які педагогічні технології, методи та форми Ви використовуєте в освітньому процесі? Розвиваю ключові компетентності школярів шляхом використання форм роботи, які відображають комунікативно-діяльнісний підхід до освітнього процесу: інтерактивні методики та інформаційно-комунікаційні технології, кооперативне навчання, рольові та ділові ігри, проектні технології, технологію критичного мислення, розвивального навчання, технологію формування творчої особистості, звернення до досвіду учнів, текстоцентричну технологію, що гарантує перетворення кожного школяра на справжнього учасника навчальної діяльності, співтворця й конструктора нових знань.Яким досвідом Ви готові поділитися з колегами? Готова поділитися досвідом щодо організації та проведення науково-практичних конференцій, створення шкільного музею, розробки та випуску літературного журналу, особливостями створення сайту вчителя. |
|
Кроки до майстерності Які Ваші основні досягнення? За десять років підготувала переможців: Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН (всеукраїнського рівня – 1 учень (2006), обласного рівня – 3 учні (2006, 2013, 2016); Всеукраїнського конкурсу «Іван Франко – дух, наука, думка, воля» (2013, 2016); Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика – 25 учнів (міського рівня);
. Маю нагороди: лауреат премії О. А. Захаренка (2017), Почесна грамота МОН України (2016), нагрудний знак «Відмінник освіти України» (2001), грамоти та подяки управління освіти і науки Черкаської облдержадміністрації, Канівського міського відділу освіти, дипломи учасника міських виставок та конкурсів. Співавтор видань: «Матеріали науково-краєзнавчих Сорокопудівських читань» (2017) «Спогади про майбутнє» (2016), «Тарас Шевченко «Катерина». Текст і контекст» (2009). Автор понад 10 статей у фаховій літературі. Чим Ви пишаєтеся? Пишаюся тим, що я – українка, педагог, особистість, що обрала вкрай потрібну, хоч і важку професію. Та вчительська доля – це моя доля. І я щаслива тим, що можу керувати власним часом, щоби втілити свою мрію: побачити прекрасне майбутнє своїх учнів.Чого прагнете навчитися? Прагну навчитися новим педагогічним технологіям, опанувати «Маленькі секрети учительського успіху» (автор В. І. Садкіна), «Прийоми педагогічної техніки» (автор О. Гін), а також свою педагогічну діяльність підпорядковувати Концепції НУШ. |
|
Знай наших! Що, на Вашу думку, є запорукою успіху в конкурсі «Учитель року»? Запорукою успіху в конкурсі «Учитель року» є, насамперед, духовно-моральні якості людини, а також креативність, творчість, високий професіоналізм, упевненість у собі та віра.Які Ваші очікування від конкурсу? Від конкурсу очікую, у першу чергу, знайомства з творчими й цікавими особистостями, сподіваюсь набути нового професійного досвіду, отримати нові позитивні емоції. |
|
За лаштунками Хто підтримує Вас на шляху до перемоги? Звичайно, мене підтримує родина, колеги, учні, батьки вихованців.Які особистісні якості допомагають Вам досягати мети? Досягати мети мені допомагають рішучість, щирість, любов, відвертість, цілеспрямованість, креативність, віра в перемогу.Які Ваші захоплення (хобі)? Захоплююся спортом (фітнес) і дотримуюсь здорового способу життя. |