• A-
    A+

Мусійчук Ярослава Вадимівна

Номінація
Початкова освіта
Місце роботи 
Броварська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів  № 5 Броварської міської ради Київської області
Посада  
Вчитель початкових класів
Освіта
Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017 рік;
Київський університет імені Бориса Грінченка, 2015 рік
Самоосвіта 
 
Навчання за програмою професійного розвитку вчителів «Методика розвитку критичного мислення у викладанні різних предметів», 2017 рік;
навчання з методики викладання курсу «Культура добросусідства», 2016 рік;
навчально-методичний семінар за педагогічною технологією «Росток», 2016 рік;
курси за програмою «Intel «Навчання для майбутнього», 2016 рік
Педагогічний стаж
5 років
Кваліфікаційна категорія
Спеціаліст
Звання
-
Педагогічне кредо
Навчати – означає подвійно вчитися. Дітям потрібні не повчання, а приклади


Технології, методи та форми, що використовуються у навчально-виховному процесі

У роботі широко використовую технологію інтерактивного навчання.

Застосування інтерактивного навчання здійснюю шляхом використання фронтальних та кооперативних форм організації навчальної діяльності учнів, інтерактивних ігор та методів, що сприяють навчанню вміння дискутувати.

Найбільш уживаними стали:

при фронтальній формі роботи: «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Ажурна пилка», «Незакінчене речення», «Асоціативний кущ»;

при кооперативній формі роботи: робота в парах («Обличчям до обличчя», «Один-удвох-усі разом»), робота в малих групах, «Карусель», «Акваріум»;

інтерактивні ігри: «Рольова гра», «Імітаційні ігри», «Драматизація»;

методи навчання у дискусії: «ПРЕС», «Обери позицію», «Зміни позицію».

Крім того, технології ситуативного моделювання дозволяють мені проводити нестандартні уроки: урок-дискусія, урок-сюжетна замальовка, урок-дослідження, урок-подорож, урок-звіт, урок-казка, урок-змагання, інтегровані уроки.

Інтерактивне навчання допомагає мені створювати комфортні умови навчання, при яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, формувати активну життєву позицію, розвивати творчі здібності, удосконалювати мовленнєві і розумові навички, створювати ситуацію успіху, де кожен учень почувається невимушено, а це, в свою чергу, сприяє самовдосконаленню його як особистості.

Навчальний процес при цьому постійно наповнений активною взаємодією всіх учнів. Це базується на співпраці, взаємонавчанні: вчитель – учень, учень – учень. І вчитель тут виступає в ролі друга, товариша.

Вважаю, що формування особистості і її становлення відбувається у процесі навчання, коли дотримуються певних умов: створення позитивного настрою для навчання; відчуття рівного серед рівних; забезпечення позитивної атмосфери в колективі для досягнення спільних цілей; усвідомлення особистістю цінності колективно зроблених висновків; можливість вільно висловити свою думку і вислухати свого товариша; вчитель не є засобом «похвали і покарання», а другом, порадником, старшим товаришем.

Інтерактивні методи надають змогу учням: аналізувати навчальну інформацію, творчо підходити до засвоєння навчального матеріалу й тому зробити навчання доступнішим; навчитись формувати власну думку, правильно її виражати, доводити свою точку зору, аргументовано дискутувати; навчитись слухати інших, поважати альтернативну думку; моделювати різні соціальні ситуації, збагачувати власний соціальний досвід через включення в різні життєві ситуації й переживати їх; учитися будувати конструктивні відносини в групі, визначати своє місце в ній, уникати конфліктів, розв’язувати їх, шукати компроміси, прагнути до діалогу; знаходити спільне вирішення проблеми; розвивати навички проектної діяльності, самостійної роботи.

У роботі постійно дотримуюсь вимог щодо реалізації інтерактивних методів навчання, невиконання яких може звести їх ефективність до нуля, адже без доброзичливої атмосфери в колективі застосування інтерактивного навчання неможливе, тому потрібно її створити і постійно підтримувати.

А мої учні керуються правилами роботи в групах, складеними у зрозумілій для них формі:

Кожна думка важлива.

Не бійся висловитися!

Ми всі – партнери!

Обговорюємо сказане, а не людину!

Обдумав, сформулював, висловив!

Говори чітко, ясно, красиво!

Вислухав, висловився, вислухав!

Тільки обґрунтовані докази!

Вмій погодитися і не погодитися!

Важлива кожна роль.

Переваги інтерактивного методу навчання полягають у тому, що за один і той же проміжок часу можна виконати більший обсяг роботи; досягається висока результативність у засвоєнні матеріалу і формуванні умінь; розвивається навчальна діяльність (планування, рефлексія, самоконтроль, взаємоконтроль); формуються мотиви навчання, гуманні стосунки між дітьми та вміння співпрацювати. Впровадження системи інтерактивного навчання приносить користь:

конкретному учню: усвідомлення включення у спільну роботу, комунікативну готовність до роботи у групах на інших уроках, розвиток рефлексії, становлення суб’єктивної позиції в навчанні;

навчальній групі: розвиток навичок спілкування і взаємодії у малій групі, формування ціннісно орієнтованої єдності групи, прийняття моральних норм і правил спільної діяльності;

класу: оцінювання процесу і результату спільної діяльності, підвищення пізнавальної активності класу, розвиток аналізу й самоаналізу у процесі групової роботи;

у траєкторії зв’язку «клас-учитель»: нестандартний підхід до організації навчального процесу, підвищення пізнавальної активності класу, багатомірне опанування навчального матеріалу, формування готовності до особистісної взаємодії.

Використання інтерактивних методів навчання на уроках в початковій школі допомагає мені сформувати партнерські стосунки між усіма учасниками навчально-виховного процесу

Автопортрет «Я – педагог і особистість»

– Ким ти мрієш бути, коли виростеш?

Як часто я чула це питання і як часто змінювались мої мрії. Кухар, художник, актор, журналіст, психолог, учитель фізичної культури, учитель зарубіжної літератури, учитель музики…Учитель!

Коли рідні дізналися, що їхня єдина донечка збирається вступати до педагогічного коледжу… ото я наслухалась!

– Ти собі все життя ламаєш! – обурювалися дідусь із бабусею.

– Нащо тобі на ті копійки працювати? – сердився тато.

– Ти хоч уявляєш, яка це відповідальність і скільки необхідно нервів? – намагалась відмовити мене мама.

…Та мене неможливо було зупинити. Адже бажання спілкуватися з маленькими школярами, допомогти їм пізнати навколишній світ і себе у ньому було сильнішим за будь-які переконання.

Чи не помилилась я, обравши педагогічний шлях? Давайте поміркуємо…

Художник... Як чудово спостерігати за неповторними миттєвостями життя і вміти пропускати їх через свою душу та уяву. І коли це оживає на папері, то відчуваєш, наче щастя у твоїх руках. Кожного дня до мене підходять учні із проханням допомогти щось намалювати. Разом із дітьми ми поринаємо у світ фантазії і шукаємо в куточках нашої уяви найяскравіші моменти, які вчимося переносити на папір. То чи можу я назвати себе художником?..

Кухар… Щоб страва була смачна, необхідно вміти поєднувати різноманітні інгредієнти. Мій головний рецепт – цікавий урок, який спонукає дітей до мислення, розвитку, навчання. Це той урок, основними складовими якого є позитивне налаштування на роботу, власний приклад, дружня підтримка і використання нових методів та прийомів. Всі ці компоненти я намагаюсь вдало поєднувати між собою, а мої учні завжди надихають мене на створення все нових і нових рецептів. Чи можна назвати мене кухарем?..

Актор… Грати різні ролі, перевтілюватися то в позитивного персонажа, то в негативного, викликати своєю грою різноманітні емоції та почуття…

Чи варто говорити про те, як часто вчителі використовують акторські прийоми? Адже постійно доводиться весело гратися, стрибати, плескати у долоньки, підспівуючи зі своїми учнями-сонечками. Я – актор?..

Журналіст… Пошук особливої інформації, сенсацій та спілкування з багатьма цікавими особистостями, складання захоплюючих статей… Нічого не нагадує?

Психолог… Яке золоте вміння розуміти дитячу душу, вміти вчасно підтримати, вказати правильний шлях, допомогти стати рішучішим, сміливішим у своїх діях. Чи потрібні ці вміння вчителю? Як гадаєте?..

Писати про вчителів фізкультури, музики, літератури я не буду, бо все це гармонійно поєднується в особі вчителя початкових класів.

Заходжу в клас… Спиняюсь біля столу… Підручники, зошити. І тиша. Така незвична і така непередбачувана. Пройде кілька хвилин і від неї не залишиться й сліду. Тут лунатиме дзвінкий дитячий сміх, тисячі «чому?» змушуватимуть мене творити, дерзати, шукати, вчитися, вдосконалюватися, чепуритися, посміхатися… Одним словом – жити! Жити тим життям, яке собі обрала і без якого не уявляю себе взагалі.

Щаслива від того, що на мене щодня дивляться допитливі оченята моїх маленьких  учнів і вселяють віру в мої сили. І я все більше розумію, що зробила правильний життєвий вибір

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux