Кріпака Світлана Василівна
Номінація
|
Початкова освіта
|
Місце роботи
|
Загальноосвітня школа І ступеня «Мрія» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області
|
Посада
|
Вчитель початкових класів
|
Освіта
|
Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 1999 рік
|
Самоосвіта
|
Тренінг «Особливості використання ментальних карт», 2017 рік;
курс «Навчально-дослідницька діяльність молодших школярів», 2016 рік; курси підвищення кваліфікації «Використання сучасних інноваційних технологій навчання як засіб підвищення ефективності уроків у початковій школі», 2015 рік; курси «Безпека дітей в Інтернеті», 2011 рік; курс «Основи інформаційно-комунікаційних технологій», 2012 рік; курси науково-педагогічного проекту «Росток», 2010 рік |
Педагогічний стаж
|
12 років
|
Кваліфікаційна категорія
|
Спеціаліст вищої категорії
|
Звання
|
Старший учитель
|
Педагогічне кредо
|
«Все починається з любові, коли я хочу, щоб мене любили, я сам перший люблю» (Г. Сковорода)
|
Технології, методи та форми, що використовуються у навчально-виховному процесі
У роботі використовую такі інноваційні технології навчання:
− інтерактивне навчання, в основі якого активізація рівноправної участі вчителя й учнів для вирішення поставлених навчальних проблем у процесі колективної та групової діяльності зі специфічними прийомами «мозкового штурму», «мікрофона», «кола ідей», рольових ігор тощо;
− впровадження інформаційно-комунікаційної технології (ІКТ) є одним із ефективних способів підвищення мотивації й індивідуалізації навчання, розвитку творчих здібностей та критичного мислення, що допомагає створити ситуацію успіху для розвитку особистості дитини, дає можливість кожному вихованцеві відчути радість досягнення, усвідомлення своїх здібностей, віру у власні сили;
− теорія розв’язання винахідницьких задач (ТРВЗ), котра в моїх практиках реалізується насамперед в системно-функціональному підході, що дозволяє подати матеріал блоками у вигляді певної опорної схеми, що покращує зорове сприйняття матеріалу і полегшує його усвідомлення учнями, а прийоми ейдетики дозволяють школярам не лише запам’ятати необхідну інформацію, а й вчасно її пригадати, формуючи таким чином інформаційні компетентності;
− ігрова технологія, що сприяє створенню комфортного мікроклімату на уроці, умов для соціалізації особистості школяра, розвитку творчих здібностей.
З інноваційних форм:
− дослідницько-пошукова діяльність, що спрямована на засвоєння матеріалу, ефективний, всебічний і гармонійний розвиток, розкриття талантів учнів з урахуванням підвищення працездатності школярів, зацікавленості їх різними видами діяльності, поліпшення просторової уяви, пам’яті, логічного мислення, збагачення світогляду, розвитку уміння вільно висловлювати свої думки;
− інтерактивні форми роботи з обдарованими дітьми, які дають можливість розкрити всі потенційні здібності учнів та реалізувати їх не лише в навчальному процесі, а й у різноманітних позакласних конкурсах тощо.
На уроці здійснюю диференційований та індивідуальний підхід до учнів для чого використовую різнорівневі завдання з навчальних предметів.
Постійно активізую відповідальне ставлення до самоконтролю та взаємоконтролю, практикуючи різні форми оцінювання знань, умінь і навичок учнів у тому числі залучення до оцінювання самих учнів, що сприяє підвищенню їхньої активності та свідомого виконання завдань
Автопортрет «Я – педагог і особистість»
У Вас була заповітна мрія? Чи пам’ятаєте Ви її? Бо я пам’ятаю: змалечку мріяла стати педагогом. Ні, не вчителем початкових класів, а вчителем хореографії.
Тому, аби зрозуміти всю красу цієї спеціальності, вирушила після 9-го класу (бо сама родом з Вільшанки) до обласного центру, до Кіровограда, на навчання у школу мистецтв «Пролісок». Було складно, трохи страшнувато (а раптом не вийде?). Сумувати за домівкою випадало лише вночі, бо поєднувала «два в одному»: навчання в педагогічному університеті зранку та роботу тренера в клубі спортивного танцю «Олімп» пообідді. Закінчивши педуніверситет, навіть думати не хотілося про школу, бо в приватному клубі, ви ж розумієте, простіше: вимог ніби менше. Згодом, несподівано для себе, усвідомлюю, що до деяких тренерів діти йдуть із задоволенням. Стала задумуватись: чому? А виявилося все просто: педагоги, займаючись самоосвітою, брали участь у семінарах, отримуючи інформацію про новинки в галузі танцю, методику викладання, техніку виконання базових вправ. Бо, ви ж розумієте, все навколо постійно змінюється, і треба поспішати, аби не тупцювати на місці. А тут ще вимогливі батьки дітей: хочемо саме до цього тренера (він знає більше).
І якоїсь миті, немов за відомим афоризмом Махатмі Ганді, «живи так, немов помреш завтра: учись так, немов житимеш вічно», відбувається переоцінка всіх цінностей. Починаю працювати над собою, займаюся власним розвитком. Згодом цей шлях привів мене до моєї «Мрії» - школи, у якій я працюю. І ніби все добре, але чогось не вистачає. Розумію, що мені, як і кожному вчителеві, хочеться відчувати любов дітей. Та це можливо за однієї умови, як говорив Григорій Сковорода: «Все починається з любові, коли я хочу, щоб мене любили, я сам перший люблю».
Ось так, у любові та самовдосконаленні, професійній компетентності та педагогічній майстерності бачу життєвий і педагогічний шлях УЧИТЕЛЯ. Бо саме в поєднанні почуття відповідальності за майбутнє та усвідомленні призначення й мети починає формуватись ота – за Коменським і Корчаком, Амонашвілі й Шаталовим, Сухомлинським і Ткаченком – справжня професійна майстерність учителя
- Посилання на персональний Інтернет-ресурс http://myfreespace222.blogspot.com/
- Посилання на розміщення відеозапису майстер-класу https://www.youtube.com/watch?v=vCa-X3G2kbo
- Посилання на конкурсне випробування "Співбесіда" https://www.youtube.com/watch?v=dx3dNi98OZw&t=25s
- Посилання на конкурсне випробування "Проект" https://www.youtube.com/watch?v=Mdik5ELf4vk&t=1s
- Посилання на конкурсне випробування "Урок" https://www.youtube.com/watch?v=8Fmvy0qWYDE