Мельник Тетяна Антонівна
Номінація
|
Музичне мистецтво
|
Місце роботи
|
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 5 Світловодської міської ради Кіровоградської області
|
Посада
|
Вчитель музичного мистецтва
|
Освіта
|
Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2004 рік
|
Самоосвіта
|
Тренінг «Особливості використання ментальних карт», 2017 рік.
Робота в обласній творчій групі «Формування та розвиток ключових і предметних компетентностей учнів у ході реалізації Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (освітня галузь «Мистецтво»), 2014-2017 роки. Курс «Сучасні підходи до викладання музичного мистецтва у загальноосвітній школі», 2016 рік |
Педагогічний стаж
|
7 років
|
Кваліфікаційна категорія
|
Спеціаліст ІІ категорії
|
Звання
|
-
|
Педагогічне кредо
|
Без творчого вчителя немає ні нової школи, ні нового суспільства, ні нової вільної держави
|
Технології, методи та форми, що використовуються у навчально-виховному процесі
Для реалізації проблеми: «Формування музичних компетентностей на уроцi музичного мистецтва» використовую форми організації та компоненти навчального процесу (мету, зміст, інноваційні художньо-педагогічні технології), спрямовані на формування музичних компетентностей учнів, активізацію їхніх пізнавальних інтересів, здатність до творчого самовираження. З огляду на це, процес формування музичних компетентностей обумовлює використання і комбінування ряду інноваційних художньо-педагогічних технологій навчання: інтерактивних, ігрових, інформаційно-комунікаційних, мас-медійних, проектних та ін.
Використання інтерактивних технологій пов’язане з колективним обговоренням проблеми або співставленням інформації, ідей, думок учнів. Серед ефективних інтерактивних методів виокремлюю наступні: «Акваріум», «Мозковий штурм», «Коло ідей», «Прес», «Навчаючи, в’яжуся», «Мікрофон», «Займи позицію», «Дискусія в стилі ток-шоу», «Дебати», «Дерево рішень», «Кейс-методи» тощо.
Форми інтерактивного навчання: поєдную роботу в парах, ротаційні (змінні) трійки, роботу в малих групах, броунівський рух та інше.
Використання ігрових методів активізує креативну діяльність в умовних навчальних ситуаціях, у результаті якої пізнавальні дії включаються в контекст соціально або особисто значущої ситуації.
Автопортрет «Я – педагог і особистість»
Снігова хуртовина за вікном створює свою неповторну мелодію буття. Дивлюсь у вікно. Милуюся. Сніжинки, то невимушено кружляють у ритмі вальсу, то несподівано затанцюють під подихом вітру в стилі регі, то стрімко летять, створюючи ілюзію невпинності часу. Все змінюється. Ця зимова картина завжди змушує мене замислитися, озирнутися назад, переосмислити минуле і мріяти. Пригадую, як я була впевнена, що я буду ким завгодно, тільки не вчителем, тим паче музики. Тоді навіть і уявити собі не могла, що це доля…
І ось я вчитель… Активна, натхненна, завжди з новими ідеями прийшла працювати до школи. Здавалося, увесь світ в твоїх руках і ти ладен змінити все на краще, принаймні на уроці. Ще В. Черчилль говорив: «Учитель в школі має таку владу, про яку прем’єр-міністр тільки мріє». Адже перед тобою діти, які розуміють тебе, які починають любити і осмислювати музику, які беруть з тебе приклад і, насамперед, учать тебе іти в ногу з часом. Розумієш, що ти не маєш права бути не цікавою, не сучасною. Тому завжди усміхнена, завжди завзята. Яке ж це щастя бути вчителькою…
Ранкова кава, безліч думок і планів. Ноутбук, флешки, друковані наочності, пара “розумних” книжок: головне – нічого не забути.
Цікаво, чи приготував творче завдання восьмий клас? Як сприйматиме 7-А сьогодні музику С. Рахманінова? Як правильно донести до них різнобарв’я безмежної музики? Чи знайдуть мої учні в цій музиці частину себе?
А ось і знайомі двері. Серце змінює свій ритм биття. Тепер залишаємось тільки мистецтво, діти і я. Зазираю в їхні очі – які вони різні! Одні виражають цікавість, інші напруженість, деякі взагалі байдужість. Намагаюся розгадати, про що вони зараз думають, як налаштовані на урок, яка мелодія лунає в їх серцях. Прислухаюсь до кожного. Іноді наші партії звучать у різних тональностях, іноді я чую тільки соло, а згодом один за одним приєднуються голоси, і ось відчуваєш ту бажану гармонію, де кожна мелодія серця неповторна та унікальна. Кожного уроку звучить якась нова музична композиція, наповнюючи мене неймовірним відчуттям ейфорії…
Яке ж це щастя бути вчителькою…
Про що я мрію? Не раз запитувала себе, що тримає мене в школі? Любов до дітей, чи їхня любов до мене? Так, безумовно! Сподіваюся, що зможу зробити своїх учнів добрими, чуйними, мудрими, навчу бачити прекрасне навколо, бути небайдужими до чужих проблем, щирими і відкритими у своїх почуттях. Звичайно, це нелегко, але у мене є союзник – Музика. Адже музика примушує бриніти найкращі струни дитячих сердець.
Іноді пригадую, що хотіла стати режисером, акторкою, юристом, дизайнером. Але я вдячна долі, що дала мені змогу стати вчителем. Мабуть, жодна з існуючих професій не така багатогранна. Ти відчуваєш себе і актором, адже обов’язково потрібно щоб діти тобі вірили; і сценаристом-режисером, бо кожен урок це маленька вистава; і дизайнером бо саме ти впливаєш на розвиток дитячого смаку. Аж страшно уявити: якби я не стала вчителем, я б ніколи не дізналася, як воно створювати вночі презентації, як готувати конкурси на «вчора», як в магазині обирати учительську сумку не найкрасивішу, а таку, щоб всі підручники, методички, папка з календарними планами вмістились… І, незважаючи на ці всі буденні негаразди, я отримую надзвичайні емоції від великої дитячої радості і маленьких перемог. Я відчуваю, що можу допомогти, переконати, налаштувати, підбадьорити, навчити, зацікавити. І це дає мені енергію життєвої сили для написання своєї мелодії життя. Яке ж це щастя бути вчителькою…
- Посилання на персональний Інтернет-ресурс http://melniktanya82.blogspot.com
- Посилання на розміщення відеозапису майстер-класу https://www.youtube.com/watch?v=W1rIWIaMnBg
- Посилання на конкурсне випробування "Співбесіда" https://www.youtube.com/watch?v=_o_i6WbUOD8
- Посилання на конкурсне випробування "Проект" https://www.youtube.com/watch?v=OMkb0nfdN5M
- Посилання на конкурсне випробування "Урок" https://www.youtube.com/watch?v=suDApe4vc8c
- Посилання на конкурсне випробування "Практична" https://www.youtube.com/watch?v=PVt8HcBITIk